Agent krijgt oorkonde voor het redden van politieruiter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suikerspinda

Agent krijgt oorkonde voor het redden van politieruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-20 19:29

De Hoefslag
Algemeen
Afbeelding
Politiepaard. Foto: Marjo

Toen politiepaard James en zijn ruiter bij een recente demonstratie onderuit gingen nadat een stoel op hen afvloog, aarzelde collega-agent Early Kippuw geen moment. Hij sprong tussen zijn collega’s en demonstranten in en zorgde dat ze – gelukkig zonder verwondingen – weer veilig konden opkrabbelen.

De Bereden Politie schrijft: “Het zorgde voor een instant vriendschap tussen de drie en het leverde agent Early een ‘oorkonde voor heldenmoed’ op. Het is mooi dat je zonder elkaar te kennen als een sterk team kan optreden. Dat je voor elkaar door het vuur gaat, en vooruit stapt als dat nodig is. We hebben elkaar geholpen op het moment dat dat nodig was.”

Gerelateerd artikel:
[VN] Bakstenen naar politiepaarden gegooid in Hoorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:50

Het gejoel en gelach van de demonstranten als het paard onderuit gaat... Ongelovelijk, wat een harteloze zielen, ik wordt er gewoon naar van. |(

Respect voor de helpende politieagent. +:)+

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:08

AmoorM schreef:
Het gejoel en gelach van de demonstranten als het paard onderuit gaat... Ongelovelijk, wat een harteloze zielen, ik wordt er gewoon naar van. |(

Respect voor de helpende politieagent. +:)+

Ik vind de agent erger eerlijk gezegd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Agent krijgt oorkonde voor het redden van politieruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:16

En waarom is de agent erger?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:19

Ik volg het ook niet helemaal. Die agent gaat willens en wetens een demonstratie in en weet welke risico's daaraan kunnen kleven.

Natuurlijk wel top dat die andere agent ertussen gesprongen is +:)+. Maar ergens ook weer niet meer dan normaal.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:59

Die agent gaat niet willens en wetens die demonstratie in omdat ie dat leuk vindt..maar omdat anders die lui de gewone mens lastig vallen. Zoals jij en ik. Die vent staat daar stoelen en zooi te koppen zodat wij lekker door kunnen relaxen in ons leven.

Ze vonden het in het nieuws blijkbaar niet interresant genoeg om duidelijk te melden, maar die goede ideen om een gebied zonder politie in te richten in Amerika hield niet zo best stand. Een paar zeer ernstige geweldsmisdrijven zorgde snel weer voor het einde. En dat is hoe de wereld in elkaar steekt. Dus is het fijn dat er mensen zijn die dit werk willen doen lijkt mij. Hoef ik mijzelf niet te verdedigen.

Al is het triest dat je dit moet uitleggen aan volwassen mensen..ik hoor nooit iemand zeggen; je wordt toch willens en wetens verpleegkundige, zeik dan ook niet als er corona komt dat je een beetje door moet werken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:13

Sunnda schreef:
Die agent gaat niet willens en wetens die demonstratie in omdat ie dat leuk vindt..maar omdat anders die lui de gewone mens lastig vallen. Zoals jij en ik. Die vent staat daar stoelen en zooi te koppen zodat wij lekker door kunnen relaxen in ons leven.

Ze vonden het in het nieuws blijkbaar niet interresant genoeg om duidelijk te melden, maar die goede ideen om een gebied zonder politie in te richten in Amerika hield niet zo best stand. Een paar zeer ernstige geweldsmisdrijven zorgde snel weer voor het einde. En dat is hoe de wereld in elkaar steekt. Dus is het fijn dat er mensen zijn die dit werk willen doen lijkt mij. Hoef ik mijzelf niet te verdedigen.

Al is het triest dat je dit moet uitleggen aan volwassen mensen..ik hoor nooit iemand zeggen; je wordt toch willens en wetens verpleegkundige, zeik dan ook niet als er corona komt dat je een beetje door moet werken.

Het is zijn werk, dus ja dan weet je dat zoiets kan gebeuren. Dat je meer risico loopt dan iemand die geen agent is. Lijkt me geen hogere wiskunde.

