Dit jaar geen Autumn Desert Trail

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lagonda

Dit jaar geen Autumn Desert Trail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-20 09:40

rtvdrenthe.nl
Algemeen

Ingezonden door senna21

Afbeelding
Autumn Desert Trail 2019. Foto door Farcrows

De Autumn Desert Trail gaat dit jaar vanwege corona niet door en als alles goed gaat is het volgend jaar de laatste editie. De effectiviteit van het paardenevenement - waarbij je in de Kale Duinen in het Drents Friese Wold met je paard overal mag draven om de grond om te woelen - blijkt minder goed te werken dan gedacht.

Lees het hele artikel op rtvdrenthe.nl

Blussem

Re: Dit jaar geen Autunm Desert Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:28

Dit jaar gaan zo wie zo heel weinig evement door en ik merk daarnaast dat ook steeds moeilijker wordt om bij staabosbeheer en natuur monumenten toestemming te krijgen vóór en evement.

Eigenlijk wel raar, want je zou zeggen dat het leeg kappen en het dagelijks rond rijden in een auto door de boswachter veel schadelijker is.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:55

Zou mooi zijn als ze de kale duinen buiten het broedseizoen (najaar en winter) open zouden stellen voor ruiters. Denk dat dan ook het effect van paardenhoeven op de losheid van de zandbodem in de duinen groter is dan 1x per jaar een weekend.

Muisssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:52

Zo jammer. Heb ik eindelijk m'n eigen vervoer en zou ik mee kunnen doen. Gaat het niet door.
Gelukkig volgend jaar hopelijk wel dus zet vast de datum in mijn agenda!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:16

Ach wat jammer, maar als het dan niet voor het effect, waarom dan niet gewoon 1x per jaar voor de lol! We betalen er toch met z'n allen voor.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:43

Hubbels schreef:
Ach wat jammer, maar als het dan niet voor het effect, waarom dan niet gewoon 1x per jaar voor de lol! We betalen er toch met z'n allen voor.

Ik snap nooit zo goed waarom men perse die zandvlakte op wil terwijl er kilometers aan ruiterroutes liggen die echt prachtig zijn. En waar je elke dag rijden mag (zonder dat er 100 anderen zijn).

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:03

Hubbels schreef:

Wij stoppen met de organisatie, maar als ik het goed interpreteer, dan zijn er mogelijkheden om de organisatie over te nemen. En gezien de hoeveelheid mensen die het niet eens was met onze beslissing om de zondag af te blazen....: laat ze maar opstaan nu! Dan kunnen wij ook een keer meerijden ;-)

Jildau ik ben het niet met je eens, maar ieder z’n ding. Het is een waanzinnige ervaring om ín het gebied te mogen rijden. En doordat we in groepen starten, rijd je niet met 100-den tegelijk of in een treintje achter elkaar aan.

Katisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 19:45

En krijgen diegenen die hun geld kwijt zijn, en hun rit, vanwege de afgeblazen zondag, nog enige compensatie? Er was een mail verstuurd dat voor deze mensen nog iets georganiseerd zou worden....

ReadTheRulez

Re: Dit jaar geen Autumn Desert Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:21

Wat een gedoe om een beetje geld. Ik snap wel dat de organisatie zich mogelijk weinig gewaardeerd voelt als kritiek de boventoon voert.

Volgens mij zouden de deelnemers van de zondag verzekerd zijn van deelname in de volgende editie?

Heel jammer dat het evenemt wordt opgeheven maar er blijft genoeg over

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:50

Jildau schreef:
Hubbels schreef:

Ik snap nooit zo goed waarom men perse die zandvlakte op wil terwijl er kilometers aan ruiterroutes liggen die echt prachtig zijn. En waar je elke dag rijden mag (zonder dat er 100 anderen zijn).

Ik woon ongeveer in het gebied en het is echt tof dat je 1 keer per jaar dwars over mag steken, waar je normaal op de paden maar een glimp opvangt vh gebied.
Ik heb bijna alle edities meegereden, en niet omdat ik er nooit kom, maar gewoon omdat het een toffe ervaring is.

Hoefijzer2

Re: Dit jaar geen Autumn Desert Trail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:07

Opzig met een camera en live kom je toch ook een heel eind ?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 22:15

Hoefijzer2 schreef:
Opzig met een camera en live kom je toch ook een heel eind ?

Zeker.... alleen geen idee hoe dat hier van toepassing kan zijn :')