Politie-inval manege wegens onderzoek verdovende middelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 14:59

karuna schreef:
Echt een bedrag he, en wat kun je ermee? Illegaal geld "even" witwassen is ook een vak.

Toch vraag ik me af al een tijd, er duiken steeds meer van dergelijke verhalen op. In de regio hier zijne r speciale info avonden geweest erover. Maar hoe sterk moet je in je schoenen staan als dergelijke lui op je terrein staan met de melding wij gaan hier even iets opzetten.

Ik kan me niet voorstellen dat een simpel nee ik wil niet en gaat u nu maar weg voldoende is. -O-


Wat ik heb begrepen, doen ze dit voornamelijk bij mensen die al in verkeerde kringen verkeren. Schulden maken, en alleen op deze manier hun schuld kunnen afkopen. Dit zie je vaak bij mensen die een deel van hun huis 'uitlenen' voor het verbouwen van Wiet. Grote kans dat de eigenaar zelf al niet zuiver was, en werd gebruikt.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Re: Politie-inval manege wegens onderzoek verdovende middelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:02

Wel bijzonder dat ze een tijd terug bij de seksboerderij een paar huizen verderop een XTC lab hebben opgerold. Bizar.

tienus63

Berichten: 12096
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:06

flooooo schreef:
Wel bijzonder dat ze een tijd terug bij de seksboerderij een paar huizen verderop een XTC lab hebben opgerold. Bizar.

Productie moet natuurlijk wel doorgaan.
En als ze daar geweten hebben van persoonlijke en ruimtelijke situatie aldaar, brutalen hebben de halve wereld.
Vragen staat vrij toch?!

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Politie-inval manege wegens onderzoek verdovende middelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:24

Jeetje bizar zeg. En desondanks zijn er toch nog steeds topics op bokt waar men dood normaal vinden om dit soort middelen te gebruiken.

Zeer bizar.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Politie-inval manege wegens onderzoek verdovende middelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 15:49

Verkoop van cannabis is legaal , misschien niet in het noorden maar in de rest wel Blussem.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Politie-inval manege wegens onderzoek verdovende middelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 16:09

Maar de rest niet Bigone. XTC en die rommel word heel normaal gevonden bij veel feestgangers, maar de drugslabs, het gevaar en de gedumpte troep vergeten ze voor het gemak even.

Caro_MarjaH
Berichten: 956
Geregistreerd: 18-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:14

flooooo schreef:
Wel bijzonder dat ze een tijd terug bij de seksboerderij een paar huizen verderop een XTC lab hebben opgerold. Bizar.


Mmm, paar huizen verderop is wel wat overdreven. De sexboerderij ligt aan de kolderveense bovenboer, ongeveer 3 km van deze boerderij vandaan. Iets verder als een paar huizen.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:26

Blussem schreef:
Jeetje bizar zeg. En desondanks zijn er toch nog steeds topics op bokt waar men dood normaal vinden om dit soort middelen te gebruiken.

Zeer bizar.



Wiet is dan ook heel gek want het mag wel verkocht
worden maar niet geproduceerd. Dat is toch zo krom als iets :')

De rest is ook gedoogd in NL aangezien je pillen/coke mee mag nemen tot een bepaalde hoeveelheid, maar de drugshandel is toch al niet meer te stoppen want dit is wereldwijd zo groot geworden dat er toch geen einde aan is. Kunt xtc eigenlijk beter legaliseren maar dat is weer een andere discussie.

Bizarre bedragen en aantallen wel, 200 kilo per dag. Dat zegt toch wel iets over het gebruik ervan aangezien dit op heel veel plekken meer wordt binnengevoerd / gemaakt. En die getallen.. ik snap misschien wel ergens als je echt diep in de schulden zit je dit wel aantrekkelijk lijkt.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:27

_Penotti schreef:
Maar de rest niet Bigone. XTC en die rommel word heel normaal gevonden bij veel feestgangers, maar de drugslabs, het gevaar en de gedumpte troep vergeten ze voor het gemak even.

Niet om het goed te praten, maar sta je ook wel eens stil bij de effecten van massaconsumptie en de chaos die daar bij komt kijken? Google voor de grap eens op lithiumdelving, dat is net zo'n gevaarlijke en uitbuitende "bedrijfstak" als het produceren van drugs.

