KNHS publiceert bepalingen voor meetmomenten

Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

KNHS publiceert bepalingen voor meetmomenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 22:00

KNHS
Sport
Afbeelding
Foto: Raphael Macek Photography

De KNHS heeft zich vanaf het begin van deze coronatijd samen met haar partners ingezet om ruimte te creëren en te behouden voor het verzorgen en beweging geven van paarden. Nu de maatregelen versoepelen ontstaat er ruimte voor georganiseerde paardensport activiteiten. Hoe de activiteiten met beoordelings- en meetmomenten georganiseerd kunnen worden binnen de geldende richtlijnen van de overheid heeft de KNHS uitgeschreven in het document 'Bepalingen activiteiten met beoordelings- en meetmomenten'. Aan de hand van de bepalingen is het mogelijk om beoordelings- en meetmomenten te organiseren, mits de KNHS als overkoepelende sportbond de regie kan houden op de georganiseerde activiteiten en de gemeente daarvoor toestemming geeft.

Officiële wedstrijden en competities zijn - volgens de huidige regels - tot 1 september niet mogelijk. De tot nu toe goedgekeurde wedstrijden worden tot 1 september geannuleerd. Dit doet de KNHS om het overzicht te kunnen behouden. Onderlinge (club)trainingswedstrijdjes/potjes zijn mogelijk in eigen teamverband en binnen de club. Het nadrukkelijke doel is primair om te sporten en te bewegen. Het is mogelijk om beoordelings- en meetmomenten te organiseren in de paardensport, bijvoorbeeld het rijden van een proef of parcours. Hierbij maakt de KNHS in coronatijd waarbij wedstrijden nog niet mogen, een uitzondering dat meetmomenten voor winstpunten kunnen tellen. Deze beoordelings- en meetmomenten geven de paardensporters de mogelijkheid om te zien waar ze staan in de opleiding of training met hun paard. Deze meetmomenten hebben louter een educatief- en trainingsdoel.

Voor deze beoordelings- en meetmomenten zijn de bepalingen opgesteld. De bepalingen zijn geldig voor de sporters die deelnemen, voor de organisatoren van de activiteiten en uiteraard de officials en vrijwilligers. In de bepalingen staat onder andere dat een sporter en paard na het deelnemen van de activiteit direct naar huis gaan. Kijken bij andere deelnemers mag niet, om zo te zorgen dat er niet te veel mensen op het terrein zijn. Voor organisaties geldt bijvoorbeeld dat activiteiten te allen tijde moeten voldoen aan de richtlijnen van de KNHS en het RIVM. Degene die de sportactiviteiten organiseert en begeleidt heeft de verantwoordelijkheid voor de sportactiviteiten zelf en het handhaven van het door de KNHS eerder gepubliceerde protocol: verantwoorde paardensport per 1 juni 2020.

Om regie te houden op de activiteiten die georganiseerd worden in de paardensport en geldende bepalingen, zoals het zoveel mogelijke beperken van fysiek contact, moeten alle deelnemers zich inschrijven en hun inschrijfgeld online betalen via Mijn KNHS. Hiervoor dien je in het bezit te zijn van een startpas. Dit geldt voor alle rubrieken inclusief de impulsrubrieken (BB en alles daaronder). Voor de impulsrubrieken kan een gratis startpas worden aangevraagd.

Sportaanbieders die een beoordelings- of meetmoment willen organiseren kunnen deze vanaf vandaag via Mijn KNHS aanvragen. Deze worden (zoveel als mogelijk) op basis van de bestaande kalenderprocedure door de regio of het mendistrict in behandeling genomen. Inschrijvingen en het innen van inschrijfgeld verlopen via Mijn KNHS.

Zonder toestemming van de gemeente mogen er geen activiteiten georganiseerd worden. Gemeenten kunnen individuele afspraken met organisaties maken. Hierdoor kunnen er verschillen tussen gemeenten ontstaan. Het is voor sportaanbieders zodoende belangrijk om bij de gemeente te informeren wat er in uw omgeving geldt. Het lokale beleid is leidend. De regels van veiligheidsregio’s en gemeenten dienen in acht genomen te worden.

Bonnelover

Re: KNHS publiceert bepalingen voor meetmomenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:20

Fijn dat we weer wat mogen. Maar de knhs is nu in monopoly positie. Betalingen moeten via hun en organisaties moeten hiervan 10% afstaan aan de knhs. Erg veel vind ik terwijl we normaal voor een wedstrijd tot, ik noem maar wat 200 starts, €25,- afdracht zou hebben zijn we nu €200,- kwijt.
Voor verenigingen is dit erg veel geld. En natuurlijk bespaard je het werk en geen geld aanname. Maar bij ons kunnen deelnemers pinnen.

Nog niet te spreken van alle andere bedrijven die dit ook aanbieden; online inschrijven.nl, startlijsten. nl, nzv die hebben nu helemaal niks.
KNHS is een bond die er moet zijn voor zijn leden en verenigingen, niet als zelfverijker. En vraag me af of dit juristisch gezien ook mag. Leden hebben geen inspraak terwijl we wel allemaal lid zijn. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:25

Bonnelover schreef:
Fijn dat we weer wat mogen. Maar de knhs is nu in monopoly positie. Betalingen moeten via hun en organisaties moeten hiervan 10% afstaan aan de knhs. Erg veel vind ik terwijl we normaal voor een wedstrijd tot, ik noem maar wat 200 starts, €25,- afdracht zou hebben zijn we nu €200,- kwijt.
Voor verenigingen is dit erg veel geld. En natuurlijk bespaard je het werk en geen geld aanname. Maar bij ons kunnen deelnemers pinnen.

Nog niet te spreken van alle andere bedrijven die dit ook aanbieden; online inschrijven.nl, startlijsten. nl, nzv die hebben nu helemaal niks.
KNHS is een bond die er moet zijn voor zijn leden en verenigingen, niet als zelfverijker. En vraag me af of dit juristisch gezien ook mag. Leden hebben geen inspraak terwijl we wel allemaal lid zijn. Ben benieuwd hoe dit afloopt.

>;) :wow: Als dit echt zo is vind ik dit echt schandalig. Ik ben benieuwd hoe andere mensen hier over denken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 07:01

Ik las gister al iemand die 2 euro inschrijfgeld zou vragen en dan 10 euro parkeergeld, kleine ontsmettings toeslag en een beetje administratie kosten om zo gewoon op een normaal inschrijfgeld (maar dan met de een andere naam) uit te komen ;) .

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 10:55

Krijg nu allemaal berichten dat online inschrijven en betaling niet lukt. Of te weinig betaald. Lekker soepsooi daar.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 19:17

Er gaan op Facebook genoeg berichten van verenigingen die het op een andere manier dan de KNHS willen gaan regelen, KNHS is behoorlijk verkeerd bezig zo .

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:02

Nou de KNHS is er op terug gekomen hoor :Y) Kwartje gevallen...