Jaaroverzicht Bokt Community 2019

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14158
Geregistreerd: 20-04-16

Jaaroverzicht Bokt Community 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 19:29

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Odille. Foto: Nayomie

De voorpagina heeft vol nieuws gestaan. In januari hebben jullie kunnen lezen wat de voorpagina te bieden heeft. Hierin stond voornamelijk paardennieuws. Maar dat was niet het enige dat er op de voorpagina heeft gestaan. Alle communitynieuws ontbrak er uiteraard ook niet. In dit jaaroverzicht lees je het communitynieuws van 2019. Veel leesplezier!

Elke maand verscheen er een topic met het ras van de maand. In januari trapten we af met het Engels Volbloed, en zagen we verder in het jaar nog vele andere leuke rassen voorbij komen zoals de PRE en de paint. Januari was ook de maand waarin we als community al onze mooie paardige sneeuwfoto's konden showen. Helaas werd ook al snel bekend dat bokker Papagroom door een ongeval is overleden. En helaas was hij niet de enige die overleed in 2019. Ook bokker Quera, welke een topic opende over haar ziekte, overleed in 2019.

Gelukkig waren er ook leuke dingen te vermelden. Zo werd er op bokt de 100-miljoenste post geplaatst. Er is dus in de afgelopen jaren enorm gepost door de community, en bleven we dus even stilstaan bij dit mooie ronde aantal. :D

De bloggers en correspondenten hebben zich optimaal ingezet om verhalen, informatieve en leuke berichten uit de community uit te lichten. De bloggers vertelden over hun eigen leven en ervaringen. De correspondenten voorzagen de voorpagina van interessante artikelen. In dit jaaroverzicht blikken wij terug op wat er in onze community heeft afgespeeld, lezen we over het doorgeefstokje, bokkers die interessante dingen uitleggen of vertellen en wat er afgelopen jaar allemaal heeft plaatsgevonden binnen Bokt. Zo begonnen de correspondenten dit jaar met een aantal onderdelen, die later dit jaar gewijzigd werden of niet meer verschenen. Topic van de week werd Topics van de maand en verdween Bokt Vriendschappen. Ook namen we afscheid van correspondenten, en traden er nieuwe correspondenten toe. Zij vertellen in dit jaaroverzicht allemaal over hun onderdelen die zij onder hun hoede hebben.





Hannepan: Bokkers vertellen
Afbeelding
Ik op mijn paardje Cookie

Hallo iedereen!
Ik ben Hanne, 25 jaar oud en woon in het mooie België :P Ik zit nu alweer zo'n 8 jaar op bokt en sinds november vorig jaar mag ik ook de titel voeren van correspondent! Nog een groentje in het team dus, ik ben me nog een beetje aan het inwerken, maar het is wel erg leuk om te doen. Ik neem het onderdeel Bokkers Vertellen onder mijn hoede. Ik ben erg blij met dit onderdeel! Je komt meer te weten over de mensen achter het naampje op je scherm en krijgt super interessante verhalen te horen. Zo leer je bij over landen, disciplines of beroepen waar je anders nooit mee te maken krijgt. En het is ook fijn om mensen echt enthousiast te zien als ze het mogen hebben over "hun" ding.

Ik heb momenteel nog maar één keer een Bokkers Vertellen geplaatst, maar hij is wel erg leuk om te lezen, dus ik deel hem hier graag :D
[VN] Bokkers vertellen: Mar_jolijn
Ik hoop dat ik in de toekomst nog vele leuke topics aan dat lijstje kan toevoegen!

