Ondanks coronavirus 65.000 bezoekers bij Engelse paardenrace

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Ondanks coronavirus 65.000 bezoekers bij Engelse paardenrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-20 21:14

bokt.nl / sportnieuws
Overige

Afbeelding

Van 10 tot en met 13 maart stond de Engelse stad Cheltenham in het teken van paardenraces. Het Cheltenham Festival is volgens de organisatoren het meest prestigieuze evenement in deze tak van paardensport. Het werd voor het eerst gehouden in 1902 en vindt jaarlijks plaats op een renbaan in Cheltenham, dat ligt in het graafschap Gloucestershire in het zuidwesten van Engeland. Ondanks de uitbraak van het coronavirus ging het evenement met zo'n 65.000 toeschouwers gewoon door, tot grote verbazing van velen.

Vrijdag was de afsluitende dag en stond de belangrijkste race, de Gold Cup op het programma. Deze bijna 6 kilometer lange race werd voor het tweede jaar op rij gewonnen door Paul Townend met Al Baum Photo. De jockey en zijn paard pakten de Gold Cup en daarmee een geldprijs van omgerekend zo'n 400.000 euro.

Maar waarom zouden de Engelsen met zoveel mensen bij elkaar komen in deze barre coronadagen? Het blijft een mysterie, maar is wel de realiteit.

Sakura789

Re: Ondanks coronavirus 65.000 bezoekers bij Engelse paardenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:20

Wat ontzettend dom is dit. Hardleers dus.

Ik snap wel hoe dit te voorkomen is: verbieden!

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:22

Ja ik zag dit op tv gister en vanmiddag... belachelijk! Het Engelse voetbal is allemaal afgeschaft maar dit gaat gewoon door? Snap daar niks van..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:22

Lekker snugger

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:28

Engelse voetbal is geloof ik alleen afgeschaft omdat een manager en meerdere spelers van verschillende clubs gediagnostiseerd zijn met corona, maar dat afschaffen hebben ze ook pas gister rond het middaguur besloten (ik woon in Engeland en mijn (britse) vriend is into voetbal). Cheltenham had gister de laatste dag.

Sowieso maakt de britse regering maar vreemde beslissingen als het op corona aankomt...

Edit; hoor net dat, verspreid over de 4 dagen dat Cheltenham duurt, er meer dan 250.000 bezoekers zijn geweest :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:51

ImkeTarek schreef:
Engelse voetbal is geloof ik alleen afgeschaft omdat een manager en meerdere spelers van verschillende clubs gediagnostiseerd zijn met corona, maar dat afschaffen hebben ze ook pas gister rond het middaguur besloten (ik woon in Engeland en mijn (britse) vriend is into voetbal). Cheltenham had gister de laatste dag.

Sowieso maakt de britse regering maar vreemde beslissingen als het op corona aankomt...

Edit; hoor net dat, verspreid over de 4 dagen dat Cheltenham duurt, er meer dan 250.000 bezoekers zijn geweest :+

De helft van mijn oud-collega's is erheen geweest. :') Ik had het stiekem toch wel intens grappig gevonden als die straks allemaal twee weken hun kamer niet uit mogen; ze hebben al geen staff, laat staan als ze ook nog eens allemaal in quarantaine moeten.

Ik vind dat de overheid typisch Brits reageert: vooral geen knopen doorhakken en een beetje als een atactisch lam achter de rest van de wereld aan strompelen. :=

Ondanks dat ik een sterke mening heb over de bezoekersaantallen op Cheltenham, vind ik het tegelijkertijd ook wel wonderlijk dat van álle nieuwsberichten die er over het Cheltenham Festival te vinden zijn (immers, de Racing Post voorpagina staat er vol mee), natuurlijk net weer die ene van een Nederlandse nieuwssite geplukt wordt waarin er toch een negatieve ondertoon in zit. :') Al Boum Photo heeft hier een historische prestatie geleverd, maar nee, d'n Nederlander maakt zich druk over de bezoekersaantallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:02

Money makes the word go round!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:03

Die gaan hard Italië achterna 8)7

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:23

Darts ging in Engeland ook "gewoon" door, zaal vol mensen, dicht op elkaar...

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:39

Verenigd Koninkrijk
21 overledenen (vrijdag: 11) en 342 nieuwe bevestigde besmettingen (totaal: 1.140). De Britse regering hanteert een 'kudde-immuniteitsstrategie', die ervan uitgaat dat zo'n 60 procent van de bevolking het virus krijgt en immuniteit ontwikkelt. De wereldgezondheidsorganisatie WHO leverde zaterdag stevige kritiek op die benadering.

