Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:59

Ailill schreef:
Kinke schreef:
Ik wacht nog op een flinke donatie van iedereen die zegt dat we on maar moeten aanpassen. Het betreft 10 ha. Per PB wil ik mijn rekeningnummer wel doorgeven :)
Het is toch jouw verantwoordelijkheid?

Waarom?
Een dier dat hier al meer dan 100 jaar niet meer heeft geleefd.
Daar hoef je toch niet van uit te gaan dat die hier nu nog gaat komen?
Laat de staat die het toelaat dan maar betalen, of de mensen die zo graag de wolf zien (totdat hij het konijntje uit het hokje trekt en het kind loopt te janken)

Ik heb mijn verantwoording genomen, mijn paarden en honden blijven op eigen erf.

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:00

Citaat:
er is in ons overbevolkt en verstedelijkt landje geen plaats voor een dergelijk roofdier.

"Oneens", of beter : dit doet niet ter zake.

In de Randstad zijn bij mijn weten geen wolven gemeld.
Drenthe is (gelukkig) niet overbevolkt of verstedelijkt.

En het is ook nog eens het beest zelf dat op eigen kuierlatten hierheen komt.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:00

Ik kan deze wel delen, KAN ALS SCHOKKEND ERVAREN WORDEN. wolven die jacht honden aanvallen omdat ze in hun plek lopen. Denken de pro wolven in Nederland liefhebbers dat dit echt niet gaat gebeuren in NL? Vooral als er straks een sterke roedel loopt.

NOGMAALS SCHOKKEND

Spoiler:


Spoiler:

Janneke2

Berichten: 22750
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:02

Citaat:
Een dier dat hier al meer dan 100 jaar niet meer heeft geleefd.
Daar hoef je toch niet van uit te gaan dat die hier nu nog gaat komen?

Ehm: de eerste wolven die op de Veluwe wonen zijn een feit.
Citaat:
Laat de staat die het toelaat dan maar betalen, of de mensen die zo graag de wolf zien (totdat hij het konijntje uit het hokje trekt en het kind loopt te janken)

Ik heb mijn verantwoording genomen, mijn paarden en honden blijven op eigen erf.

+:)+

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:03

KarmaChansy schreef:
Ik kan deze wel delen, KAN ALS SCHOKKEND ERVAREN WORDEN. wolven die jacht honden aanvallen omdat ze in hun plek lopen. Denken de pro wolven in Nederland liefhebbers dat dit echt niet gaat gebeuren in NL? Vooral als er straks een sterke roedel loopt.

NOGMAALS SCHOKKEND

Spoiler:
[ Video ]


Spoiler:
[ Video ]


Dan krijg je vast een antwoord dat je maar niet met je hond(en) in een wolvengebied moet gaan lopen, want dan zoek je het risico zelf op. :')

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:04

KarmaChansy schreef:
Ik kan deze wel delen, KAN ALS SCHOKKEND ERVAREN WORDEN. wolven die jacht honden aanvallen omdat ze in hun plek lopen. Denken de pro wolven in Nederland liefhebbers dat dit echt niet gaat gebeuren in NL? Vooral als er straks een sterke roedel loopt.

NOGMAALS SCHOKKEND

Spoiler:
[ Video ]


Spoiler:
[ Video ]


|( |(

Plus hier lopen overal mensen, huishonden, Peutertje mee aan de wandel.
Dat worden leuke filmpjes.

Bijna hoop ik dat dat een keer gebeurd, lees bijna, want niemand gun ik dat, maar dan worden er misschien een paar wakker.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:05

Janneke2 schreef:
Citaat:
Een dier dat hier al meer dan 100 jaar niet meer heeft geleefd.
Daar hoef je toch niet van uit te gaan dat die hier nu nog gaat komen?

Ehm: de eerste wolven die op de Veluwe wonen zijn een feit.
Citaat:
Laat de staat die het toelaat dan maar betalen, of de mensen die zo graag de wolf zien (totdat hij het konijntje uit het hokje trekt en het kind loopt te janken)

Ik heb mijn verantwoording genomen, mijn paarden en honden blijven op eigen erf.

+:)+

Je leest niet goed. mijn honden en paarden blijven op eigen erf, maar is niet wolvenproof, kom jij betalen dat te maken?

Ik heb mijn verantwoording voor mijn dieren gehouden, dan mag de staat dat ook doen voor zijn dieren.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:11


mysa

Berichten: 10490
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:14

@Penotti, die bedoelde ik ook.

Hier ook op eigen erf 's nachts, in de tuin, paddockje. Twee kanten van de tuin nu met gaas en twee stroomdraden aan de buitenkant. 1.20 hoog. Hoger kan niet want willen man en buren niet. Nu kan vannacht de stroom er weer niet op ivm onweer. Dat durf ik niet aan.

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:34

Janneke2 schreef:
Ik "heb" dieren,
vind wolven NIET 'leuk',
.... de wolf is een prototype roofdier.
Het leven is geen zoet sprookje en ik spreek regelmatig over 'Moeder Natuur', maar nergens beweer ik dat dat altijd maar lieflijk is.