Ik blijf er bij dat staatsgereguleerde drugsproductie nog steeds heel erg veel voordelen kan hebben. Dit soort praktijken worden dan al sneller minder interessant.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:31

Niet om het goed te praten? Waarom moet je het dan vermelden? Totaal niet ontopic.

Het gaat hier om drugs en de handel erin. En als er iets ondermijnends is, is dat het wel. Iedereen die een pilletje slikt doet aan deze praktijken mee. Maar dat wil men niet horen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:35

Fitzroy schreef:
Niet om het goed te praten? Waarom moet je het dan vermelden? Totaal niet ontopic.

Het gaat hier om drugs en de handel erin. En als er iets ondermijnends is, is dat het wel. Iedereen die een pilletje slikt doet aan deze praktijken mee. Maar dat wil men niet horen.

Inderdaad. Ik ben voorstander dat de staat het gaat reguleren en het dus geproduceerd mag worden door bepaalde aangewezen bedrijven, maar zolang het illigaal is werk je gewoon mee aan de gruwelijke zaken die bij de drugsproductie en vervoer horen. Ook als je een pretgebruiker bent.

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Politie-inval manege wegens onderzoek verdovende middelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:39

Cannabis is al jaren gelegaliseerd en toch plantages genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:40

Wat ik begrepen het zijn er 11 colombianen opgepakt.

De seksboerderij wasin samenwerking met Saied H, die had nog wel meer op zijn kerfstok dan xtc. Hij is weer op vrije voeten, geen idee of die zaak hier ook aan gerelateerd is.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:40

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod en aangezien er zoveel geproduceerd wordt zijn er ook heel veel mensen die gebruiken. De regering weet dat het gebeurt (en ik vraag me af wie er in de tweede kamer zelf niet eens meegedaan heeft - ik wed een kwart, en dan heb ik het niet eens over de politie waarvan ik er ook een paar ken die gewoon snuiven/xtc doen) dus de regering kan beter er gewoon op inspelen. Reguleren is beter dan constant een kat en muis spel waarbij de een verdwijnt maar er op de hoek nog 2 andere zijn.

Bigone, dat komt omdat de productie ervan niet mag ook niet door coffeeshops. Dus je mag het verkopen maar je mag het niet zelf telen. Hoe kom je er dan aan? Juist. En dat is toch krom? zelfde met xtc, je mag er 2 bij hebben, maar hoe je er aan komt?!?!?

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:44

Er zijn inmiddels toch officiele wiettelers in Nederland?? Of is dat alleen medicinale wiet.
Wat betreft de productie, ik denk dat nederland een echt doorvoer/productieland is geworden, kijk maar hoe vaak er transporten onderschept worden bij douane in de haven en bij de gewone grensovergangen. En dan denk ik dat dat echt het topje van de ijsberg is.
Vraag me wel af hoe die kleding het land is ingekomen, dat moet ook haast al met containers zijn gegaan want deze hoeveelheden neem je niet mee in je koffertje en de pakkans op schiphol is ook veel groter.

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:48

sureido schreef:
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod en aangezien er zoveel geproduceerd wordt zijn er ook heel veel mensen die gebruiken. De regering weet dat het gebeurt (en ik vraag me af wie er in de tweede kamer zelf niet eens meegedaan heeft - ik wed een kwart, en dan heb ik het niet eens over de politie waarvan ik er ook een paar ken die gewoon snuiven/xtc doen) dus de regering kan beter er gewoon op inspelen. Reguleren is beter dan constant een kat en muis spel waarbij de een verdwijnt maar er op de hoek nog 2 andere zijn.

Bigone, dat komt omdat de productie ervan niet mag ook niet door coffeeshops. Dus je mag het verkopen maar je mag het niet zelf telen. Hoe kom je er dan aan? Juist. En dat is toch krom? zelfde met xtc, je mag er 2 bij hebben, maar hoe je er aan komt?!?!?

Beter dat de overheid zich eens hard achter de oren gaat krabben over wat er zo mis is met de mensen dat drugs gebruiken onweerstaanbaar aantrekkelijk maakt. Aanbod kant kan enkel zo groeien als er vraag tegenover staat. Dus wat is er zo mis met onze samenleving dat er naar drugs gegrepen wordt om het leven dragelijk te maken? En waarom is dat zo normaal geworden dat er (zeker in sommige groepen) eigenlijk nauwelijks nog taboe op lijkt te rusten?

