Paarden van manege Bleijenberg ontsnapt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 17:34

Heb alles gelezen hoor :j ik lees gewoon iets anders dan jij denk ik. Ik zie er echt geen persoonlijke aanval in.

Wat ik wel lees is dat mensen heus wel begrijpen dat de medewerkers van de manege hem knepen toen de paarden de benen namen en voor zichzelf begonnen. Dat het idd een fout was. Maar dat er gelukkig niks mis is gegaan, en dat het er achteraf gezien met de wetenschap van nu gewoon heel grappig uit ziet.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 18:08

Billy schreef:
Beter lezen denk ik dan...


Ik zie ook nergens terug wat je bedoelt. Kan je even aangeven waar precies de persoonlijke aanval zit?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 00:03

Billy schreef:
Grappig dat ik gelijk persoonlijk aangevallen wordt... Typisch bokt.
Oh ja en ze hebben wel de mest opgeruimd, dan is er natuurlijk helemaal niks gebeurd...


Je overdrijft echt. En wat nou typisch bokt? Dat is echt zo een dooddoener. Kan haast alleen maar zeggen dat dat typisch bokt is.

Je leest ook echt helemaal niet goed.

Nee, er is niks gebeurt. Daar is echt IEDEREEN heel blij om. DAARNA wordt er pas gelachen, als iedereen opgelucht kan ademhalen.

Na jaren dit elke dag doen gebeurt dit 1x. Dat kan echt niemand ooit voorspellen. Je kan nooit alles voor zijn.
Maar zoals mensen nu reageren, moet je binnen gaan zitten, nooit traplopen, niet op gas koken en maar hopen dat je geen ziekte's krijgt. Het hele leven zit vol ongelukken en iedereen maakt fouten. Dat is vreselijk. Maar hier wordt doorgaans niet makkelijk gedacht en alles gedaan om dit te voorkomen. En daarbij verwacht niemand dat ze dan ook daadwerkelijk een rondje Weesp doen.

En ja, mest is opgeruimd, dat was de enige schade, dus ze hebben gedaan wat nodig was en zullen echt NOG meer opletten en uitkijken.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Paarden van manege Bleijenberg ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 07:45

Ik mag gewoon een andere mening hebben dan de kudde op bokt zonder dat er dan gelijk gezegd moet worden dat Billy dan ook niet in het verkeer moet zijn want miscommunicatie ongeluk kinderwagen.. Dat is gewoon ontzettend kinderachtig.
Feit is dat het houden van paarden en aan alle kanten onder druk komt te staan. Het minste wat je dan kunt doen is er verantwoordelijk mee omgaan en dit soort dingen gewoon niet voor te laten komen.

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Paarden van manege Bleijenberg ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:22

Nee want jij bent perfect en jou zal nooooooooit wat stoms gebeuren!?

En doorrrrrrrrr!!!

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:32

Billy schreef:
... dit soort dingen gewoon niet voor te laten komen.


Hoe? Wat moet je doen om er 100% zeker van te zijn dat je nooit en nimmer een fout maakt?

judithM
Berichten: 1498
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 09:34

Billy schreef:
Ik mis helemaal geen fase. Er wordt nogal luchtig op gereageerd, terwijl het eigenlijk zou moeten zijn: Donder, dit is echt een gevaarlijke fout, wat moeten we doen om te zorgen dat dit nooit weer kan gebeuren.. Dat mis ik..


Jij mist dat stukje dat dit nooit meer mag gebeuren....maar jij bent er toch niet bij geweest?

Ik neem aan dat er naderhand gesproken is over dit voorval en dat er dingen zullen veranderen om dit te voorkomen...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:11

Billy schreef:
Ik mag gewoon een andere mening hebben dan de kudde op bokt zonder dat er dan gelijk gezegd moet worden dat Billy dan ook niet in het verkeer moet zijn want miscommunicatie ongeluk kinderwagen.. Dat is gewoon ontzettend kinderachtig.
Feit is dat het houden van paarden en aan alle kanten onder druk komt te staan. Het minste wat je dan kunt doen is er verantwoordelijk mee omgaan en dit soort dingen gewoon niet voor te laten komen.


Jouw naam is toch nergens genoemd? Een andere mening mag zeker, maar dat geldt even zo goed voor de mensen die het niet met je eens zijn. Ik zou er niet te zwaar aan tillen.

