Glock’s Romanov overleden op 20-jarige leeftijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Glock’s Romanov overleden op 20-jarige leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 13:08

GHPC / horses.nl
In memoriam
Ingezonden door meerdere bokkers

"Wanneer is het de juiste tijd om je paard vaarwel te zeggen? Onze harten zeggen nooit, maar weten dat het op een dag de tijd is gekomen. Vandaag is zo'n dag", schrijft Glock Horse Performance Center zojuist op Facebook. Hans Peter Minderhoud, Edward Gal en hun team moesten vanmorgen afscheid nemen van de 20-jarige hengst Glock's Romanov. De zoon van Rohdiamant werd behandeld voor cushing, maar kon helaas niet meer beter worden.

Lees hier het volledige artikel.
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 20-02-20 13:53, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Doodsoorzaak toegevoegd.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:19

Jeetje, veel bekende paarden de laatste tijd.. -O-
Prachtige hengst vond ik dit! Jammer dat hij niet nog een paar jaar meer op de wei heeft kunnen genieten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:20

Ik wil echt niet lastig doen hoor, maar dit is nu het 2e bericht waarvan jullie enkel de intro overnemen en dan vervolgens ook nog een vrij cruciaal onderdeel - dat nota bene nog in de bron staat, niet vermelden.

Waarom is dat?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:22

Een bepaalde ziekte :7 .

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:25

Ailill schreef:
Ik wil echt niet lastig doen hoor, maar dit is nu het 2e bericht waarvan jullie enkel de intro overnemen en dan vervolgens ook nog een vrij cruciaal onderdeel - dat nota bene nog in de bron staat, niet vermelden.

Waarom is dat?

Clicks genereren voor Horses denk ik?

Gaan er idd veel de laatste tijd zeg ;(

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:27

In het originele bericht staat inderdaad dat hij cushing had. Dat is inderdaad wel relevante informatie die erbij had moeten staan. Ik ga dat even met de NR kortsluiten en vragen om het aan te passen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 13:57

Ailill schreef:

Waarom is dat?

Op horses staat het volgende:
Citaat:
ndien u een artikel van onze website op een andere website wilt plaatsen, dan mag u de eerste 75 woorden van het artikel overnemen. Bij het artikel dient bronvermelding te staan met een werkende hyperlink richting het volledige artikel op Horses.nl. Overname van foto’s is niet toegestaan. Volledige artikelen mogen niet worden verveelvoudigd en/of overgenomen in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch of enige andere manier, zonder voorafgaande toestemming van de redactie van Horses.nl. Indien u een volledig artikel wilt overnemen kunt u een e-mail sturen naar horses@eisma.nl, onder vermelding van reden van overname. De redactie bepaalt vervolgens of en onder welke voorwaarden het artikel mag worden overgenomen. Schending van het auteursrecht wordt aangepakt.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:21

Anoeska schreef:
Ailill schreef:

Waarom is dat?

Op horses staat het volgende:
Citaat:
ndien u een artikel van onze website op een andere website wilt plaatsen, dan mag u de eerste 75 woorden van het artikel overnemen. Bij het artikel dient bronvermelding te staan met een werkende hyperlink richting het volledige artikel op Horses.nl. Overname van foto’s is niet toegestaan. Volledige artikelen mogen niet worden verveelvoudigd en/of overgenomen in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch of enige andere manier, zonder voorafgaande toestemming van de redactie van Horses.nl. Indien u een volledig artikel wilt overnemen kunt u een e-mail sturen naar horses@eisma.nl, onder vermelding van reden van overname. De redactie bepaalt vervolgens of en onder welke voorwaarden het artikel mag worden overgenomen. Schending van het auteursrecht wordt aangepakt.

Ja, maar in het originele bericht stond "een zekere ziekte" ipv cushing.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 14:21

Het klopt inderdaad dat artikelen niet volledig overgenomen mogen worden, dat is ook de reden dat er alleen een intro is. Maar dat neemt niet weg dat 'een bepaalde reden' natuurlijk wel genoemd had mogen worden, die staat ook in het originele artikel. Ondertussen is het aangepast.

Even wat anders :)
Op FZ loopt een actueel topic waarin de NR-leden ook aanwezig zijn en waar iedereen z'n zegje mag doen. Als iemand nog op- of aanmerkingen heeft dan mag het daar geplaatst worden zodat dit topic verder kan als nieuwsbericht.

CoonArt

Re: Glock’s Romanov overleden op 20-jarige leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:07

Omg ik ken niet veel paarden maar deze ken ik wel... Gecondoleerd! (qua naam dan)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 15:08

Ach sneu zeg, ik kan me dat filmpje op Outdoor Gelderland nog herinneren daar was ik bij, prachtig dier was het.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 20:26

Een bijzondere ziekte staat er dan. Cushing is niet bepaald bijzonder

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:22

Het artikel op Horses is om 13.00 uur nog een keer aangepast. Kan natuurlijk zijn dat de NR net bezig was met het plaatsen van dit artikel en het daar mis is gegaan met de oorzaak.

Nooit makkelijk om een paard te moeten laten gaan. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :(:)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 19:02

Cushing is gewoon een klote ziekte, ze hebben 't juiste gedaan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 11:53

MoonWencke schreef:
Het artikel op Horses is om 13.00 uur nog een keer aangepast. Kan natuurlijk zijn dat de NR net bezig was met het plaatsen van dit artikel en het daar mis is gegaan met de oorzaak.

Nooit makkelijk om een paard te moeten laten gaan. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft :(:)

In het oorspronkelijke artikel stond de cushing iig niet vermeld. Ik zei nog tegen een vriendin dat ik het een enorm vaag bericht vond, toen stond er ‘een specifieke ziekte.’

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:16

Ayasha schreef:
MoonWencke schreef:

In het oorspronkelijke artikel stond de cushing iig niet vermeld. Ik zei nog tegen een vriendin dat ik het een enorm vaag bericht vond, toen stond er ‘een specifieke ziekte.’

In het bericht op FB staat inderdaad 'a particular disease', vraag me af sinds wanneer cushing a particular disease is...
Enige complicatie die ik weet is dan toch hoefbevang? En dat is opzich ook niets heel bijzonders, al zouden we dat wel graag willen.

Het maakt me alleen maar vreselijk nieuwsgierig naar die ziekte... Als het zo specifiek is, dan is de paardenwereld toch alleen maar gebaat bij uitleg? Of denk ik nu heel stom?