Geen Friesian Proms in januari

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Geen Friesian Proms in januari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 20:43

*Phryso
Algemeen

Afbeelding
Friesian Proms. Foto: Aniek1985

Met het coronavirus en de daarbij horende RIVM-maatregelen staat de hele evenementenbranche op zijn kop en zijn er onzekere tijden aangebroken voor grote evenementen, ook voor de Hengstenkeuring & FRIESIAN PROMS 2021. Het KFPS krijgt dan ook regelmatig de vraag: ‘hoe staat het met de FRIESIAN PROMS en de Hengstenkeuring begin 2021?’

Het KFPS heeft inmiddels besloten dat de Hengstenkeuring en FRIESIAN PROMS alleen doorgaan als er voldoende publiek bij aanwezig mag en kan zijn! Met de 1,5 meter beperking is dit onmogelijk. In verband met de lange voorbereidingstijd heeft het KFPS, met pijn in het hart, moeten besluiten dat er in januari geen FRIESIAN PROMS georganiseerd kan worden.

Besluit Hengstenkeuring september
Met betrekking tot de Hengstenkeuring hebben we het besluit van wel /niet doorgaan uitgesteld tot september. Hopelijk krijgen we voor of rond die tijd meer te horen over de (on)mogelijkheden.

Alternatieve avondprogramma
Op dit moment zijn wij bezig met het onderzoeken van een alternatief avondprogramma voor de vrijdagavond van de Hengstenkeuring, mocht deze toch nog door kunnen gaan in januari. Het zal een programma zijn dat minder voorbereidingstijd vraagt, maar aantrekkelijk is voor alle Friese paardenliefhebbers.

Meer informatie
Vooralsnog staat de Hengstenkeuring gepland op 7-8-9 januari 2021 in het WTC Expo te Leeuwarden. Wij blijven u informeren zodra er meer duidelijkheid is.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 21-07-20 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Hoefijzer2

Re: Geen Friesian Proms in januari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 07:30

Ze zijn er nog niet over uit.Wand ze kunnen het ook live uitzenden namelijk.En dat is nog niet alles wand de hengsten keuring word altijd ook live uitgezonden..Dit betekendt dus dat het zonder publiek kan

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:30

Hoefijzer2 schreef:
Ze zijn er nog niet over uit.Wand ze kunnen het ook live uitzenden namelijk.En dat is nog niet alles wand de hengsten keuring word altijd ook live uitgezonden..Dit betekendt dus dat het zonder publiek kan

Alleen dan levert het geen geld van kaartverkoop op als ze het op tv uitzenden. En deze avonden kosten als organisatie erg veel geld aan artiesten, orkest, geluid, licht nzv nzv

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 08:54

Hoefijzer2 schreef:
Ze zijn er nog niet over uit.Want ze kunnen het ook live uitzenden namelijk.En dat is nog niet alles want de hengstenkeuring word altijd ook live uitgezonden..Dit betekent dus dat het zonder publiek kan

Ze gaan de hengstenkeuring niet door laten gaan zonder publiek. Kost veel te veel. Plus dan is er totaal geen sfeer.
Maar wat mij betreft mogen ze met de Proms wel gewoon mee stoppen. Vertegenwoordigd qua shows maar een klein vast clubje mensen die die doen. Vroeger deden er veel meer amateurs mee met die shows.

En als tip voor jezelf. Kijk eens hoe je schrijft voordat je plaatst. Zitten heel veel fouten in, heb ze hier nu verbeterd.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:32

@FriesWytske; was mij ook opgevallen! Maar er zitten ook in jouw zin een paar fouten, waaronder een grammaticale: Vertegenwoordigd is in dit geval VertegenwoordigT; het hoort als persoonsvorm bij 'de Proms'.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:08

Zat al te twijfelen, Kendra :o . En meestal lees ik eerst mijn post na, voordat ik hem plaats. Nu werd ik weggeroepen. Waardoor ik te snel op de versturen knop heb gedrukt.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 14:58

hoefijzer 2 is ponylove of lalalove alsjeblieft geen aandacht aan schenken :evaw:

Hoefijzer2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 16:20

Tiquira_Jill schreef:
hoefijzer 2 is ponylove of lalalove alsjeblieft geen aandacht aan schenken :evaw:

Sorry maar dat ben ik niet ik ken die gene ook helemaal niet

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:21

ben je dan haar tweeling? :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:36

Tiquira_Jill schreef:
ben je dan haar tweeling? :')

Jij roept op geen aandacht aan haar te geven, en wat doe je zelf. Bovendien off topic.

Bloemenkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:13

Jammer. Wij hadden nog wel geld achter gezet voor kaarten.Balen naja 2021 dan maar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:48

Hoefijzer2 schreef:

Ik lees het al, jij zit in de organisatie! :j

---

Proms is een hele organisatie inderdaad. Ik heb er zelf in meegereden een paar jaar terug. We kregen een forse onkostenvergoeding, maar daar hielden we zelf niets aan over. Moesten we al onze rekwisieten voor kopen. Je traint weken voor jezelf, en dan moet je nog 3 dagen daar doorbrengen om te trainen. Wij reden op en neer, omdat het maar een km of 50 was. Maar de doordeweekse dagen waren hele lange dagen. De ochtend voor jezelf, om 2 uur naar stal, om 5 uur in LWD en als je geluk hebt ben je 's nachts om 2 uur weer thuis.

Wij waren geen grote naam en ik verwacht dat grotere namen ook een grotere onkostenvergoeding krijgen. Lijkt me niet meer dan terecht.

Wat ik persoonlijk heel jammer vind aan de shows is dat er zo weinig samenhang is. Ik weet wel dat dat een beetje het idee is van proms, maar ik kan daar maar moeilijk aan wennen. Zal aan mij liggen :P

Ik hoop voor alle evenementen organisaties dat er snel positieve ontwikkelingen zijn rondom de Corona soap en we weer optimaal kunnen gaan genieten en vooruit kunnen plannen! Het lijkt me waardeloos om op deze manier zoiets groots te moeten organiseren...