[VIDEO]Knappe prestatie Adelinde Cornelissen in Neumunster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[VIDEO]Knappe prestatie Adelinde Cornelissen in Neumunster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 16:20

knhs
Dressuur

Afbeelding
Adelinde Cornelissen met Zephyr. Foto door Marjo

TeamNL dressuurruiters Adelinde Cornelissen en KNHS Talententeamlid Denise Nekeman hebben zeer sterk gepresteerd in de wereldbeker in het Duitse Neumunster. Zowel in de Grand Prix als in de kür eindigde de amazones als vijfde en achtste.

In de kür realiseerde Cornelissen met de door haar ouders gefokte Zephyr de fraaie score van ruim 82%. Denise Nekeman reed haar Boston STH knap naar 77%. In de Grand Prix reden beide combinaties naar scores ruim boven de 70%.
De gehele top vier bestond uit Duitse combinaties. Jessica von Bredow-Werndl won beide proeven voor dressuurkoningin Isabell Werth.

Kijk hier voor de volledige uitslag.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:00

Wat moet dit een leuk gevoel geven voor Adelinde. Met je eigen gefokt paard zo mooi scoren in de GP. Knap! :-)

Elisa2

Re: [VIDEO]Knappe prestatie Adelinde Cornelissen in Neumunster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:05

Ze rijdt hem ook zeer symphatiek vind ik en wordt in NL ondergewaardeerd qua jurering.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 09:21

Zijn er van Adelinde geen beelden?

Noukjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:18

Ayasha schreef:
Zijn er van Adelinde geen beelden?

Onderste filmpje vanaf 3:22:00 :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:36

Elisa2 schreef:
Ze rijdt hem ook zeer symphatiek vind ik en wordt in NL ondergewaardeerd qua jurering.

Qua rijden inderdaad, ze is enorm verbeterd in vergelijking met toen ze met Parzival reed, zelf is ze veel lichter en harmonieuzer gaan rijden.

Wel jammer van de piaffe.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:56

Elisa2 schreef:

Mwoah ben ik niet helemaal met je eens als ik naar deze proef kijk. Vind haar best streng met haar spoor en ook paard een aantal keer bijna met de kin op de borst en neus veel achter de loodlijn. Veel spanning ook, uit zich in het (niet kunnen) halthouden aan het begin en het schrikmomentje in de hoek. Er zijn Nederlandse ruiters op niveau die ik sympathieker vind rijden.

Wil trouwens niet zeggen dat ik het beter kan he? :D

Het is haar van harte gegund en natuurlijk super tof op een eigen gefokt paard.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:42

Hm ik baseerde het eigenlijk niet op het filmpje, maar wat ik de afgelopen twee jaar van haar op het NK heb gezien. Ze is echt verbeterd idd wbt het paardvriendelijker rijden na Parzival en daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

Natuurlijk zijn er altijd nog verbeterpunten maar haar paardvriendelijkere manier van rijden werd in NL niet beloond en lijkt internationaal wel waardering te krijgen. De piaffe is inderdaad niet het sterkste punt van Zephyr.