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:24

Billy schreef:
Ik mag gewoon een andere mening hebben dan de kudde op bokt.

De kudde mag een andere mening dan Billy hebben.

Ja het is gevaarlijk.
De manege eigenaar zal daar niet anders over denken.

Maar je mag ook achteraf opgelucht en blij zijn dat het goed afgelopen is.
De een reageert nuchter en lacherig, de ander zit vol met stress
We zijn gelukkig niet allemaal het zelfde.

Verder weet je niet hoe ze dit als bedrijf achter de schermen hebben besproken.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Paarden van manege Bleijenberg ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:31

De stal eigenaar gaf toch al aan wat er deze enkele keer mis was gegaan.
Hij gaf ook aan erg geschrokken te zijn en blij dat er niets ernstigs is gebeurt, hij is dus echt wel bewust dat dit anders had kunnen aflopen.
En zoals hij me over kwam in de berichten gaat deze per ongeluk fout de komende tijd niet weer gebeuren omdat hij nu extra alert is.

En wat je dan kunt doen is er over lachen hoe relaxed de paarden hun avontuur hebben gedaan en weer thuis kwamen.

En fouten maken we allemaal. Zou handig zijn als we dat niet deden, waren er ook nooit meer auto-ongelukken Fietsongelukken, huishoudelijke ongelukken.
Wat handig zeg :D

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Paarden van manege Bleijenberg ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 11:43

Wees blij dat het niet een kudde dressuurpaarden was die hadden vast niet zo keurig op een rijtje door het dorp getrippeld :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110729
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:22

Billy schreef:
Ik mag gewoon een andere mening hebben dan de kudde op bokt zonder dat er dan gelijk gezegd moet worden dat Billy dan ook niet in het verkeer moet zijn want miscommunicatie ongeluk kinderwagen.. Dat is gewoon ontzettend kinderachtig.


Niet zo in de slachtofferrol kruipen. Er is niemand die een persoonlijke aanval naar jou heeft toegespeeld.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 12:48

Mamappelsap noemt haar naam wel maar ze probeert een punt te maken billy.
Het was ook super gevaarlijk en al die eigenaren hebben hun hart vastgehouden voor omgeving en hun dier.
Nu er gelukkig niks is gebeurd, is het een kwestie van opgelucht ademhalen.
Ik vind bijvoorbeeld het plaatje van de paarden op de brug erg mooi. Geluk bij een ongeluk.
En daarbij ook hier leren ze weer van en was dit niet eerder gebeurd en zal het ook niet zo snel weer gebeuren.

Zebrastreep

Berichten: 9783
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:02

Hilarisch hoe rustig die man het verhaal staat te vertellen alsof het dagelijks gebeurd :') Wel geluk dat er inderdaad geen ongelukken zijn gebeurd. Maar wat zal je raar staan te kijken als automobilist als er opeens een kudde paarden voorbij draaft.

Mijn Fjord is met kudde ook al een paar keer op avontuur geweest. Midden in de nacht hadden ze maar bedacht dat ze wel over het wildrooster heen konden ( er mocht toen nog geen draadje op met stroom , omdat ze mountainbikers dat dan niet konden zien). Hele club is naar een dorp verderop gelopen en heeft daar een tuin staan verbouwen. Ik was toen nog geen eigenaar van mijn Fjord , maar de oude eigenaar schaamde zich verschrikkelijk. Inmiddels zit er wel draad voor het rooster met een bordje eraan. Valt als mountainbiker niet te missen.

pien_2010

Berichten: 43452
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:23

Wat de eigenaar zegt, er was een engeltje mee waardoor het goed gekomen is....want het is een wonder dat dit zo is.

That's life. Gelukkig gaat het meestal goed en leren we ervan. Als het misgaat dan is de ellende vaak enorm groot.

Ik moet lachen hoe die paarden met vrolijke snoeten, zich van geen kwaad bewust, volle sjas door Weesp denderen. Vrolijk, eensgezind en geen paniek.