Bron: nu.nl

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 02:09

Emoe schreef:
Verenigd Koninkrijk
21 overledenen (vrijdag: 11) en 342 nieuwe bevestigde besmettingen (totaal: 1.140). De Britse regering hanteert een 'kudde-immuniteitsstrategie', die ervan uitgaat dat zo'n 60 procent van de bevolking het virus krijgt en immuniteit ontwikkelt. De wereldgezondheidsorganisatie WHO leverde zaterdag stevige kritiek op die benadering.

_O- "kudde-immuniteit", DAT is een term die alle toepasbaar is als je kunt enten!
Zo niet dan is deze strategie vrij vertaald "we doen geen zak, en zien wel wie er sterft" (sucks to be old zeg maar).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 02:21

Kuggur schreef:
Emoe schreef:
Verenigd Koninkrijk

_O- "kudde-immuniteit", DAT is een term die alle toepasbaar is als je kunt enten!
Zo niet dan is deze strategie vrij vertaald "we doen geen zak, en zien wel wie er sterft" (sucks to be old zeg maar).

Nee, nee, dat zie je verkeerd: de overheid heeft besloten dat de piek van de epidemie hier pas in juni gaat zijn, dus tot die tijd is er geen reden tot paniek. :')

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 02:38

Ik las net dat de Britse aanpak enorme kritiek krijgt van de WHO (Volkskrant)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 03:08

Kuggur schreef:
Emoe schreef:
Verenigd Koninkrijk

Je hoeft niet perse oud te zijn om dood te gaan aan corona... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 03:09

Boras schreef:
Ik las net dat de Britse aanpak enorme kritiek krijgt van de WHO (Volkskrant)

In Readig, waar mijn broer woont, is er ook totaal nog geen besef wat er gaande is begrijp ik van hem. Daar wordt ook niet gehamsterd, maar ook niet echt rekening gehouden met voorzorgsmaatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 03:11

Bijzonder om ook het verschil te zien: volgens het AD sluit Suriname nu alle scholen voor een maand na 1 (!) besmetting in het land.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 09:58

Brexit was dom, dit is definitief dom

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:49

Dom?
Dit kan juist ook heel slim zijn?
Corona krijg je toch wel, daar kan je niks aan doen. Echter hoe sneller iedereen besmet wordt, hoe sneller je weer achter de rug hebt en je de economie weer kunt op staten.

Het corona uitsmeren over zo lange periode is erg slecht voor de economie.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 11:56

Ja alleen jammer dat je echt veel meer doden krijgt als je de piek niet uitsmeert... Die piek is de nekslag voor de gezondheidszorg en krijg je hele verdrietige situaties van.

Voor mezelf heb ik besloten om het cirkeltje waarin ik beweeg zo klein mogelijk te houden. Werk en naar huis verder niets. Mijn man is verkouden en niet welkom op zijn werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:00

Blussem schreef:
Dom?
Corona krijg je toch wel, daar kan je niks aan doen. Echter hoe sneller iedereen besmet wordt, hoe sneller je weer achter de rug hebt en je de economie weer kunt op staten.

Nee dus:
https://m.youtube.com/watch?v=mIKDlZIDftI

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:05

Blussem schreef:
Dom?

Kunnen mensen die dit roepen niet gewoon een ban van een week krijgen van bokt?

Er zitten echt grenzen aan vrijheid van meningsuiting. Echt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:19

Blussem schreef:
Dom?

Volgens de Wereld Gezondheids Organisatie, de WHO, inderdaad dom.

De Britten nemen teveel risico en gebruiken zo de bevolking als proefkonijn.
Er is veel te weinig bekend over de eigenschappen van het virus. Men weet helemaal niet zeker of je na ziek te zijn geweest resistent wordt, niet alleen ouderen en chronisch zieken belanden op de ic en sterven. Men kan helemaal niet zoveel zieken tegelijk van medische zorg voorzien.

Night_Taker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 12:54

Bij ons kantoor in Engeland worden wel heel serieus maatregelen genomen. O.a. zakenreizen zijn geschrapt en er wordt gehamerd op hygiëne

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:18

Blussem schreef:
Dom?

Heb jij enige idee wat voor impact dit heeft op zorgwerkers en de ziekenhuizen?
Hier krijg je Italiaanse taferelen van...

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:25

Blussem schreef:
Dom?

Als eerste: pas op met wat je roept vanachter je beeldscherm. Nuanceren is een kleine moeite. Empathie is een groot goed.

Ten tweede: dat heb ik ook heel even gedacht, voor er meer feiten bekend werden. En tot ik de statistieken zag en las dat het véél en véél meer doden geeft en ook voor mensen die geen corona hebben maar waar geen ziekenhuiscapaciteit meer voor is.. ga je gewoon dood aan bijvoorbeeld een hersenvliesontsteking die ik twee jaar geleden had.