Tweede operatie Juan Matute Guimon '100% geslaagd'

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Nieuwsredactie

Tweede operatie Juan Matute Guimon '100% geslaagd'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-20 11:54 Tip de Nieuwsredactie

Equnews / Horses.nl
Algemeen

De 22-jarige Spaanse dressuurruiter Juan Matute Guimón is afgelopen zaterdag in een privékliniek voor de tweede keer geopereerd. Guimón werd dinsdag geveld door een hersenbloeding en in kritieke toestand naar een ziekenhuis gevlogen. Daar hebben artsen woensdag met een eerste operatie de bloeding weten te stoppen, maar bleef de toestand van de ruiter nog altijd kritiek. Volgens Paula Matute, Juan’s 24-jarige zus, is deze tweede operatie 100% geslaagd.

Dinsdagavond raakte Guimón buiten bewustzijn nadat hij al enkele dagen hoofdpijn had. Na onderzoek bleek dat hij een hersenbloeding had die werd veroorzaakt door een aangeboren hersenafwijking. De Spaanse ruiter wordt nog een week in een kunstmatige coma gehouden.

De Zweedse ruiter Patrick Kittel laat ondertussen weten dat ook hij aan het Spaanse talent denkt: "Ik denk dat ik nog nooit in mijn leven gebeden heb maar voor hem maakte ik graag een uitzondering. Ik heb tranen met tuiten gehuild toen het nieuws mij bereikte en ik hoop echt dat alles goed komt. Juan is zo'n getalenteerde ruiter. Hij is altijd goed gezind, hij lacht altijd, het is dan ook niet voor niets dat ik hem 'smiley' noem. Mijn gedachten zijn constant bij hem en zijn familie."

Guimón is de op één na hoogste Spaanse ruiter op de wereldranglijst met Quantico (v. Fighting Fit) en de derde hoogste met Don Diego (v. Don Frederico). Hij reed met Quantico voor het Spaanse team op de Wereldruiterspelen 2018 in Tryon en daar kreeg zijn land een startplaats voor de Olympische Spelen in Tokio.

Reageren kan onder dit bericht:
[VN] Juan Matute Guimon getroffen door een hersenbloeding

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten