[FOTO] Cavalluna Legend of the Desert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lterwiel

[FOTO] Cavalluna Legend of the Desert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 00:07

*Bokt.nl
Cavalluna Legend of the Desert
Foto's en tekst door lterwiel

CAVALLUNA - Legend of the Desert neemt je mee op een mysterieuze reis. Het geheimzinnige verhaal van de show draait om de prinses van een stam uit de woestijn, die een onmogelijke opdracht krijgt. Ze moet het mysterie van de legendarische Amazones van de Elementen ontrafelen om haar volk en de hele wereld te beschermen tegen een groot gevaar.

De show begint in een vrolijk klein dorpje waar een meisje met haar opa op een kar met ezeltjes binnen komen. Het meisje vraagt of haar opa een verhaal wil voorlezen. Het verhaal gaat over Samira. Samira word gekroond tot koningin, maar haar neef wil de macht overnemen.

Afbeelding

Afbeelding

De kroning begint met een ritueel waarbij van alles gebeurt. Vuurspuwers, acrobaten, dansers en natuurlijk prachtige paarden.
Afbeelding

Afbeelding

Na het ritueel wordt Samira gekroond, maar net voordat ze de kroon krijgt wordt ze gevangen genomen door Koninklijke ruiters. Ze wordt opgesloten in een kooi.
Afbeelding

Wanneer Samira opgesloten zit komt er een prachtige zwarte hengst. Samira wint het vertrouwen van de hengst. Het lijkt alsof hij haar ergens heen wil brengen en samen galopperen ze weg.
Afbeelding

Afbeelding

De hengst brengt haar naar een plek ver in de woestijn. Samira komt daar een man tegen met verschillende mini paardjes. Dit is een hilarisch tafereel. De man vertelt Samira om verder de woestijn in te trekken.
Afbeelding

Ondertussen in de stad wordt er door de neef van Samira de macht overgenomen samen met de Koninklijke ruiters.

Afbeelding

Samira komt aan bij een grot. In de grot ziet Samira allemaal oude Egyptische tekens.
Deze tekens vertellen het eeuwen oude verhaal van goed en kwaad, waarbij de lichtjes van wit naar rood kleuren om zo het verhaal sterker te maken.
Afbeelding

Samira komt de vrouw met twee gezichten tegen. De mevrouw vertelt dat Samira de vier ruiters van de elementen moet vinden. De ruiters zullen Samira helpen en daarbij Samira de vijfde ruiter worden.
Afbeelding

Samira gaat nog verder de woestijn in. Daar komt ze een gekke groep ruiters tegen.
De ruiters kunnen allerlei gekke kunsten op hun paarden en dit laten ze ook graag zien.
Samira mag hier de nacht door brengen.
Afbeelding

Afbeelding

Plotseling verschijnt er een harp. Samira wordt op een magische wijze naar de harp toegetrokken.
Samira begint te spelen...
Afbeelding

Op dat moment wordt ze ineens omringt door vuur, maar niet zomaar vuur het is de eerste ruiter van de elementen. De ruiter zet een enorm spectaculaire show neer met overal vuur.
Afbeelding

De ruiter van vuur werd vervolgd door de ruiter van water. De ruiter reed door een prachtige piste van "water" met golven
Afbeelding

Afbeelding

Na water kwam lucht. De ruiter stond op een prachtig zwarte Fries met aan allebei de kanten nog een Fries.
Afbeelding

Na lucht kwam aarde. De ruiter reed in een dameszadel de piste rond in galop waarbij ze om de pas wisselde van galop.
Afbeelding

Nu alle ruiters bij elkaar waren kwam de dame met de twee gezichten weer tevoorschijn. Zij vertelde Samira dat het tijd was om de vijfde ruiter te worden.

