Olivier Philippaerts test positief op corona, BK van de baan

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 13894
Geregistreerd: 20-04-16

Olivier Philippaerts test positief op corona, BK van de baan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-20 15:01

Horses.nl
Algemeen

Afbeelding
Olivier Philippaerts. Foto: Aniek1985


Olivier Philippaerts kan vandaag niet deelnemen aan het Belgisch kampioenschap springen in Lanaken. Nadat hij maandag terugkeerde uit risicogebied Saint-Tropez liet hij zich testen op Covid-19. Die test bleek positief.

Lees het hele artikel op Horses.nl

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.


Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Olivier Philippaerts test positief op corona, BK van de baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:40

dat verrast mij nou niet echt. hoop dat iedereen rondom hem ook zijn verantwoording neemt en zich laat testen.

rien10
Berichten: 14402
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:42

Oehlala schreef:
dat verrast mij nou niet echt. hoop dat iedereen rondom hem ook zijn verantwoording neemt en zich laat testen.

Waarom verrast je dat niet?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 18:47

Maar het zijn de bubbels die het probleem zijn hoor. Niet het reizen. :))

Balen voor ‘m.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 10:08

Het is zijn beroep dus het zijn essentiele verplaatsingen en geen vakantie
Het virus is dan toch niet zo besmettelijk want geen enkele andere atleet op het concours heeft verder een besmetting opgelopen -of ze hebben zich niet laten testen en gaan gewoon naar de volgende wedstrijd want de andere belgen die ook in St tropez waren ( en ook samen met O P in de horeca zaten ) gaan wel naar het BK of andere wedstrijden

Ik dacht trouwens dat heel je gezin mee in quarantaine moet maar zijn broer gaat wel het huis uit op wedstrijd ..

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Olivier Philippaerts test positief op corona, BK van de baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:34

Die jongens zijn 27 ondertussen. Ik gok dat die op zichzelf wonen inmiddels eh.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Olivier Philippaerts test positief op corona, BK van de baan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:40

Klopt doen ze ook, maar lopen natuurlijk wel op hetzelfde bedrijf rond en zijn idd met een hoop andere close geweest in saint tropez. Dus dan is het wel bijzonder dat alleen hij positief test. Maar goed, hoop dat ie snel weer kan rijden.

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:42

Lolaliza schreef:
Het virus is dan toch niet zo besmettelijk


Nu ja, de R-waarde van dit virus is altijd "binnen de perken" gebleven, maar om een pandemie te definiëren als 'niet zo besmettelijk' omdat net toevallig Olivier de enige is met een actieve besmetting, dan ben je wel een beetje een expert in het kort door de bocht gaan. :D

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:10

Dank je wel voor je beoordeling +:)+

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:19

Als hij positief getest is en de rest niet. En hij gaat in quarantaine, is er geen enkele reden om familie leden die niet bij hem wonen ook in quarantaine te zetten lijkt me. Zou mooi worden als mijn vader die 30km verder woont morgen positief test en ik moet dan ook in quarantaine. :+

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:25

Ayasha schreef:
Als hij positief getest is en de rest niet. En hij gaat in quarantaine, is er geen enkele reden om familie leden die niet bij hem wonen ook in quarantaine te zetten lijkt me. Zou mooi worden als mijn vader die 30km verder woont morgen positief test en ik moet dan ook in quarantaine. :+

Hij woont apart maar wel op domein ..of hij zijn paarden 2 weken niet gaat rijden weten we ook niet maar goed we gaan van gezond verstand uit

Ik bedoel alleen maar dat ze feestjes en etentjes gepost hebben op insta van tijdens concours want in Fr mag meer ..waar je hun en andere ruiters samen ziet dus het is "raar " dat enkel hij positief getest heeft ( of de andere hebben niet getest want oranje is aangeraden niet verplicht )

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:51

Ja dus ze hebben gegeten. Nagel ze aan het kruis. :?
Ik ben vorige week zaterdag ook naar een evenement met aansluitende bbq geweest. Sterker nog, zondag ben ik voor mijn verjaardag gaan eten met vrienden. :+ Verstand gebruiken hoeft niet perse te betekenen dat je moet stoppen met een beetje leven.

Als er veel gezond verstand aanwezig was in Belgie stonden we met een grote groep aan de deur van de niet verkozen beleidsmakers om ze te vertellen waar ze hun maatregelen konden steken.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:55

Euh ik ben net helemaal tegen de overdreven maatregelen en dit bewijst nog maar eens dat feestjes en dansen en eten en drinken met honderd op elkaar geplakt niet meteen een grote besmettingshaard is
Maar ondertussen gaat bij ons de economie dood

Gini
Berichten: 17885
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:58

Lolaliza schreef:
Dank je wel voor je beoordeling +:)+


Ja sorry, maar ik word wild van de stelling 'het virus is dan toch niet zo besmettelijk'. Dat is opruiend en wat wil je ermee bereiken? Stellen dat het allemaal wel meevalt?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57830
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 10:59

Lolaliza: Mijn excuses, dan heb ik je bericht geheel verkeerd geïnterpreteerd. Ben het dus geheel met jou eens dan. Ik had het geïnterpreteerd als dat hij voorzichtiger had moeten zijn. Y;(

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:44

Neen dat er mag geleefd worden en ik de regels overdreven en ook nog eens absurd vind in de meeste situatie
Concoursen nog steeds zonder publiek ,vaak zelfs nog zonder familieleden of eigenaars maar straks maak een voetbalwedstrijd met 6 a 8 duizend wel weer ( geld ?)
In Belgie heel het concours aan de mondmaskers ( vrachtwagen ,stal ,langs de kant etc ) 30 km naar Nl Peelbergen ,Asten alleen afstand houden geen mondmaskers
En zo honderden regeltjes die geen steek houden

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:49

Topsporters liggen natuurlijk onder het vergrootglas net omdat ze zo vaak getest worden.
Ik wil niet weten hoeveel ' gewone burgers ' er besmet rondlopen, zonder klachten en dus zonder testen :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anne7, Char_elle, daliance, Dannon, furious, Geralda1994, Hebo, Jihama, Lau07, laura22, m0niekkkie, Natashaa, Ninouschka, Phonix, Shinedown, Tamara1991 en 40 bezoekers