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:48

Volgens mij zijn ze nu nog bezig met het experiment? Geen idee eigenlijk. Je mag maar 5 plantjes zelf hebben en dat is wel erg weinig voor een hele coffeeshop. :+

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:51

bigone schreef:
Cannabis is al jaren gelegaliseerd en toch plantages genoeg.

Ja vanwege het buitengewoon vreemde beleid dat je het mag verkopen in de shop, maar niet geleverd mag worden aan dezelfde shop want dat is illegaal. :))

Probleem is dat je het nu wel kunt legaliseren, maar dat de grote jongens al over zijn naar de syntetische drugs.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:53

Of je nu drugs gebruikt of elke maand een mooi nieuw kledingstuk of regelmatig een nieuwe telefoon koopt - de essentie blijft het zelfde; mensen worden misbruikt voor jouw spul. Of dat nu de maatschappelijk geaccepteerde variant is of niet.

bigone schreef:
Cannabis is al jaren gelegaliseerd en toch plantages genoeg.

Zoals Sureido al aangeeft mag er niet geproduceerd worden maar wel verkocht. Een gemiste kans voor de overheid om mooie wiet te gaan kweken en daar nog een accijns op te heffen ook. De huidige "staatsplantages" zijn voor medicinaal gebruik en hebben een lager THC gehalte dan "recreantenwiet".

Om op Tamary te reageren: stress, een nooit stilstaande maatschappij en bedrijven die steeds meer van hun werknemers verlangen liggen hier aan ten grondslag.

Juist door productie illegaal te houden blijf je kartels vrij spel geven om de dienst uit te maken en dus nog meer normale mensen uit te buiten. Ik denk oprecht dat Nederland héél veel geld kan verdienen aan een gereguleerde drugsproductie. Daarnaast heb je dan ook veiliger gebruik in de hand omdat de middelen een bepaalde constante kwaliteit hebben. Als de kwaliteit goed is, kopen mensen het sowieso wel ongeacht de prijs. Neem als voorbeeld de sigaretten die alleen maar duurder worden en het aantal rokende jongeren dat toegenomen is.

Douanetechnisch is het heel gemakkelijk om drugs ergens door te krijgen. Voor elke kilo die ze vinden gaan er ergens anders minstens 3 kilo door. Ze krijgen namelijk tips over bijvoorbeeld een lading die bijvoorbeeld op een vliegtuig uit Bogota of Willemstad (risicovlucht) binnen komt, daar gaan alle neusjes naar toe en vervolgens komt er op een ander vliegtuig welke niet verdacht is zo een lading gevulde bananen of ananasen door.

Om het er maar niet over te hebben dat exportvracht per lucht in Nederland normaal gezien alleen gecontroleerd wordt op explosieven :x

ruitje

Berichten: 12332
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 17:56

tamary schreef:
Beter dat de overheid zich eens hard achter de oren gaat krabben over wat er zo mis is met de mensen dat drugs gebruiken onweerstaanbaar aantrekkelijk maakt. Aanbod kant kan enkel zo groeien als er vraag tegenover staat. Dus wat is er zo mis met onze samenleving dat er naar drugs gegrepen wordt om het leven dragelijk te maken? En waarom is dat zo normaal geworden dat er (zeker in sommige groepen) eigenlijk nauwelijks nog taboe op lijkt te rusten?


Met mensen die drugs gebruiken is dus iets mis en zij vinden het leven ondragelijk?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:04

Dioxide schreef:
Of je nu drugs gebruikt of elke maand een mooi nieuw kledingstuk of regelmatig een nieuwe telefoon koopt - de essentie blijft het zelfde; mensen worden misbruikt voor jouw spul. Of dat nu de maatschappelijk geaccepteerde variant is of niet.

bigone schreef:
Cannabis is al jaren gelegaliseerd en toch plantages genoeg.

Zoals Sureido al aangeeft mag er niet geproduceerd worden maar wel verkocht. Een gemiste kans voor de overheid om mooie wiet te gaan kweken en daar nog een accijns op te heffen ook. De huidige "staatsplantages" zijn voor medicinaal gebruik en hebben een lager THC gehalte dan "recreantenwiet".

Om op Tamary te reageren: stress, een nooit stilstaande maatschappij en bedrijven die steeds meer van hun werknemers verlangen liggen hier aan ten grondslag.