Gevaren horen bij het leven en maatregelen nemen is geboden.

Het is verschrikkelijk.

En als het ging om een groep 'in de opfok', is het denkbaar aan de orde om dat soort rare (=onnatuurlijke) vormen van paarden houden af te schaffen.

Mbt die donatie: ik denk dat je bij Europa moet aankloppen, niet op bokt.
Een en ander heeft te maken met grensoverstijgend beleid rondom natuur en landschap.

Paarden in de opfok onnatuurlijk? Is Bokt eigenlijk wel een paardensite want af en toe lijkt het wel een wolvensite.Als dit zo doorgaat dan kunnen onze paarden en andere weidedieren straks alleen nog maar in dichte bioindustrieachtige schuren gehouden worden.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:39

Als het een gemengde groep was geweest was er naast een aantal jonkies ook een aantal oudjes gepakt waarschijnlijk, dus mis het nut in het verhaal rondom dit onderwerp.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:41

anjali schreef:
Paarden in de opfok onnatuurlijk? Is Bokt eigenlijk wel een paardensite want af en toe lijkt het wel een wolvensite.Als dit zo doorgaat dan kunnen onze paarden en andere weidedieren straks alleen nog maar in dichte bioindustrieachtige schuren gehouden worden.

En dat is voor de paarden en ander gezelfschapsdieren natuurlijk verschrikkelijk.

Maar voor het stukje vlees op het bord maakt het geen flikker uit natuurlijk. ;)

En inderdaad, ik zou nooit zo onnozel zijn mijn hond/paard/kind mee te nemen op een uitje in wolvengebied.

cobiie

Berichten: 7306
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:45

Palmera schreef:
En inderdaad, ik zou nooit zo onnozel zijn mijn hond/paard/kind mee te nemen op een uitje in wolvengebied.


En als de wolf heeft besloten je huis uit te kiezen tot wolvengebied, doe je dan je hond/paard/kind de deur uit, want dat is de enige manier van 100% bescherming.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:47

cobiie schreef:
Palmera schreef:
En inderdaad, ik zou nooit zo onnozel zijn mijn hond/paard/kind mee te nemen op een uitje in wolvengebied.


En als de wolf heeft besloten je huis uit te kiezen tot wolvengebied, doe je dan je hond/paard/kind de deur uit, want dat is de enige manier van 100% bescherming.

Als dat de enige optie zou zijn wel.

sterregoud
Berichten: 1846
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:54

Wolven = ‘ de natuur ‘ , en al die reeën en konijntjes dan ? Die kunnen geen weideland meer binnen zonder een mega klap stroom.

Ik vind het een smalle manier van kijken, er is zoveel natuur die juist beter gedijt zonder die wolf en de bijbehorende megahekken.
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 26-06-20 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa

Berichten: 10490
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:55

Meen je dat nou, Palmera? Al je dieren weg omdat er wolven zijn gekomen?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:59

_Penotti schreef:
En het landschap gaat er ook zo gezellig van uitzien ook, lekker genieten van het buiten, kilometers hekwerk.

Nee al die lelijke omheiningen die er nu staan zijn prachtig met wapperende linten. Mijn 4,5 ha is met groen heras hekwerk van 1.80 omheind daar groeit braam en klimop door. aan de binnekant zit een stroomdraad tegen het schuren,mocht er een wolf in de buurt gesignaleerd zijn. Dan gaat er een stroomdraad boven op en 1tje onder langs. Overigens hebben ze 20 km van hier er 1 gezien.Voorlopig lig ik er nog niet wakker van.

Maar iedereen kan lang en breed lu ll en Je blijft altijd met een verdeelde wereld zitten.En roodkapje, ik geloof er echt niet in.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:00

mysa schreef:
Meen je dat nou, Palmera? Al je dieren weg omdat er wolven zijn gekomen?

Als er geen enkele andere optie zou zijn wel. Ik ga een paard inderdaad geen 24/7 op stal houden.

Een hond zou overigens iets eenvoudiger te houden zijn, die kan mee naar binnen.

mysa

Berichten: 10490
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:17

24/7 binnen zou ik dus ook niet doen. Maar dan wordt het hier euthanasie. En de honden: uitlaten doe ik nu ook al niet meer achter het huis. Althans niet in de winter. In de zomer lopen er meer wandelaars.
Maar ik hoop toch echt dat er iets op bedacht wordt en het zover niet hoeft te komen.

eshz
Berichten: 189
Geregistreerd: 16-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:25

Wij wonen in Flevoland en hebben stukken land zowel in of rond stukken bos als op de open vlakte. Reeën lopen hier heel heel veel, trekken door de weilanden en bossen dus van mij mocht de wolf wel komen aangezien die het werk van de jagers over kan nemen(reeën worden hier geschoten omdat er anders te veel aanrijdingen gebeuren(ja ander discussiepunt). Toch heeft de wolf hier op zijn doortocht gekozen om een kudde schapen uit te moorden waarbij hij dus door een groot stuk bos is gekomen(waar de reeën zelfs overdag al gewoon langs je lopen), om een boerenerf over te lopen(!) en achter de boerderij de schapen te pakken. Erfverlichting, 2 grote erfhonden en stroomnet waren blijkbaar makkelijker dan een ree vangen in het bos.

