Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-20 15:11

*Horses.nl
Dressuur

Afbeelding
Foto: Marjo

Toen de KNHS vorige week bekend maakte dat zij bezig zijn met de mogelijkheid dat ruiters online hun proef kunnen insturen voor winstpunten werd online gesuggereerd dat het een 1 april grap betrof. Niets lijkt minder waar nu de KNHS al een app heeft gelanceerd genaamd 'Paardrijden.nl'.

Lees het hele artikel op Horses.nl

Bowo

Re: Toch geen 1 april-grap, KNHS lanceert online proeven-app

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:46

Ziet er goed uitgedacht uit! Ik denk dat er best wat ruiters zijn die hier baat bij hebben. Het zou alleen de KNHS niet zijn als er niet weer wat addertjes onder het gras zitten...

Bepaling 14
De ingezonden video opnames worden eigendom van de KNHS en kunnen door de KNHS gebruikt worden voor opleidingsdoeleinden.

Voorwaarde 10
De jury bepaalt of de ingestuurde proef aan alle voorwaarden voldoet om de proef te kunnen beoordelen. Hierbij blijf je je inschrijfgeld verschuldigd. Zonder de juiste beelden en ingesproken tekst is er geen beoordeling mogelijk. (maar blijf je wel het inschrijfgeld verschuldigd).

Ik ben benieuwd hoeveel deelname er gaat zijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:52

Er moet na het groeten ingezoomd worden op het hoofd van de ruiter. Wtf _O-

Waarom mag er overigens nu niet voorgelezen worden?

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:54

Best lastig om aan alle voorwaarden te voldoen denk ik. Zo kan je bij ons geen 2 meter achter C gaan staan want de C is tegen de muur geplakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:56

Interessant dit. Ik heb geen vervoer en ponylief staat aan huis maar op deze manier kunnen we toch eens een proef rijden. Ik ga het in de gaten houden :j

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 15:56

Kaitlyn schreef:

Dat lijkt me omdat je dan met teveel mensen samen komt (ruiter, voorlezer en degene die filmt)

blue_sky schreef:
Best lastig om aan alle voorwaarden te voldoen denk ik. Zo kan je bij ons geen 2 meter achter C gaan staan want de C is tegen de muur geplakt.

Daar staan wat dingen over genoemd, maar vrij vaag.

Blijheid schreef:
Interessant dit. Ik heb geen vervoer en ponylief staat aan huis maar op deze manier kunnen we toch eens een proef rijden. Ik ga het in de gaten houden :j

Mag je wel eerst een startpas kopen :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:10

Je mag nog altijd met 3 mensen samen zijn, en als er 1 2 meter voor de C staat te filmen, 1 ergens anders staat te lezen en de ruiter in de baan is kun je ook prima afstand houden van elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:21

Bowo schreef:
Kaitlyn schreef:

Dat lijkt me omdat je dan met teveel mensen samen komt (ruiter, voorlezer en degene die filmt)

blue_sky schreef:

Daar staan wat dingen over genoemd, maar vrij vaag.

Blijheid schreef:

Mag je wel eerst een startpas kopen :+

Er bestaat zoiets als een dagpas toch tegenwoordig? Lidmaatschap van een vereniging is vooral een beetje gek hiervoor :))

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:51

Moet je voor een dagpas niet ook lid zijn van een vereniging?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:55

Kaitlyn schreef:
Moet je voor een dagpas niet ook lid zijn van een vereniging?

Klopt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 16:56

Bowo schreef:
Ziet er goed uitgedacht uit! Ik denk dat er best wat ruiters zijn die hier baat bij hebben. Het zou alleen de KNHS niet zijn als er niet weer wat addertjes onder het gras zitten...

Bepaling 14
De ingezonden video opnames worden eigendom van de KNHS en kunnen door de KNHS gebruikt worden voor opleidingsdoeleinden.

Voorwaarde 10
De jury bepaalt of de ingestuurde proef aan alle voorwaarden voldoet om de proef te kunnen beoordelen. Hierbij blijf je je inschrijfgeld verschuldigd. Zonder de juiste beelden en ingesproken tekst is er geen beoordeling mogelijk. (maar blijf je wel het inschrijfgeld verschuldigd).

Ik ben benieuwd hoeveel deelname er gaat zijn.

Dit noem je addertjes onder het gras?

Wat betreft dat eerste lijkt me gewoon helder en helemaal niet verkeerd. Moet je eens nagaan wat jury's hier allemaal van kunnen leren! Je weet het vooraf, vind ik geen addertje onder het gras.

