82-jarige dronken man rijdt paard aan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

82-jarige dronken man rijdt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 19:19

Equnews
Ongeval

Afbeelding
Foto:_l_amanda_l_

In het Duitse Baden Württemberg heeft een 82-jarige bestuurder een paard aangereden. Toen enkele amazones afgelopen weekend een buitenrit maakten, werden ze benaderd door een auto.
De automobilist kon niet veilig uitwijken en moest even wachten. Hij besloot om alsnog de paarden te benaderen. Toen één van de drie paarden bleef staan, reed hij tegen de achterbenen aan.
Het paard schrok en wierp daarbij zijn amazone af. Toen de automobilist de kans zag, reed hij weg. De andere twee amazones filmden het voorval en gingen naar de politie.
De man rook naar alcohol en zijn rijbewijs werd ingenomen. Hoe het met het paard gaat is nog niet duidelijk. De wagen heeft wel aanzienlijke schade.
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 04-03-20 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfouten aangepast

wemkelover

Re: 82-jarige dronken man rijdt paard aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 19:33

in dat geval vrees ik ook het ergste voor paard en amazone (die het mee moet maken). Maar als auto al veel schade heeft zal paard ook wel schade hebben.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:05

wemkelover schreef:
in dat geval vrees ik ook het ergste voor paard en amazone (die het mee moet maken). Maar als auto al veel schade heeft zal paard ook wel schade hebben.

Dat hoeft niet persé. Lang geleden mij ook overkomen en auto was er vele malen erger aan toe dan mijn paard. Hij ging er gewoon op zitten.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:05

Alles in verhouding. Had toch wel graag geweten hoe het met de amazone gaat. Hoop naar omstandigheden goed. Ik denk dat wel iedereen geschrokken is.

Een algemene vraag is in Nederland nu ook gewoon om te zeggen dat je een wandeling met je paard maakt terwijl je aan het rijden bent?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:27

Dinopino schreef:
Alles in verhouding. Had toch wel graag geweten hoe het met de amazone gaat. Hoop naar omstandigheden goed. Ik denk dat wel iedereen geschrokken is.

Een algemene vraag is in Nederland nu ook gewoon om te zeggen dat je een wandeling met je paard maakt terwijl je aan het rijden bent?

Nee, dat werkt zelfs vrij verwarrend. Ik lees dat echt als; er naast wandelen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:20

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:26

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:34

he wat naar, ik hoop dat de schade beperkt blijft!
( Ik met dyslectie lees: dronken man 82 rijd paard! :D echt dan kijk je gek als je het topic opent)

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:55

wemkelover schreef:

Hangt ook heel erg van de auto auto af. Der ene auto is gebouwd als een tank terwijl bij ander auto bij de kleinste botsingen al van alles afbreekt.

(Met ene auto kan je zonder problemen paaltjes er uit tijden, terwijl ander dat niet kan en je mogelijk zelfs totaal los rijdt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 10:08

Gelukkig heeft het paard het ook overleefd, en hopelijk niks er aan over gehouden..
Zou die man echt alleen het rijbewijs ingetrokken hebben gekregen? Daar zou toch een flinke straf aan moeten hangen? Niet anders dan wanneer je een voetganger of fietser met opzet aanrijdt, daar zou op z'n minst een gevangenisstraf voor moeten gelden :=