Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hubbels schreef:Zie punt 1, dus echt je paard op de trailer laden en elders afspreken met 1 vriendin mag ook niet? en tja is een buitenrit echt nodig als je zelf een rijbak hebt?
Zoals ik het nu lees, willen ze het buitenrijden echt ontmoedigen ( wat ik best begrijp hoor) maar een ritje in mijn uppie vanaf het erf bij ons achter het bos in mag dan ook niet meer?
Marie_Anne schreef:Hubbels schreef:Zie punt 1, dus echt je paard op de trailer laden en elders afspreken met 1 vriendin mag ook niet? en tja is een buitenrit echt nodig als je zelf een rijbak hebt?
Zoals ik het nu lees, willen ze het buitenrijden echt ontmoedigen ( wat ik best begrijp hoor) maar een ritje in mijn uppie vanaf het erf bij ons achter het bos in mag dan ook niet meer?
Dat laatste kan wel, zou ik denken.
Als het rustig is in dat bos, en jij je paard kent en het veilig acht, is dat geen probleem toch. Dan zie ik weinig verschil met een wandelingetje of stukje fietsen om die frisse neus te halen.
en niet buiten ga rijden.
. Maar ik ben het met je eens dat het soms lastig is.
.Hubbels schreef:Zie punt 1, dus echt je paard op de trailer laden en elders afspreken met 1 vriendin mag ook niet? en tja is een buitenrit echt nodig als je zelf een rijbak hebt?
Citaat:Tegen groepen van meer dan 2 personen die niet ten minste 1,5 meter afstand tot elkaar houden, kan worden opgetreden.
Blussem schreef:Ik wil iedereen aanraden om op de website te kijken van rijksoverheid voor de juiste informatie.Citaat:Tegen groepen van meer dan 2 personen die niet ten minste 1,5 meter afstand tot elkaar houden, kan worden opgetreden.
Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland
BTW bereden politie zijn richt lijnen. (Advies) Dat is wat anders dat daadwerkelijk geldende regels.
Blussem schreef:Erger, dan zou het helemaal niet kloppen![]()
Alleen enige waar nu wel mee mis wilt gaan is dat men de richtlijnen verward als regels.
LoveBodin schreef:Eens. Dat levert alleen maar frustratie en boosheid op.
Vind het sowieso erg jammer dat er op deze manier verschillende 'regels'/richtlijnen worden gecommuniceerd, die niet overeenkomen met elkaar. Dat maakt veel dingen nog ongewikkelder.
Canon schreef:Vandaag een rondje gemaakt met een stalgenootje. Allebei op afstand en oplettend samen. Maar dan toch weer mensen tegen gekomen in groepen van 4 en 5 en ook zeker niet op anderhalve meter afstand van elkaar..
Vind dat dan zo jammer weer..
Citaat:1. Ga zoveel mogelijk alléén op pad en als het echt nodig is. Als het echt niet anders kan, dan met maximaal 2 personen. Groepen met meer dan 2 personen zijn al ruim een week niet toegestaan, en hier zal tegen worden opgetreden. Dit geldt niet voor personen uit hetzelfde huishouden
Mando schreef:Ik lees 2 personen.
Of lees ik er overheen dan.Citaat:1. Ga zoveel mogelijk alléén op pad en als het echt nodig is. Als het echt niet anders kan, dan met maximaal 2 personen. Groepen met meer dan 2 personen zijn al ruim een week niet toegestaan, en hier zal tegen worden opgetreden. Dit geldt niet voor personen uit hetzelfde huishouden
Blussem schreef:Richtlijn = advies. Niet meer niet minder.
De regels zijn de dingen waaraan je geacht wordt om aan te houden. Richtlijnen dus niet.
Citaat:richtlijn|en (meerv.) aanwijzing voor hoe iets moet en voor wat niet mag
Citaat:Een richtlijn in juridische zin duidt meestal op een wetgevend instrument van de Europese Unie (EU). Het is een voorschrift dat de lidstaten bindt om een bepaald wetgevend resultaat te bereiken: een bindend advies.
Citaat:Voorschrift hoe de officieren van justitie met bepaalde zaken moeten omgaan. Zo zijn er richtlijnen voor de strafeis bij rijden onder invloed en voor het sluiten van deals met criminelen
Citaat:Een richtlijn is een bindend regelgevend instrument van de EU.
Citaat:Richtlijnen/protocollen zijn bindende voorschriften.