Dat ze onderuit gaan was gewoon naar, die hele situatie daar was naar. Maar wel onderdeel van een baan waar je als mens zelf voor kiest. En begrijp me niet verkeerd, ik vind het knap en fijn dat er mensen zijn die het willen doen, ik heb er respect voor. Maar het is een keuze, en daarmee ook het aanvaarden van mogelijke risico's. Zo'n paard kan geen keuze maken, die moet maar gewoon doen. En dan kan ik me goed voorstellen dat mensen het zielig vinden dat het onderuit gaat.

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:16

Dat wat Sunnda zegt!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:42

_San87_ schreef:
Sunnda schreef:

Het is zijn werk, dus ja dan weet je dat zoiets kan gebeuren. Dat je meer risico loopt dan iemand die geen agent is. Lijkt me geen hogere wiskunde.

Dat ze onderuit gaan was gewoon naar, die hele situatie daar was naar. Maar wel onderdeel van een baan waar je als mens zelf voor kiest. En begrijp me niet verkeerd, ik vind het knap en fijn dat er mensen zijn die het willen doen, ik heb er respect voor. Maar het is een keuze, en daarmee ook het aanvaarden van mogelijke risico's. Zo'n paard kan geen keuze maken, die moet maar gewoon doen. En dan kan ik me goed voorstellen dat mensen het zielig vinden dat het onderuit gaat.

Het gaat erom dat je er niet voor kiest. Niemand wordt agent omdat ie denkt: heerlijk even met bakstenen voor mijn kop gemept worden. Niemand wordt arts omdat ie denkt: zo genieten al die overleden mensen en dan ook nog het extra risico dat je loopt om het zelf te krijgen of je familieleden te besmetten..heerlijk gewoon.
Niemand wordt soldaat omdat je denkt: en dan zo lekker in een ver vreemd land doodgeschoten worden.

Mensen die dat soort beroepen kiezen doen het omdat ze wat voor iemand anders willen betekenen. En dat ze daar zelf fysieke risico's bij lopen kiezen ze niet voor, maar ze vinden het zo belangrijk anderen te helpen dat ze het erbij voor lief nemen.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:45

Gewoon respect voor iedere politieman/vrouw in deze bizarre tijd. En super dat Early Kippuw zo handelde,

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 01:29

Ik hoop dat die beredenen Early Kippuw ook meteen hun excuses aan hebben geboden. Hij kwam hun te hulp maar ze lieten hem er mooi alleen voor staan. Ik snap dat je met 2 ruiters achter het losgebroken paard aangaat, maar de rest had Early toch nog wel even half kunnen staan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 09:23

WeCo schreef:
Ik hoop dat die beredenen Early Kippuw ook meteen hun excuses aan hebben geboden. Hij kwam hun te hulp maar ze lieten hem er mooi alleen voor staan. Ik snap dat je met 2 ruiters achter het losgebroken paard aangaat, maar de rest had Early toch nog wel even half kunnen staan.

De ruiters kiezen er op dat moment voor om hun dieren op een veilige plek te zetten omdat het uit de hand liep. Als ik het filmpje zo zie zien zij in eerste instantie ook helemaal niet dat Early achter hun ertussen is gesprongen.

Niet zomaar conclusies trekken en aannames doen :roll:.

Hulde aan Early en eigenlijk gewoon alle agenten. Zeker in deze maffe tijden waarin mensen hun verstand kijken te verliezen. Ga er maar aan staan...

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 17:48

Eerlijk gezegd vindt ik het niet meer dan normaal dat je je collega te hulp schiet. Om daar nou een oorkonde voor te geven.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:13

pillow schreef:
Eerlijk gezegd vindt ik het niet meer dan normaal dat je je collega te hulp schiet. Om daar nou een oorkonde voor te geven.

Nou wel als je zonder juiste beschermmiddelen staat en in je eentje tegenover zoveel supporters

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:53

cp112 schreef:
WeCo schreef:

De ruiters kiezen er op dat moment voor om hun dieren op een veilige plek te zetten omdat het uit de hand liep. Als ik het filmpje zo zie zien zij in eerste instantie ook helemaal niet dat Early achter hun ertussen is gesprongen.

Niet zomaar conclusies trekken en aannames doen :roll:.

