Skiën met paarden? Ja dat kan, je zal wellicht even raar opkijken maar het is een heuse sport. Of deze sport in Nederland snel te beoefenen is twijfelen we aan. Maar in Sankt Moritz in Zwitserland gebeurd het tijdens de White Turf. Met een artikel daarover kwam het Belgische "De tijd".
Elk jaar tijdens de White Turf paardenrennen komen er gasten uit de hele wereld naar de volbloeden uit heel Europa kijken die hier zijn met hun jockeys. Maar de publiekslieveling is zonder twijfel het zogeheten Skijøring. Bij dit onderdeel zal een jockey worden voortgetrokken op zijn ski's. Dit gebeurd op een baan van 2700 meter met snelheden tot over de 50 kilometer per uur.
Alhoewel je dit in Nederland niet snel zal zien, ziet het er ontzettend gaaf uit. Meer lezen? Dat kan op de website van De Tijd.
In Polen,in de bergen zuidelijk van Krakau,waar in de winter veel sneeuw is, doen ze dit ook.
Pandora2
Geplaatst: 13-03-20 14:11
Volgens mij was hier laatst op Bokt ook al een artikel over met video
Heel leuk om te zien trouwens !
Indy_Mouse_9
Geplaatst: 13-03-20 20:29
Ik had een stal in ons skigebied gevonden die dit aanbied, maar helaas te weinig sneeuw dus misschien een volgend jaar... Het lijkt me echt briljant om te doen!
AaronYve
Geplaatst: 13-03-20 21:11
Van mij FB gekopieerd. Dit was in Frankrijk tijdens een ski vakantie. Het was toevallig in de buurt dus gelijk er heen gegaan en ik heb heerlijk paardgereden en dus ook kunnen skiën
Het bestaat al tijden als kind ben ik met mijn ouders daar gaan kijken ben u al 40 en dat is echt al meer dan 30 jaar terug....maar het was echt keigaaf een heuse aanrader!