Kan eenmalig en toeval zijn maar sindsdien kijk ik toch iets anders naar de wolvenopkomst..

Jinks
Berichten: 326
Geregistreerd: 05-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:34

Ik woon ook tegen het bos met 3 paarden een hond en 2 katten.

Ben wel een dieren liefhebber, inclusief wolven, maar als ik moet kiezen mijn paarden of de wolven kies ik voor de paarden.

Door een teveel aan mensen is er in nederland inderdaad vrijwel geen plek voor wolven, of we moeten het aantal mensen en gebouwen drastisch beperken en teruggeven aan de natuur.

Wolven zijn van nature schuw, maar als er te weinig jachtgebied is zoeken ze de bewoonde gebieden op met makkelijke prooien en zullen ze inderdaad wennen aan mensen en voor de makkelijke prooi gaan.

Honden bewaking werkt wel maar dan moet je echt denken aan honden zoals de Orchawa, de sarplaninac etc, die zijn door de eeuwen heen gefokt om alleen buiten met de kuddes te zijn en deze te verdedigen tegen wolven, beren en puma's.
Je moet dan al meer als 1 hond hebben en deze zijn niet op te voeden en dus ook niet gewenst in een dichtbevolkt land.

Helaas denk ik dat net als de OVP het een totale mislukking gaat worden.

Popstra
Berichten: 13762
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:40

sterregoud schreef:
Wolven = ‘ de natuur ‘ , en al die reeën en konijntjes dan ? Die kunnen geen weideland meer binnen zonder een mega klap stroom.

Ik vind het een smalle manier van kijken, er is zoveel natuur die juist beter gedijt zonder die wolf en de bijbehorende megahekken.

Maar dat is het ook. Smalle manier van kijken. Veelal gedaan door mensen die niet dagelijks natuurlijke omgeving, een kudde dieren bezit en juist met de natuur bezig zijn. Mensen met 0 praktijk ervaring.

Mensen die hard roepen dat je maar een beter hekwerk neer moet zetten hebben geen idee wat de kosten zijn als je kilometers materiaal nodig hebt. Een simpel schriklintje gaat ze namelijk echt niet tegenhouden. en of het uberhoupt mag in je gemeente, de hoogte in gaan met je afrastering. Er zijn namelijk ook nog dingen als regels en vergunningen waar je je aan te houden hebt als je buiten woont en neen die zijn niet versoepeld nu de wolf er is.
Je hebt maar gewoon pech als je je dieren half opgevroten terug vind.

speurneusc

Berichten: 5379
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:45

beatje schreef:
speurneusc schreef:
en het zijn niet alleen schapen koeien paarden maar ook huisdieren, je hond of kat of miss wel je kind als die net op verkeerder plek is

http://users.skynet.be/sky76538/website ... dkapje.htm



In Europa: 59 wolfaanvallen in 50 jaar

Wie het potentiële gevaar tot op de bodem uit wil zoeken, kan niet om het Linnell-rapport, ook NINA-rapport genaamd, het Norwegian Institute of Natural History in 2002 heen
Voor dit onderzoek evalueerden wild biologen van het bovengenoemde instituut alle beschikbare informatie met betrekking tot wolfaanvallen op mensen.

In Europa (exclusief Rusland en Wit-Rusland) zijn tussen 1950 en 2000 in totaal 59 wolfaanvallen op mensen gedocumenteerd. Sommige van de aanvallen, 38, zijn gedaan door rabiës wolven. Het andere deel, 21 is op gezonde wolven terug te voeren.

Vier gedode kinderen in Spanje, 273 in India

Van de 21 aanvallen door gezonde wolven eindigden er vier dodelijk. De dodelijke aanvallen vonden plaats in Spanje en alle slachtoffers waren kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:49

sterregoud schreef:
Wolven = ‘ de natuur ‘ , en al die reeën en konijntjes dan ? Die kunnen geen weideland meer binnen zonder een mega klap stroom.

Ik vind het een smalle manier van kijken, er is zoveel natuur die juist beter gedijt zonder die wolf en de bijbehorende megahekken.

Eens. Ik vind het echt bizar.

Wat zou er erg aan zijn als er gewoon GEEN wolf welkom is in Nederland? Jammer voor de wolf, maar wel verwelkomen gaat zoveel ellende geven.

En ja, het is een soort van egoïstisch om te denken 'wij' wel en de wolven niet, zij waren er eerder bla bla, klopt, maar het kan nu gewoon niet meer teruggedraaid worden imo.

Kinke

Berichten: 20534
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Paarden dood door wolf, Duitsers spreken van escalatieniveau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:53

Dit valt onder dezelfde onzin als ieder jaar een smak geld uitgeven om korhoenders in Zweden te vangen en deze dan weer uit te zetten op de Sallandse Heuvelrug. Sprookjesnatuur noem ik het.
Je moet blijkbaar gestudeerd hebben om Schotse Hooglanders naar Nederland te halen, deze in afgesloten 'natuurgebieden' te droppen en al deze hectares vol te laten groeien met JKK