Hulde aan Early en eigenlijk gewoon alle agenten. Zeker in deze maffe tijden waarin mensen hun verstand kijken te verliezen. Ga er maar aan staan...

Ik doe geen aannames ik bekijk het met een andere bril, het is namelijk mijn dagelijks werk.
En al dan niet bewust laten ze Early toch wel even ernstig in de steek.

Dat kan gebeuren, maar mag eigenlijk niet. Zeker niet als je bij een door en door, op dit soort situaties, getraind onderdeel als de beredenen zit. Op het moment dat de afgevallen ruiter en paard veilig waren moet de rest gewoon weer front maken naar de tegenpartij en de linie sluiten.
Als het mij was overkomen bood ik in ieder geval op zeker mijn excuses aan.
Laatst bijgewerkt door WeCo op 18-07-20 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:54

Amber_ schreef:
pillow schreef:

Nou wel als je zonder juiste beschermmiddelen staat en in je eentje tegenover zoveel supporters

100 % eens. Er werd flink gegooid en hij sprong er tussen zonder helm en schild. Petje af voor deze man.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:05

Waar kan ik het filmpje vinden?

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 22:13

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:06

pillow schreef:

Dus een militair die zijn collega's te hulp schiet bij een hinderlaag moet er ook niks voor krijgen.
Een brandweerman die een brandend huis in gaat om een kind te redden in zn vrije tijd ook niet.
Enz enz.

Ik denk dat die oorkondes ed meer dan verdiend zijn. Juist omdat deze mensen vaak zat ook de negatieve lading over zich heen krijgen terwijl ze hun werk doen. Waar een ander een bonus krijgt voor t werk wat ie behoort te doen is dit de "bonus" van deze agent.

@weco er zal ongetwijfeld tijdens de debrief ook over gesproken zijn. Had het in theorie anders "gemoeten". Wellicht wel, aan de andere kant zie je hier maar een kleine hoek gefilmd.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:11

Mondy schreef:
Ik denk dat die oorkondes ed meer dan verdiend zijn. Juist omdat deze mensen vaak zat ook de negatieve lading over zich heen krijgen terwijl ze hun werk doen. Waar een ander een bonus krijgt voor t werk wat ie behoort te doen is dit de "bonus" van deze agent.

Juist dat, er staat dan even weer wat positiefs tegenover :j. Dat je weer even hoort dat je gewaardeerd word.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 12:33

Weco puur uit interesse want nog nooit heb ik de bereden politie in levende lijve in actie gezien. Wat hadden de collega's volgens jou moeten doen precies? Ik vind het zo'n chaotische toestand dat ik amper kan zien wat er gebeurt.

Zelf ooit per ongeluk 40 jaar geleden tijdens een actie bij de harde kern uitgekomen. Aan de ene kant stonden jonge mensen die bakstenen naar debereden politie wilden gooien ad andere kant bereden politie in vol ornaat. De spanning om te snijden. Ik Ben toen vlug naar een oudere politieman gerend met de woorden "wilt u mij er door laten want ik kom hier om te protesteren, maar niet om te vechten met jullie. Ik ben doodsbang ik hoor bij de Brabanders uit de dorpen en niet bij dit volk. " Gelukkig mocht ik gelijk door en hij vertelde me de weg naar mijn mensen die zaten te zingen op straat en waar ik me bij aansloot. Daar liepen paar vriendelijk agenten rond en ik heb de charge zeker niet afgewacht. Het leek wel oorlog adandere kant, wat een krapuul van actievoerders waren dat toen al.

Het filmpje vind ik doodeng om te zien. Je zult er maar tussenzitten als politie. Afschuwelijk. Dus ik ben echt belangstellend.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 15:18

Mondy schreef:
pillow schreef:

Dus een militair die zijn collega's te hulp schiet bij een hinderlaag moet er ook niks voor krijgen.
Een brandweerman die een brandend huis in gaat om een kind te redden in zn vrije tijd ook niet.
Enz enz.

Wat heeft dit er mee te maken en het was niet in zijn vrije tijd.

Hoefijzer2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:55

Te hulp schieten is goed.Maar een oorconde te geven ?.Lijkt me niet..oke als het een echte redding was dan was het goed.Maar gefeliciteert voor de gene die hem gekregen heeft