Ergens ver weg in de stad verwoest de neef van Samira alles. Het hoofd van de Koninklijke ruiters besluit dan ook om Samira te gaan zoeken en haar te overtuigen om terug te keren om het gevecht aan te gaan met haar neef.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samira besluit terug te gaan, samen met de ruiters van de elementen. De vrouw met de twee gezichten zegt dat ze bij een stam kunnen overnachten, maar dat Samira dan wel hun ritueel moet voltooien. Samira en de ruiters besluiten te gaan en komen aan bij de stam.
Afbeelding

De stam heeft een ritueel waarbij je langs je paard hangt en iets van de grond moet pakken.
Samira gaat de uitdaging aan en na drie keer lukt het haar om het object te pakken. De groep gaat slapen. Samira blijft nog even op, want morgen is het gevecht met haar neef.
Afbeelding

De volgende ochtend. Samira rijdt verkleed de stad in. De Koninklijke ruiters merken haar gelijk op en willen haar aanhouden. Samira gaat hier niet mee akkoord en gaat het gevecht aan. Samira lijkt te verliezen, maar daar zijn de ruiters van de 4 elementen. Ze rijden de Koninklijke ruiters naar de achterkant.
Afbeelding

Afbeelding

Daar is het moment dan Samira staat recht tegen over haar neef.
Afbeelding

Na een gevecht wint Samira. Iedereen in het dorp buigt voor haar, de echte troon opvolger is terug.
Samira vertelt dat niemand meer het land mag uitbuiten en dat iedereen elkaar moet vergeven.

Cavalluna is een prachtige familie show waarbij de paarden centraal staan, maar als je geen paarden fan bent is dit ook nog een prachtige show. Na de show is er ook nog de mogelijkheid om de paarden te aaien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 09-03-20 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfouten aangepast

Maureen95

Re: [FOTO] Cavalluna Legend of the Desert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 00:27

Wauw. Wat een fijn geschreven stuk is dit zeg! Mooie foto's ook! Dankjewel voor het delen @Lterwiel

idion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 11:28

Mooie samenvatting gemaakt met de foto's.
Ik ben zondagmiddag geweest en was echt prachtig.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:44

Heel mooi geschreven en prachtige foto's ! <3

Moet inderdaad een heel bijzondere show zijn.
Denk dat ik maar eens ergens ga kijken !

Lterwiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 14:47

Pandora2 schreef:
Heel mooi geschreven en prachtige foto's ! <3

Moet inderdaad een heel bijzondere show zijn.
Denk dat ik maar eens ergens ga kijken !

Het was zeker een prachtige show. Ik moest het ook ff processen want er gebeurt zo veel te gelijk maar het is allemaal heel mooi en gaaf.

Volgend jaar eind maart zijn ze terug in Rotterdam met een nieuwe show!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 14:49

Ook pas maart volgend jaar in Antwerpen. Nog lang wachten dus -O-
Had ik dit jaar maar moeten gaan. :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 16:19

Ik had kaartjes maar hem zelf gemist omdat ik ziek was.
Mijn man en kinderen hebben wel genoten!

Lterwiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 16:25

corine1981 schreef:

Dan hoop ik dat het verhaal met de foto’s zo toch een kijkje geven. En natuurlijk de verhalen van je man en kinderen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 17:35

Lterwiel schreef:
corine1981 schreef:

Dan hoop ik dat het verhaal met de foto’s zo toch een kijkje geven. En natuurlijk de verhalen van je man en kinderen.

Ik heb ook al legio filmpjes gekeken :)
Maar heb écht iets gemist aan al het beeldmateriaal te zien ;)

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 19:39

Mooie foto's van een mooie avond! We hebben genoten :j

Shetestic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 19:48

Wat een gave fotos! Ik ben er zelf ook geweest onwijs gaaf dat het was!

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:24

Hallo,

Ik heb inmiddels kaartjes voor de show in Rotterdam Ahoy 13 maart a.s.

Weet iemand hoe lang de show duurt inclusief pauze?