Juist door productie illegaal te houden blijf je kartels vrij spel geven om de dienst uit te maken en dus nog meer normale mensen uit te buiten. Ik denk oprecht dat Nederland héél veel geld kan verdienen aan een gereguleerde drugsproductie. Daarnaast heb je dan ook veiliger gebruik in de hand omdat de middelen een bepaalde constante kwaliteit hebben. Als de kwaliteit goed is, kopen mensen het sowieso wel ongeacht de prijs. Neem als voorbeeld de sigaretten die alleen maar duurder worden en het aantal rokende jongeren dat toegenomen is.

Douanetechnisch is het heel gemakkelijk om drugs ergens door te krijgen. Voor elke kilo die ze vinden gaan er ergens anders minstens 3 kilo door. Ze krijgen namelijk tips over bijvoorbeeld een lading die bijvoorbeeld op een vliegtuig uit Bogota of Willemstad (risicovlucht) binnen komt, daar gaan alle neusjes naar toe en vervolgens komt er op een ander vliegtuig welke niet verdacht is zo een lading gevulde bananen of ananasen door.

Om het er maar niet over te hebben dat exportvracht per lucht in Nederland normaal gezien alleen gecontroleerd wordt op explosieven :x


Gaan we weer met het eeuwenoude: ik praat mijn slechte gedrag goed, want er zijn nog meer slechte dingen op de wereld'. Zo vermoeiend. :j

Je paard mishandelen kan geen kwaad, elders ter wereld hebben paarden niet eens eten. Dus ja.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:11

Laten we het eens zijn oneens te zijn Sunnda. Hier gaan we niet uit komen op dat punt :) Ik weet dat ik een maatschappelijk afwijkende mening heb die niet altijd even goed samen gaat met mensen die er anders tegen aan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:17

karuna schreef:
In Apeldoorn zit een tweede unit. 120000 kilo coke houdend materiaal gevonden daar. Tot 200 kilo wassen per dag straatwaarde krankjorum. En dat kunnen doen zonder dat iemand het merkt. Hoe dan? :oo %)


Heb je hier iets van een linkje van?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:19

Ik schrok echt heel erg van dit bericht. Heb als 17-jarige bij deze stal stage gelopen (intern) en ben daarna nog jaren blijven plakken, heb er een ontzettend fijne tijd gehad, maar werk nu niet meer in de paarden en heb eigenlijk al jaren geen contact meer met ze.

Ik weet dus niet wat er werkelijk allemaal gebeurd is. Destijds was het gewoon een ouderwetse paardenhandelaar. Wel een type dat door zijn onbehouwen gedrag wel eens wat bij de hakken had, maar niks schokkends. Er zijn er genoeg in de paardenwereld met dubieuze nevenactiviteiten/connecties natuurlijk, maar dit.. Kan me er weinig bij voorstellen. Als ik ergens op moet wedden ga ik voor "geldproblemen na scheiding". Vorig jaar stond er ook een stuk land van hun te koop, misschien heeft de één de ander uit moeten kopen of iets dergelijks... Geldproblemen, je ouderlijk huis (met moeder van 92 en al) misschien moeten verkopen... Het is ook geen man die je nog in een flatje stopt.. Misschien stond het hem toen wel zo hoog aan de lippen dat hij wel "ja" zei toen hij een dubieus aanbod kreeg.


Benfan schreef:
Wat ik heb begrepen, doen ze dit voornamelijk bij mensen die al in verkeerde kringen verkeren. Schulden maken, en alleen op deze manier hun schuld kunnen afkopen. Dit zie je vaak bij mensen die een deel van hun huis 'uitlenen' voor het verbouwen van Wiet. Grote kans dat de eigenaar zelf al niet zuiver was, en werd gebruikt.


Dat is niet pertinent zo hoor. Bij familie met een leegstaande kippenschuur zijn ze ook aan de deur geweest, of de eigenaar die schuur voor een leuk sommetje wilde verhuren. Kwam een keurige meneer-in-pak aan de deur he, dus niet één of ander "verdacht type".

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:44

Caro_MarjaH schreef:
https://www.nu.nl/binnenland/6070034/gr ... eveen.html

Dit was dus iets erger als iedereen dacht. Ik woon er ongeveer 500 meter vandaan, niets van gemerkt. De inval is vrijdag geweest en tot zondagavond zijn speciale eenheden bezig geweest op het terrein.


Dat lijkt me ook de bedoeling, dat niemand er iets van merkt. Wat een mooi resultaat voor de politie. Petje af hoor.