Paard valt uit trailer en sterft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:28

Rizette schreef:
Normaal gesproken voel je nog of een paard in de trailer anders gaat staan, laat staan dat het zich omdraait..........

Ik voelde iets gestommel.. niks ernstigs alsof zij even recht ging staan.
Bij thuis komst stond Fjordlief gewoon verkeerd om met de neus onder het zeiltje door.
Gelukkig was zij absoluut geen springer, maar je weet nooit hoe het dan was afgelopen.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 21:39

Gisteravond ben ik getuige geweest hoe snel een paard de deur van een stilstaande trailer openwerkt met een flinke lel naar achteren. Dit was zo'n tweedelige deur van een 3 paards le Cheval. Ik kan mij voorstellen dat zoiets rijdend ook kan gebeuren. Deur op een kier, jij kijkt in de spiegels omdat je wat opmerkte en ondertussen werkt je paard zich verder los, stapt naar achteren en de rest laat zich raden.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Paard valt uit trailer en sterft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 16:25

Heftig ongeval. Dit is wel waarom ik zelf vrachtwagentjes fijner vind...

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 07:00

Wow heftig!!!! Een camera in de trailer is dan wel fijn vind ik. Ik heb een trailer met twee deuren ipv klep. Als de ene deur al open zou gaan, (kan bijna niet ivm extra borgpen) zit die andere iig nog dicht.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 07:12

Dorine92 schreef:
Ik vraag me echt af wat voor trailers, auto’s en paarden bovenstaande bokkers hebben, die voelen zelf iedere stap die hun paard zet :?
Ik voel zelf bijna niks, toen ik nog een x5 had voelde ik helemaal niks en nu met mitsubishi pajero pinin alleen als ik een groot paard erin zet die niet rustig staat. Niet bij een ijslander die een beetje loopt te kloten


Nou dat dus, voorheen reed ik met een zware patrol en een 2 paards trailer dan moest er 1 echt wel de hele keet verbouwen als ik ook maar een beetje voelde. Daar merkte ik echt geen verschil in rijden met of zonder trailer alleen t verbruik van Diesel.
De auto’s die daarna kwamen mochten geen twee paards meer trekken en daar voel je beduidend meer als er 1 echt onrustig is maar een beetje om stappen of iets merk en voel je echt niet in mijn auto.

Nant

Berichten: 1655
Geregistreerd: 04-06-10
Woonplaats: De Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 08:18

Paard hoeft niet persee omgedraaid te zijn.
Ik weet dat meer mensen met IJslanders ze achterstevoren vervoeren.

Ik doe dat ook heel soms, omdat mijn paard niet altijd op de normale manier de trailer in wil.
Ik zorg dan wel dat mijn trailer hermetisch is afgesloten en ik heb een camera in de trailer en mijn vriend houd de camera goed in de gaten.


Afbeelding

Adoryna

Berichten: 4
Geregistreerd: 25-08-20

Re: Paard valt uit trailer en sterft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 21:57

Het is altijd makkelijk praten als je dit zelf nooit meegemaakt hebt... Super heftig. Een ongeluk zit in een klein hoekje