Dat tweede vind ik niet meer dan logisch. De knhs heeft hier flink tijd in gestoken. Dan mogen ze ook best wat van de ruiter verwachten! Het zou toch niet oké zijn als jury's zich hier nog weer mee bezig moeten houden... Of die vervolgens gaan klagen bij de knhs dat ze meer geld willen omdat ruiter x, Y en z er een potje van hebben gemaakt.

Overigens, duidt dan ook meteen even die 2.50 die de knhs in een fonds steekt om fnrs maneges mee te helpen?

Probs voor de knhs!
Maar goed, doen ze niks krijgen ze gezeik, en nu krijgen ze ook gezeik :roll:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:12

Ik vind het eigenlijk niet zo een leuk idee. Is toch een klein beetje het omzeilen van de coronamaatregelen. Je nodigt namelijk uit tot een niet-essentiële verplaatsing. Ok, redelijk onschuldig nog, ik geef het toe, maar zo blijkt maar weer dat we er heel slecht tegen kunnen als de overheid zegt dat iets even niet kan. Dat aanvaarden we niet, het moet op een of andere manier wel kunnen. :D

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:16

Ik vind het leuk! Had hard getraind. Kan ik mooi toch m’n proef rijden thuis :D

Heb alleen iemand nodig om te filmen, lijkt me top.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:31

Gini schreef:
Ik vind het eigenlijk niet zo een leuk idee. Is toch een klein beetje het omzeilen van de coronamaatregelen. Je nodigt namelijk uit tot een niet-essentiële verplaatsing. Ok, redelijk onschuldig nog, ik geef het toe, maar zo blijkt maar weer dat we er heel slecht tegen kunnen als de overheid zegt dat iets even niet kan. Dat aanvaarden we niet, het moet op een of andere manier wel kunnen. :D

Je hoeft toch niet te verplaatsen om je proef te rijden? Enkel naar stal, maar daar zou je anders toch ook heen gaan?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:34

Een dressuurproefje rijden is niet-essentieel. Essentieel is een verplaatsing naar je paard om het welzijn te waarborgen (verzorging, beweging,...).
Over de essentie van het filmen van een dressuurproefje nog maar te zwijgen. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:40

Gini schreef:
Een dressuurproefje rijden is niet-essentieel. Essentieel is een verplaatsing naar je paard om het welzijn te waarborgen (verzorging, beweging,...).

Ik kan niet meedoen.
Maar als het zou kunnen zou ik twee dingen gewoon tegelijk doen. :Y)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:42

Dat heet "oprekken van de regels". :D

Ach ja, het is allemaal nog redelijk onschuldig, maar toch.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:44

Gini schreef:

Haha wauw :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:45

Essentieel is je paard beweging geven en wie heeft er dan last van dat je tijdens het beweging geven een proefje rijdt en dat op laat nemen?
Niemand toch?

Het wordt anders als je naar een andere plek moet om je proef te rijden of als er teveel mensen op een plek aanwezig zijn als je gefilmd wilt worden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:45

Gini schreef:
Dat heet "oprekken van de regels". :D

Ach ja, het is allemaal nog redelijk onschuldig, maar toch.

Okeee jaa.. Nee logisch...

Wel knap dat jij dat van iedere potentiële deelnemer kan beoordelen ;)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:46

Gini schreef:

Je rijd er normaal toch al heen en je geeft hem toch al beweging.
Nu filmt iemand hoe je rijd echt veel anders is het niet haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:48

Nouja er zijn op dit moment toch zat stallen waar iedereen in een schema moet komen zodat je alleen bent en het verboden is een ander mee te nemen. Dus het is niet zo vanzelfsprekend dat iedereen maar een filmer heeft.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:48

AfricanLady schreef:
Gini schreef:

Je rijd er normaal toch al heen en je geeft hem toch al beweging.
Nu filmt iemand hoe je rijd echt veel anders is het niet haha

En diegene kan zomaar de (stal) eigenaar zijn... Geen onnodige extra verplaatsing dus

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:50

In nederland mag je gewoon nog naar je paard, je mag ook met max 3 mensen samen komen. Dit is dus niet iets van de regels omzeilen. In belgie daar in tegen, daar mag je veel minder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:50

Yvank_ schreef:
Nouja er zijn op dit moment toch zat stallen waar iedereen in een schema moet komen zodat je alleen bent en het verboden is een ander mee te nemen. Dus het is niet zo vanzelfsprekend dat iedereen maar een filmer heeft.

Ja die hebben dan een beetje pech... Maar wellicht wil de staleigenaar zich er wel voor inzetten... Dat kan je zo niet beoordelen.

En vergeet niet de vele mensen die hun paard gewoon aan huis hebben staan...

Je kan het niet iedereen naar de zin maken, dat is logisch. Maar je kan wel iedereen een mogelijkheid aanreiken waar ze dan zelf weer verdere invulling aan moeten geven. Binnen de gestelde kaders.