Dressuurveulens laten Borculo tot grote hoogte stijgen

Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Dressuurveulens laten Borculo tot grote hoogte stijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-20 23:14

Persbericht
Fokkerij

Afbeelding
Foto: Marjo

Met een gemiddelde van €15.100,- gaat de dressuurveiling van Veulenveiling Borculo de boeken in als één van de meest succesvolste edities. Dat de veiling alleen online plaats vond weerhield kopers er niet van om er van harte op los te bieden.

De veiling kende een grandioze avond met grote hoogtes. De absolute uitschieter was Le Formidable nazaat Pascoe (mv. Wynton). Hij werd verkocht voor het recordbedrag van 105.000 euro. Het biedspel duurde lang maar uiteindelijk trok een Nederlandse koper aan het langste eind en krijgt daarmee dit fenomenale veulen op stal. Vanuit heel de wereld volgde duizenden mensen online de veiling.

De twee na duurste werd Paisible, een zoon van Kjento. Hij leverde zijn fokkers maar liefst 51.000 euro op en gaat opgroeien in Denemarken. Ook Pjento, eveneens een nazaat van Kjento, leverde een prachtig bedrag op en gaat voor 38.000 euro naar Spanje.

Valverde dochter Philourava is verkocht naar een gelukkige bieder uit Kuwait. Er was veel interesse voor het veulen en dat leverde en prijs van €29.000,- op. Pivadorette, een goed bewegende dochter van de hengst Fürst Jazz maakt de oversteek naar Amerika en werd verkocht voor €26.500. Ook Prima Donna Utopia (v. Secret) vertrekt naar Amerika en leverde €23.5000 op. Merries waren sowieso in trek, Paolita (v. Fontaine TN) gaat naar Denemarken voor €21.000,-.

Wouter Plaizier namens de organisatie: ‘’De veiling heeft al onze verwachtingen overtroffen. We wisten dat we een sterke selectie hadden en dat het wereldwijd veel bekijks trok, maar dat we met een online veiling zo succesvol kunnen zijn is echt geweldig. Er was opvallend veel interesse uit Amerika, Spanje en Denemarken. Maar we zijn blij dat er ook kwaliteitsvolle veulens in Nederland blijven. ‘’

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
De Bokkersbokaal zoekt nieuwe zoekers! De wat? [LZP] Bokkers Bokaal - Ga ook mee op zoek!! Soort geochaching/ schatzoeken, maar dan op zijn Bokts! Mega leuk en je komt nog eens ergens!
&if=1

Lynn_Nikita

Re: Dressuurveulens laten Borculo tot grote hoogte stijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:05

Dressuur wel , maar de springveulens vielen vies tegen, 3 iets hogere maar de rest kwam niet boven de 10.000 uit.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:43

Pascoe is echt het prachtigste veulen ooit, hopelijk blijft ie heel de komende jaren. Maar wat een fenomenale beweger is dat zeg.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:17

Ik geloof nooit dat iemand van een filmpje van 20 seconden een veulen koopt voor meer dan een ton.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:18

janderegelaa schreef:
Ik geloof nooit dat iemand van een filmpje van 20 seconden een veulen koopt voor meer dan een ton.

Wat denk jij dan wat er gebeurd is?

Ik ben echt onder de indruk van de nakomelingen van LE Formidable, dit veulen is wel een van de beste zeg. Wat een afdruk en wat een uitstraling al.

Run forrest run!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:37

Misschien heeft de koper hem wel in het echt gezien ook? Hij blijft in Nederland immers.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:26

Ik heb de veiling zitten volgen. Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan de uitschieter?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:38

purny schreef:
Ik heb de veiling zitten volgen. Kan iemand mij vertellen wat er zo bijzonder is aan de uitschieter?

De vader geeft in zijn eerste jaargang echt veel bovengemiddelde veulens. Deze was een van de toppers, gewoon ontzettend goed bewegen, voor ene veulen al zoveel front en balans. Niet normaal.

Run forrest run!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:54

Earth schreef:
purny schreef:

De vader geeft in zijn eerste jaargang echt veel bovengemiddelde veulens. Deze was een van de toppers, gewoon ontzettend goed bewegen, voor ene veulen al zoveel front en balans. Niet normaal.

Dit inderdaad. Bizar goed veulen.
Link naar het filmpje voor wie hem nog niet heeft gezien: https://youtu.be/YJW9Tk_snto

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie