Anky van Grunsven: we hopen op begrip

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Anky van Grunsven: we hopen op begrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 01:16

knhs
Dressuur, Springen

Wat is wijsheid? Dat vraagt Anky van Grunsven zich af. De drievoudig olympisch kampioene dressuur is bestuursvoorzitter van The Dutch Masters, dat ondanks het rondwarende coronavirus donderdag in Den Bosch toch van start gaat. "We hebben gekozen voor de minst slechte oplossing denk ik. Hopelijk begrijpt iedereen dat er sprake is van overmacht."

Vrijwel alles in Brabant ligt plat. Alle evenementen met meer dan duizend bezoekers zijn verboden. Bij The Dutch Masters, voorheen Indoor Brabant, koos de organisatie er daarom voor per dagdeel niet meer dan duizend mensen toe te laten. Normaal gesproken komen er over vier dagen 65.000 mensen.

"En voor die mensen doen we het", zegt Anky. "Maar nu kan het niet. Daarom maar deze oplossing. We hebben nu in de Brabanthallen 60.000 vierkante meter voor duizend mensen. Dat kan wel. Maar ideaal? Nee, dat lijkt me niet."

Een aantal argumenten gaf de doorslag om het evenement toch te laten doorgaan. Onder meer dat het beheersbaar is met duizend toeschouwers. Van Grunsven: "Daarnaast hebben we afspraken met meerdere partijen, zoals sponsoren. In samenspraak met hen proberen we ook tot een zo goed mogelijke oplossing te komen. Want volgend jaar willen we er natuurlijk weer staan."

Misschien was de discussie anders gelopen als die een week eerder was gevoerd. Van Grunsven: "Maar nu is alles opgebouwd, zijn de deelnemers uit alle delen van de wereld gearriveerd. Want niemand heeft afgezegd. Dan proberen we er toch het beste van te maken."

We hebben twee fantastische edities achter de rug, vervolgt Van Grunsven. "En dan nu dit. Het is een waardeloze situatie. We zijn natuurlijk niet de enigen die ermee te maken hebben. Maar alle partijen zijn ervan overtuigd dat dit op dit moment de beste oplossing is. Daarom gaan we door, en proberen we er echt het beste van te maken."

Gerelateerde berichten:
[VN] Maikel van der Vleuten twijfelt over afscheid Verdi TN
[VN] The Dutch Masters gaat door in aangepaste vorm

petraaken

Re: Anky van Grunsven: we hopen op begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:48

Wat ik mij dan af vraag krijgen de mensen die voor bepaalde dagen een kaartje hebben gekocht en niet binnen mogen omdat ze bijvoorbeeld pas op plaats 1002 komen dan hun geld terug? Dat zou ik nl wel terug vragen. Hebben ze daar eigenlijk wel bij stil gestaan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:52

Een ding snap ik niet. Dit hadden ze toch op hun klompen aan kunnen voelen komen. Ze hadden al veel eerder na kunnen denken over een "wat als?". Dit is voor de buitenwereld niet uit te leggen in een tijd dat de paardensport al zo onder vuur ligt. Ik zag op facebook al reacties voorbij komen waarvan ik denk, hier scoren ze echt geen punten mee.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:55

petraaken schreef:
Wat ik mij dan af vraag krijgen de mensen die voor bepaalde dagen een kaartje hebben gekocht en niet binnen mogen omdat ze bijvoorbeeld pas op plaats 1002 komen dan hun geld terug? Dat zou ik nl wel terug vragen. Hebben ze daar eigenlijk wel bij stil gestaan?

Mensen kunnen er voor kiezen om geld terug te krijgen of het kaartje te gebruiken voor de 2021 editie.

http://www.thedutchmasters.com/nieuws/n ... elijkheden

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 08:59

SusanH schreef:
Een ding snap ik niet. Dit hadden ze toch op hun klompen aan kunnen voelen komen. Ze hadden al veel eerder na kunnen denken over een "wat als?". Dit is voor de buitenwereld niet uit te leggen in een tijd dat de paardensport al zo onder vuur ligt. Ik zag op facebook al reacties voorbij komen waarvan ik denk, hier scoren ze echt geen punten mee.

Dat is iedereen volgend jaar alweer vergeten en koopt gewoon weer een kaartje.
Zo'n evenement las je niet zomaar af. Alle contracten zijn al lang getekend, dus daar zitten ongelooflijk veel kosten aan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:08

Nou dat zou ik inderdaad compleet vergeten zijn tegen dan en het kaartje waarschijnlijk al lang weggegooid hebben.

Hier in België adviseren ze ook om indoor evenementen van meer dan 1000 bezoekers niet te laten door gaan. Alsof het virus zich buiten niet kan verspreiden.

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:13

Met het abonnement op Horse & Country TV ga ik live kijken. ( € 6,49 via apple en € 6,99 direct H&C per maand ) Helaas hebben ze nooit een programma overzicht.
Laatst bijgewerkt door Nico12 op 11-03-20 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:14

hebben ze het alleen over de bezoekers.
maar de paardeneigenaar met hun hele gevolg er bij komen toch ook overal vandaan.
zou het gewoon helemaal af zeggen dan.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:15

Da's een goede tip..horse &country

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:17

Vind een achterlijk praatje

Marathon Tokio en HM Parijs zijn afgelast grote evenementen deze zijn kei duur
Nederlanders met ticket naar Tokio en startbewijs zijn genoeg geld

Hier geeft men niks om advies alleen om eigen portemonnee ik heb geen enkel begrip op de situatie zoals zij um zogenaamd oplossen

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:29

Dat IB maatregelen neemt tegen het coronavirus dat is een goede maatregel. Maar ik vraag me wel af hoe ze de 1000 bezoekers toe laten, wordt dat door een loting gedaan of bezoekers die al een kaartje(s) hadden krijgen voorrang? Bezoekers die op de dag zelf een los kaartje willen kopen mogen dan niet binnen?

En als een bezoekers wel naar binnen toe mag word hij/zij ook extra gecontroleerd?

Hier in Brabant zijn de scholen heel erg streng, mijn oudste zoon hoesten 1 keer en is per direct van school gestuurd en zit deze hele week thuis. Hoe het de volgende week is dat moet ik afwachten tot nader bericht.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:43

Ik had er begrip voor gehad als IB had gezegd: we rijden helemaal niet, of we rijden zonder publiek.
Maar dit? 1000 bezoekers toelaten, want "dan mag het wel"? Gewoon stom.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:47

Naar mijn idee is het al lang uit de hand gelopen en zijn er veel meer mensen besmet dan we denken. Dus weet niet of het zoveel uitmaakt, de mensen die het geen probleem vinden gaan er heen, is eigen risico en de mensen die het niet wijs vinden blijven thuis en doen hun best om niet besmet te worden en kunnen hun geld terug krijgen. Nergens garanties en niemand die nog ervaring heeft. Eigenlijk alles eigen keus alleen de mensen die ook nog wel zouden willen gaan en nu niet mogen hebben pech gehad maar die hadden ook niet kunnen gaan als het niet doorgegaan was. Die mensen die er toch heengaan vinden het blijkbaar niet zo'n probleem en waren misschien anders iets anders gaan doen waar ook veel besmettingsgevaar aan zou zitten. Alles stil leggen gebeurt toch pas als het te laat is zie Italie. Daar gingen ook vorige week nog Nederlanders heen om te skieën. De grote bedrijven/verdieners willen door met produceren en niet stil liggen dat kost te veel, die zijn de baas in ons land en daar hobbelt onze regering achteraan, momenteel dan zonder handen schudden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:51

Nieuwsredactie schreef:
knhs
Dressuur, Springen

"En voor die mensen doen we het", zegt Anky. "Maar nu kan het niet. Daarom maar deze oplossing. We hebben nu in de Brabanthallen 60.000 vierkante meter voor duizend mensen. Dat kan wel. Maar ideaal? Nee, dat lijkt me niet."

Welke mensen? Want wie ga je weren? Wie mag er wel naar binnen en valt er binnen die 1000 per dagdeel? Dus dat betekend toch alsnog 3000 mensen op een dag (3 dagdelen?)

Los van dat; Las het gewoon in z'n geheel af of verplaats het, net als alle andere organisaties die hier ook niet happy over zijn. Neem juist het voortouw als organisatie.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:56

Of ga met je tijd mee; geen bezoekers, wel meerdere camera's om alles te streamen en een gratis streaming abbo die je iedereen die een kaartje heeft gekocht per mail stuurt.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:09

Clipmyhorse.tv zend ook Indoor Brabant uit via de livestream. Of de FEI wereldbekerrubrieken daar ook gratis bij zitten of alleen voor mensen met een abonnement dat weet ik niet.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:15

De Grand Prix wordt door de FEI op hun youtubekanaal uitgezonden. De kür niet. Maar misschien zend de NOS die wel live uit op hun livestream

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:24

Ibbel schreef:
Ik had er begrip voor gehad als IB had gezegd: we rijden helemaal niet, of we rijden zonder publiek.

Ja, dan vallen ze volgens de regelgeving nog net onder een klein evenement 8)7

Ik vind dit vooral vallen onder de noemer: denken aan de portemonnee ipv denken aan het welzijn van de medemens.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:34

Kunnen ze het niet livestreamen?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:40

Cayenne schreef:
Ibbel schreef:

Ja, dan vallen ze volgens de regelgeving nog net onder een klein evenement 8)7

Ik vind dit vooral vallen onder de noemer: denken aan de portemonnee ipv denken aan het welzijn van de medemens.

Precies dit. Puur economische belangen.

En hoe gaan ze zorgen dat die 1000 man uit het ochtendprogramma er voor de middag weer uit is?
Echt belachelijk. :n

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:46

petraaken schreef:
Hier in België adviseren ze ook om indoor evenementen van meer dan 1000 bezoekers niet te laten door gaan. Alsof het virus zich buiten niet kan verspreiden.

Dat is het moeilijke evenwicht tussen de economie niet laten instorten en toch richtlijnen geven om het virus zo goed mogelijk proberen onder controle te houden.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:52

Werkelijk waar onbegrijpelijk...bl hoezo 1000 mensen is beheersbaar... iedere besmette persoon kan gemiddeld 2 mensen besmetten... kom op hey... als die mensen vervolgens ook weer 2 mensen besmetten... dan is daar niks beheersbaar aan... dat gaat hard... heel hard...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:02

Ik snap het niet. We doen het voor de mensen. Dus we laten 1000 mensen toe. De rest kan op de kin kloppen.

Voor welke mensen wordt het dan gedaan :?.

BregtjeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:05

Nirvana_ schreef:
Of ga met je tijd mee; geen bezoekers, wel meerdere camera's om alles te streamen en een gratis streaming abbo die je iedereen die een kaartje heeft gekocht per mail stuurt.

Dat lijkt mij ook de mooiste oplossing!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 11:14

Rizette schreef:
Naar mijn idee is het al lang uit de hand gelopen en zijn er veel meer mensen besmet dan we denken. Dus weet niet of het zoveel uitmaakt, de mensen die het geen probleem vinden gaan er heen, is eigen risico en de mensen die het niet wijs vinden blijven thuis en doen hun best om niet besmet te worden en kunnen hun geld terug krijgen. Nergens garanties en niemand die nog ervaring heeft. Eigenlijk alles eigen keus alleen de mensen die ook nog wel zouden willen gaan en nu niet mogen hebben pech gehad maar die hadden ook niet kunnen gaan als het niet doorgegaan was. Die mensen die er toch heengaan vinden het blijkbaar niet zo'n probleem en waren misschien anders iets anders gaan doen waar ook veel besmettingsgevaar aan zou zitten. Alles stil leggen gebeurt toch pas als het te laat is zie Italie. Daar gingen ook vorige week nog Nederlanders heen om te skieën. De grote bedrijven/verdieners willen door met produceren en niet stil liggen dat kost te veel, die zijn de baas in ons land en daar hobbelt onze regering achteraan, momenteel dan zonder handen schudden.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Want de mensen die zelf akkoord gaan met het risico en dan bijvoorbeeld besmet raken, kunnen ook mensen uit kwetsbare doelgroepen besmetten. En dat vind ik een risico dat je niet moet willen nemen.

Als je, zoals veel van ons, gewoon fit bent met goede weerstand zal je er alleen goed ziek van worden.. Maar er zijn zo veel groepen die veel kwetsbaarder zijn en bijvoorbeeld komen te overlijden. Dan moet je dat toch helemaal niet willen, naar zo'n evenement gaan en het risico lopen voor niet alleen jezelf?

Geen aanval hoor, maar puur belicht vanuit mijn eigen visie hierop.