FEI plant het hervatten van internationale competities

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

FEI plant het hervatten van internationale competities

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-20 11:42 Tip de Nieuwsredactie

Equnews
Sport

De FEI is druk bezig om de sport zo snel mogelijk te kunnen hervatten. Zo hebben ze het FEI Medical Committee opgedragen een protocol op te stellen voor nationale federaties en organisatoren.

Die bevindingen werden afgelopen week door Dr. Mark Hart aan de FEI voorgelegd. De FEI bekijkt nu hoe ze een stappenplan voor federaties en organisatoren kan opstellen. Ze benadrukt wel dat de competitie pas hervat kan worden zodra dit door de WHO en nationale regeringen is toegestaan.

Op die manier wil de FEI een plan hebben om het internationale circuit weer op te starten zodra het toegestaan is. Ze hebben ook alvast een nieuwe datum voor de Longines GCT van Shangai goedgekeurd. Die zal nu eind oktober plaatsvinden.

Het hele verslag kun je hier lezen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:06

Vroeg genoeg lijkt me. Hier in Belgiƫ zullen pas wedstrijden mogelijk zijn vanaf 1 augustus zoals het er nu voor staat en dan weten we nog niet eens of dat enkel regionaal of al meteen nationaal zal zijn.

_lotteeee

Re: FEI plant het hervatten van internationale competities

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:14

In nederland zeggen ze weer wedstrijden te willen organiseren vanaf 1 september.

We hopen toch dat dat wat eerder kan, hoe dicht kom je op elkaar met wedstrijden.

In Duitsland zijn de wedstrijden alweer begonnen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:19

_lotteeee schreef:
We hopen toch dat dat wat eerder kan, hoe dicht kom je op elkaar met wedstrijden.

Willen ze alle gemiste wedstrijden inhalen dan?

_lotteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 09:46

Astorga schreef:
_lotteeee schreef:

Willen ze alle gemiste wedstrijden inhalen dan?

Ik denk ook niet dat er een reden is om gemiste wedstrijden in te halen.

Maar op de nationale wedstrijden, heb je altijd 1,5 meter afstand, vaak veel meer.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:00

ook op nationale wedstrijden ben je met een hoop mensen bij elkaar en dan ook dicht bij elkaar. Denk alleen al aan ruiters/grooms, en dan nog de rest vd entourage. Misschien laten ze de grotere wedstrijden dan zonder publiek plaatsvinden, net zoals de bundesliga (voetbal) nu in duitsland.
Alleen lijkt het mij dat als je zonder dringende reden niet moet reizen, je ook niet met je paard direct naar buitenlandse wedstrijden kan gaan. Maar goed, time will tell.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 10:27

Ik ben heel benieuwd, zou leuk zijn als er in het najaar weer regionale wedstrijdjes (die vaak niet zo druk zijn) mogen worden georganiseerd. Voor mijn hoofddiscipline endurance begin ik te vrezen dat dit seizoen bij die ene wedstrijd begin maart blijft...

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:51

Lijkt mij dat er eerder Nationaal weer wedstrijden kunnen komen... binnen eigen land regels naleven, minder reizen = minder mensen tegen komen enz. lijkt mij makkelijker. Maar wie ben ik :P?

Weet niet of dit in Duitsland was of ergens anders maar 1 ruiter 1 groom geen publiek ook geen eigenaren, uitslag en prijsuitreiking online net als betalingen. Lijkt mij een prima opzie.

Ben bang dat er geen "inhaal" wedstrijden komen net als dat er waarschijnlijk geen korting of compensatie op lidmaatschap en startpassen zal komen. Tenminste dat ik wat ik tussen de regels op de KNHS site lees.
of in ieder geval niet dit jaar.....

Wat voor mij het minste is is dat ik een jong paard heb en nu dus niet aan de jonge paarden competities mee kan doen en volgend jaar is hij te oud. Hoop dat daar nog wel iets op verzonnen word.

1 sept duur niet zo heel lang meer, ja nog wel ver weg maar er is weer iets om naar uit te kijken *\o/*
rij zelf eventing en hoop min nog 1 wedstrijd te kunnen starten dit jaar

Lets hope!

Kissinger (casallco x Negro) dressuur B+19 L1+2 B springen BSGW #eventinghorseinthemaking

_lotteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:29

Op de nationale dressuurwedstrijden zijn er nooit veel mensen bij elkaar.
Over springen kan ik niet meepraten!

Wij gaan vaak met 4/5 paarden en zijn dan gewoon met ons 2.

Kantine dichthouden, geen extra bezoekers, alleen ruiter + groom.

Dan zou het goed moeten kunnen.

Maar het is afwachten wat ze gaan doen. Ik las dat ze in overleg zijn om toch eerder wedstrijden te organiseren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie