NK springen: Bas Moerings kampioen Young Riders

Moderators: Essie73, Ladybird, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

NK springen: Bas Moerings kampioen Young Riders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-20 12:41

KNHS.nl
Sport

Afbeelding
Foto: Marjo

Na een enerverende laatste manche is Bas Moerings gehuldigd als nieuwe Nederlands kampioen springen bij de Young Riders. Op het Equestrian Centre de Peelbergen kwamen Elize van de Mheen en Vincent Dings naast hem op het podium.

De Young Riders kregen een flinke laatste manche voorgeschoteld op het NK. Bas Moerings was met zijn kleine, super snelle Hardesther de enige die de opgave geheel foutloos wist te overwinnen en werd daarmee winnaar van de dagprijs en het bleek ook genoeg voor de Nederlandse titel. Voor aanvang van de laatste omloop ging Vincent Dings nog aan de leiding, maar die moest in de afsluitende omloop twee balken incasseren waardoor hij uiteindelijk brons won. Tussen de twee heren in kwam Elize van de Mheen met de geweldig springende Ferdinand B.

Na afloop prijst Bas Moerings het karakter van zijn paard dat door de familie Moerings zelf werd gefokt. “Hij is maar klein en heeft niet heel veel ervaring. Eigenlijk ging hij een beetje voor spek en bonen mee en wilde ik hem vooral ervaring op laten doen hier. Maar hij heeft al zijn kwaliteiten getoond. De eerste wedstrijd wisten we te winnen en op vrijdag in de tweede wedstrijd maakte hij één foutje. Hardesther compenseert echt al zijn kleine beperkingen met zijn geweldige karakter.”

Elize van de Mheen was vorig jaar de kampioenen bij de junioren en kwam zonder heel veel verwachtingen naar de Peelbergen en wilde vooral ervaring op doen. “Het begin ging wel goed, maar bij deze laatste ronde dacht ik echt alles of niets en ik ga er voor. Mijn paard heeft laten zien dat hij echt mee wil strijden”, vertelt ze tevreden na afloop.
Vincent Dings zag goud in brons veranderen, maar hij was toch zeer tevreden. “Mijn paard heeft ook nog niet veel ervaring. Ik had de balken natuurlijk liever niet gehad, maar ik ben heel blij met brons.”

Uitslag NK Springen Young Riders 2020
1. Bas Moerings (Roosendaal) – Hardesther (v. Kannan), 4.00
2. Elize van de Mheen (Hoevelaken) – Ferdinand B (v. Verdi), 5.48
3. Vincent Dings (Heeze) – Cream Couleur Z (v. Cream on Top), 8.98

Uitslag dagprijs Young Riders
1. Bas Moerings - Hardesther
2. Elize van de Mheen - Ferdinand B
3. Mel Thijssen (Sevenum) – Gaudi

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie