Hippisch Gelderland afgelast door Corona-crisis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Hippisch Gelderland afgelast door Corona-crisis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 15:52

de hoefslag
Sport

Afbeelding
Foto: FEI

Het bestuur heeft besloten om Hippisch Gelderland 2020, als eerste internationale concours hippique, in verband met de corona-crisis af te gelasten.

Het evenement, wat gepland stond van 25 tot en met 28 juni 2020, wordt verplaatst naar een nog nader te bepalen datum in 2021.

Corona-epidemie
“De corona-epidemie neemt steeds grotere vormen aan. In Europa en ook binnen Nederland neemt het aantal mensen die besmet zijn met COVID-19 sterk toe. Er heerst veel onduidelijk over het verdere verloop van de epidemie."

Lees het volledige bericht op de site van De Hoefslag.

Urona447

Re: Hippisch Gelderland afgelast door Corona-crisis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 15:59

Daar zijn ze al vroeg mee!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:00

Urona447 schreef:
Daar zijn ze al vroeg mee!

Denk dat de financiële gevolgen nu het kleinst zijn.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:01

Het zal inderdaad aan Corona liggen......
3 maanden van te voren al aflassen terwijl het niet eens een evenement is die bijv. aan IB vergelijkbaar is en dat gaat ook gewoon door.....

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:02

Er is zo een persconferentie...Indoor Brabant zal wellicht toch ook niet doorgaan. Of in een aangepaste vorm.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:19

ja ik lees het net, dat is ook wat, dat kost geld :(:)

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:20

We wachten hier met de afdeling binnen een sportbond op de uitspraak van de persconferentie voor Brabant.
Vind het niet gek dat Gelderland nu al ingrijpt. Ook daar zijn zieken/besmette mensen. Niet zo veel, maar beter snel verantwoordelijkheid nemen, dan straks dezelfde aantallen zien.. Met meer dan 1000 deelnemers wordt afgelast verwachten we..

Edit: ook Indoor Brabant loopt de kans gewoon gesloten te worden. Ze willen het nu opknippen, maar als dat niet kan, is ook dat evenement afgelast..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:52

Indoor Brabant is natuurlijk ook een moment richting de Olympische spelen , echter snap ik de topruiters niet om toch mee te doen want wanneer je als ruiter het virus oploopt en echt goed ziek word dan ben je zo acht weken uit de running . En loop je kans dat je je personeel aansteekt waardoor je nog grotere problemen krijgt en daarme zet je een succesvolle deelname aan de OS echt in de waagschaal . Al die maatregelen maar echt , een meter afstand houden van niezende of hoestende mensen. Krijg dat maar eens voor elkaar.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:26

bigone schreef:
Indoor Brabant is natuurlijk ook een moment richting de Olympische spelen , echter snap ik de topruiters niet om toch mee te doen want wanneer je als ruiter het virus oploopt en echt goed ziek word dan ben je zo acht weken uit de running . En loop je kans dat je je personeel aansteekt waardoor je nog grotere problemen krijgt en daarme zet je een succesvolle deelname aan de OS echt in de waagschaal . Al die maatregelen maar echt , een meter afstand houden van niezende of hoestende mensen. Krijg dat maar eens voor elkaar.

Ik begin me wel af te vragen in hoeverre de Olympische Spelen door gaan eigenlijk...

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:32

Wat voorbarig..., tegen die tijd is het hoogstwaarschijnlijk allang overgewaaid, in de zomer zie je nl praktisch geen ziekte epidemieën.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:42

luxje schreef:
Wat voorbarig..., tegen die tijd is het hoogstwaarschijnlijk allang overgewaaid, in de zomer zie je nl praktisch geen ziekte epidemieën.

Dat was ook mijn idee, al die gekte..bangmakerij en massahysterie :(

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:36

Elisa2 schreef:
luxje schreef:

Ik ben echt totaal niet bang of hysterisch hoor. Het is gewoon een reële kans dat dat kan gebeuren. Het virus breidt zich alleen maar uit en duurt nu ook al een paar maanden ;)

Ik vind het een verstandige keuze voor nu. Kost vast veel geld om het last minute te cancellen
Laatst bijgewerkt door Ballard_L op 10-03-20 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ZertabJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 18:38

Dus dit gaat niet door een IB wel? Ik vind het echt allemaal maar bijzonder.

Shetestic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:03

Elisa2 schreef:
luxje schreef:

Pressies dit! In China nemen de aantallen ookal af dus dan zal dat voor die tijd ook zeker al hier gebeurd zijn.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:05

Elisa2 schreef:
luxje schreef:

Nou zeg dat wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:06

Fijn dat hier, maar ook op Facebook en andere social media, zoveel virologen met verstand van zaken zijn :).

ApoCowlypsee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:26

Elisa2 schreef:
luxje schreef:

In de zomer zie je vrijwel geen ziekte epidemieën veroorzaakt door het Influenza virus (en ik dacht ook minder met het verkoudheidsvirus). Of dit met corona het geval zal zijn, is echter nog onbekend. Er zijn wetenschapper die dit verwachten, maar er is geen zekerheid over zoals bepaalde virologen duidelijk hebben gemaakt. Dus je kunt niet zeggen dat omdat de aantallen Influenza epidemieën minder zijn in de zomer, dit ook zo zal zijn voor corona. Dat zullen we pas zien in de zomer. Althans, dat zeiden wat virologen.

Dus dan kun je het door laten gaan want ach, zal dan allemaal wel meevallen. Maar wanneer dit niet het geval blijkt te zijn ben je meer geld kwijt dan als je het nu al aflast lijkt mij?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:05

Elisa2 schreef:
luxje schreef:

inderdaad wat een poppenkast

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:31

Wat een onzin zeg. Tegen de tijd dat Hippisch Gelderland zal zijn, zijn de temperaturen dermate gestegen dat het virus alweer uitgeroeid is.
Ik heb eigenlijk het idee dat ze de organisatie gewoon niet op orde hebben, om zo “kort dag” nog zo’n evenement neer te zetten. :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:20

Elisa2 schreef:
luxje schreef:

Ik denk dat ze dit doen om er zeker van te zijn dat ze volgend jaar wel weer kunnen organiseren.

Als ze nu alles regelen en het blijkt toch niet door te kunnen gaan, dan komen ze met een extreme kostenpost te zitten en kunnen ze waarschijnlijk nooit meer organiseren.

Ik vind het een begrijpelijke keuze.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:59

Daar moet toch haast wel meer achter zitten...

EquiDay gaat gewoon door hoor! Tenzij de KNHS op slot moet, of landelijk alle evenementen worden verboden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:24

Citaat:
Ik denk dat ze dit doen om er zeker van te zijn dat ze volgend jaar wel weer kunnen organiseren.

Als ze nu alles regelen en het blijkt toch niet door te kunnen gaan, dan komen ze met een extreme kostenpost te zitten en kunnen ze waarschijnlijk nooit meer organiseren.

Ik vind het een begrijpelijke keuze.

Ik vind het ook niet meer dan logisch dat je, zeker met een eerste editie, dit risico niet neemt. Sponsoren, standhouders etc gaan nu ook terughoudend zijn en als de epidemie langer aanhoudt dan verwacht dan kan je evenement niet doorgaan en begin je direct in de rode cijfers.

Als we geluk hebben is half mei het ergste achter de rug, maar we weten het nu gewoon nog niet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:48

luxje schreef:

Ik wil hier even op inhaken..
Hier in Australie zijn er best al wat besmettingen.. en het was nog echt hartje zomer toen het hier begon.
Ook nu is het nog rond de 25 graden.. en de (gewone) griep ging/gaat toch echt even flink rond.

Wil overigens niet zeggen of ik het wel/niet mee eens ben dat dingen worden afgelast.
Ik vind wel dat de massa hysterie word aangewakkerd door de media.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:57

Of het nu compleet aan de organisatiestructuur ligt weet ik niet, want ik werk er niet en ik vul niet graag verhalen voor anderen in. Maar ik kan met hun keuze inkomen..

Ik weet wel vanuit eigen ervaring dat er tussen Gelderland en bijvoorbeeld Brabant in de sportbranche momenteel weinig verschil wordt gemaakt en maatregelen dagelijks worden doorgenomen om te zien hoe we niet dezelfde kant opgaan maar dat voor zijn.. Ik ben het er wel mee eens dat de media mensen volledig gek maakt, maar dan ligt het er ook maar net aan wat je volgt/leest en hoe je dat tot je neemt.. De volkskrant of RTL zal je een stuk banger maken dan bijvoorbeeld het financieel dagblad en het NRC. (Of zelfs een SRF, wat ik om persoonlijke redenen volg.) En alles is relativeerbaar..

Ik denk vooral dat we realistisch moeten blijven. Doen wat we kunnen, maar niet doorslaan..
Het wordt dan zo'n cirkelredenatie waar je nooit uitkomt met iets bruikbaars.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:58

Er is overleg gaande om de scholen te sluiten.

Misschien is er toch serieus iets aan de hand.