Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Romeo2007 schreef:Ligt dit dan aan het bungeekooord of is pure pech? Lijkt mij dat een gewoon halstertouw ook breekt en dan in de oog kan schieten. Of schoot het koord weer terug door de kracht op het elastiek toen het was losgeschoten?
fransje23 schreef:Volgens het bericht op Facebook gaat het om zo een koord https://www.sstack.com/dura-tech-safety ... e/p/38317/
Dat zat vast met een strotouwtje als breekpunt. Het brak ook maar de haak schoot daardoor met veel kracht los.
Gini schreef:Auw auw, wat moet dat enorm pijnlijk geweest zijn voor het paard.
Gevoelsmatig word ik verdrietig van de laatste zin.
Romeo2007 schreef:Ligt dit dan aan het bungeekooord of is pure pech? Lijkt mij dat een gewoon halstertouw ook breekt en dan in de oog kan schieten. Of schoot het koord weer terug door de kracht op het elastiek toen het was losgeschoten?
SillyB schreef:brr wel zuur een eventingpaard heeft dat éne oog best hard nodig kan ik me indenken. Wel fijn dat het type koord vermeld wordt, ik ken deze niet alleen die dikke rubberen. 'veren' deze dan nog harder dan die?
Aan de andere kant zit een ongeluk inderdaad een een kleine hoek. Ook met een touw breekt de haak en gaat hij vliegen