Inderdaad hier ook vaak omringd door kudde koeien of zoals vorige week met buitenrit door kudde schapen die uitgebroken waren. Zowel de schapen als paarden schrokken zich wezenloos en gelukkig draaiden de schapen zich om en gingen vol sjas terug. Dus op mijn "go go", wij ook in pittige draf er achter aan zodat het spul zich niet kon bedenken en de wei terug op vloog en wij verder _O-
We hebben zoo gelachen en het er niet meer over gehad. Gebeurd wel vaker losgebroken koeien of schapen. Je lost het op en dat was het dan, verder met het leven.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:32

AaronYve schreef:
Mamappelsap noemt haar naam wel maar ze probeert een punt te maken billy.
Het was ook super gevaarlijk en al die eigenaren hebben hun hart vastgehouden voor omgeving en hun dier.
Nu er gelukkig niks is gebeurd, is het een kwestie van opgelucht ademhalen.
Ik vind bijvoorbeeld het plaatje van de paarden op de brug erg mooi. Geluk bij een ongeluk.
En daarbij ook hier leren ze weer van en was dit niet eerder gebeurd en zal het ook niet zo snel weer gebeuren.


Inderdaad, mijn punt is dat zodra zaken afhankelijk zijn van onderlinge menselijke communicatie daar altijd nog iets kan misgaan. Is een bijna niet uit te sluiten risico, alleen te minimaliseren. En in ons dagelijks leven nemen we eigenlijk allemaal zelf ook dergelijke risico's. Maar als het dan om een staleigenaar gaat, die zoals ik het lees het qua minimaliseren van de risico's prima op orde heeft, waarbij er eens iets misgaat dan lokt dat gelijk een oordeel uit over dat er te luchtig mee om zou worden gegaan.

Dan heb me mi echt boter op je hoofd en moet je eens gaan nadenken in je selectiviteit als het om risico's gaat. En als je zelf gedachteloos in de auto stapt en deelneemt aan het verkeer neem je statistisch gezien waarschijnlijk (heb namelijk geen bronnetje van de stastistieken van het overweiden van de paarden bij deze manege ;) ) een groter risico om onschuldige omstanders te betrekken bij een ongeluk dan deze staleigenaar met het overweiden van zijn paarden.

De volgende keer zal ik wel geen naam noemen om dit punt te maken als ik een voorbeeld ter illustratie geef, maar verandert mi alsnog weinig. 8)7 Wie weet heeft Billy niet eens een rijbewijs bijvoorbeeld, weet ik veel. Lijkt mij vrij duidelijk dat dat puur een voorbeeld is.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 13:36

Ik sluit niemands mening uit, maar ik moet blijkbaar wel ineens mijn mening voor me houden, omdat ik inhaak op andermans mening? Tja als je daar te gevoelig voor bent moet je misschien niet op een discussieplatform posten vind ik.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Paarden van manege Bleijenberg ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:17

Je had je punt ook kunnen maken zonder mijn naam te noemen.
Daarbij vind ik het nog steeds een onverantwoorde manier om de paarden op te halen omdat je te weinig controle hebt.
En nee, ik kruip niet in de slachtofferrol, het is alleen sneu dat half elkaar nablatend bokt over je heenvalt als je een andere mening hebt...

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:21

Billy schreef:
Je had je punt ook kunnen maken zonder mijn naam te noemen.
Daarbij vind ik het nog steeds een onverantwoorde manier om de paarden op te halen omdat je te weinig controle hebt.
En nee, ik kruip niet in de slachtofferrol, het is alleen sneu dat half elkaar nablatend bokt over je heenvalt als je een andere mening hebt...

Had gekund inderdaad, ik zal je naam op de sneeuwvloklijst zetten.....

Alleen als je er als enig niet uit kunnen halen dat het om een bepaald punt gaat en wel anderen beticht van slecht lezen wordt het ook tijd om de hand eens in eigen boezem te steken.

Billy schreef:
Daarbij vind ik het nog steeds een onverantwoorde manier om de paarden op te halen omdat je te weinig controle hebt.


Statistisch gezien is dat dus pure onderbuik, want het is zeer onwaarschijnlijk dat het onverantwoordelijker is dan dingen die we hier allen in het dagelijks leven doen. Maar je mag best je mening vormen op basis van je onderbuik hoor, ik zal niemand dat verbieden. Ik reageer er alleen wel op.

pien_2010

Berichten: 43452
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:25

Billy schreef:
Je had je punt ook kunnen maken zonder mijn naam te noemen.
Daarbij vind ik het nog steeds een onverantwoorde manier om de paarden op te halen omdat je te weinig controle hebt.
En nee, ik kruip niet in de slachtofferrol, het is alleen sneu dat half elkaar nablatend bokt over je heenvalt als je een andere mening hebt...


Er zijn ook heel veel mensen die anders denken als jij en niet over je heen vallen. Zoals ik bv. Ik begrijp je reactie wel. Is vaak ook een kwestie wie je zelf bent. Door jouw reactie ben ik zelf bv wel gaan nadenken, want hier in Frankrijk rondom dieren bij de boeren gaat best veel mis vind ik. Reden dat we op de kleinere weggetjes inmiddels zelf met de auto veel voorzichtiger zijn geworden. Maar als ik zaken zie die niet goed gaan, maakte ik me daar in het begin enorm druk over zoals boer zoeken de boel regelen etc. De Fransen waren veel laconieker. Dat ben ik zelf nu ook geworden := , iets dat ik me gerealiseerd heb door jouw reactie. Want als je alles goed gaat bekijken hadden die kudde schapen best veel kunnen veroorzaken bij de paarden als die waren omgedraaid. Maar omdat ze dat niet deden, waren we het eigenlijk ook gelijk vergeten. Want tja als..........heb je zo vaak.

Maar natuurlijk heb je gelijk dat het heel anders had kunnen aflopen. Ik zelf vind het overigens niet onverantwoord hoor, maar jij mag dat gerust vinden. Zoveel mensen zoveel meningen en er zullen genoeg mensen het met je eens zijn. Vind ik ook OK.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:34

ElCamino schreef:
Ik heb daar in pension gestaan, 25 jaar geleden !!!!! Toen al gingen de paarden naar de wei en naar stal. Er gaat nooit wat mis, als dit een keertje gebeurt kun je er niets aan veranderen.

Ik ken Mischa en de familie al heel lang, ze blijven er gewoon nuchter onder en lossen het op.
Dit was een misverstand, tja, kan gebeuren en hij geeft zelf al aan blij te zijn dat het goed afgelopen is. Hij had er echt niet lacherig om gedaan wanneer er wél wat gebeurt was.

Normaal staan er mensen bij de plaatsen waar ze eventueel kunnen afslaan en fietst er iemand achterop, nu ging het een keertje mis vanwege miscommunicatie.
Vanaf de wei moeten ze een dijk af, onder een taludje door en dan de straat op naar de manege, eerst heb je rechtsaf de straat naar die witte brug waarover je ze nu terug ziet komen, de volgende afrit links is de oprit van familie en daarna links de oprit van de manege.

Mensen, zo werkt het nu eenmaal: wees eerlijk: als er iets misgaat en het gaat het goed kun je altijd erom lachen achteraf. Gaat het mis dan uiteraard niet!


Mee eens!
Manege geeft een hele fijne indruk, de paarden krijgen gelukkig genoeg vrije beweging ;) :')

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 14:48

Billy schreef:
Je had je punt ook kunnen maken zonder mijn naam te noemen.
Daarbij vind ik het nog steeds een onverantwoorde manier om de paarden op te halen omdat je te weinig controle hebt.
En nee, ik kruip niet in de slachtofferrol, het is alleen sneu dat half elkaar nablatend bokt over je heenvalt als je een andere mening hebt...


Half elkaar nablatend bokt...oke dan dus jij bent geen haar beter dan waar je je zelf aan stoort!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 15:04

Relativeren is ook een kunst ;)
Ik kan er de humor wel van inzien, en als ik daar net had gereden en de paarden live had aanschouwt, was dat toch een opsteker op mijn dag geweest <3
Wij mensen proberen altijd alles te controleren, maar onze geliefde dieren hebben daar geen boodschap aan. Dat is ergens toch ook mooi?
Carpe Diem :)

Rubs

Berichten: 511
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Paarden van manege Bleijenberg ontsnapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 17:16

Deze paarden zien er goed uit zeg! vaak zijn ze zo dun op maneges. Erg schrikken dit avontuur. Kan me wel voorstellen dat ze er achteraf om gelachen hebben. Achteraf! Dat is ook van de spanning. Waar mensen werken worden wel eens fouten gemaakt. Mensen die beweren nooit fouten te maken liegen dat ze barsten.