Daarnaast waren er afgelopen jaar natuurlijk nog veel meer topics die echt de moeite zijn om door te lezen!
[VN] Bokkers vertellen: MoniqueT
[VN] Bokkers vertellen: marjolein88
[VN] Bokkers vertellen: astridastrid
[VN] Bokkers vertellen: pjotrg
[VN] Bokkers vertellen: Letsdunit
[VN] Bokkers vertellen: Koetsiers in Gent
[VN] Bokkers vertellen: werken met paarden in Canada
[VN] Bokkers vertellen: Elfstedentocht te paard
[VN] Bokkers vertellen: HbarcherSiem

Banjer: Vraag het teamlid
Hoi lieve iedereen,

Afbeelding
De echte Banjer en ik


Mijn naam is Vera, bouwjaar 1977 en ik woon, samen met mijn vriend, in een dorpje in de provincie Groningen. We hebben samen een gezellige beestenbende: 2 honden, 3 paarden, 2 katten, 4 parkietjes, 12 tamme ratten en een wimpergekko <3

Als correspondent verzorg ik het Bokt Community onderdeel “Vraag het teamlid”. In dit onderdeel worden teamleden aan de tand gevoeld, om zo een beter beeld te krijgen van de persoon achter de gekleurde gebruikersnaam... :)

Een overzicht van de teamleden (en inmiddels ex-teamleden) die dit jaar aan het woord zijn geweest:

Citaat:


Bellatrix: Topics van de maand, Quotes van de maand
Hallo allemaal!
Afbeelding
Dit ben ik op DJ, een lespaard van Wendy van Osch


Ik zal niet heel onbekend zijn hier op Bokt maar toch even een snel voorstelrondje. Ik ben Marlies, 38 en woon in een klein dorp genaamd Achterveld. Ik heb 4 poezen en rij western.

Ik ben al meer dan 18 jaar lid van Bokt maar pas afgelopen oktober correspondent geworden. Dat was erg wennen kan ik je zeggen! Ook ben ik lid van het fotografenteam. Beide vind ik erg leuk om te doen. Ik zorg voor de onderdelen Topics van de Maand en Quotes van de Maand.

Ik krijg vaak wel wat quotes via de PB doorgestuurd en via de andere correspondenten komt er ook het één en ander binnen. Maar voor topics van de maand moet ik meestal zelf alle fora afspeuren naar interessante en leuke topics. De ene maand is dat makkelijker dan de andere maand haha!

Quotes van de maand: oktober

Eén van mijn favo quotes van die maand:
[BB-ITP] Gisteren een gedumpte kitten, vandaag een gezinslid
Citaat:
Gatver, warme muizenragout tussen je tenen ...


Quotes van de maand: november

Eén van mijn favo quotes van die maand:
[LZP] Secret Santa Surprise 2019
Citaat:
En qua tijdschriften krijg ik wekelijks de vriendin van mijn schoonmoeder en heb ik de Donald fiets.


Quotes van de maand: december

Eén van mijn favo quotes van die maand:
[PP] [VOLG] De avonturen van shetlander Poow
Citaat:
Het is eigenlijk wel een goede aankoopeis: kunt u d’r inpakken? Het is een cadeautje.




Topics van de maand: oktober
Topics van de maand: november
Topics van de maand: december

Eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om een paar topics uit te kiezen want ze zijn namelijk allemaal het lezen waard! Klik dus vooral op de linkjes om ze nog eens terug te lezen.

prugelpiet: Virtuele Bloemetjes, Het Doorgeefstokje
Afbeelding
Ik met mijn lieve merrie op het KNHS terrein


Hoi! Mijn naam is Joyce, en op bokt hou ik me schuil achter de naam prugelpiet.
In het dagelijks leven werk ik met paarden (ik hoor het mezelf nog zo zeggen op de middelbare school... "Ik ga nooooit met paarden werken! Dat blijft echt mijn hobby!")

Ondertussen alweer een aantal jaar lid van bokt en al weer zo'n 1,5 jaar staat er de titel "correspondent" achter mijn gebruikersnaam op bokt. En nogsteeds met veel plezier zorg ik er elke keer voor dat mijn stukjes online staan. Ik ben op bokt verantwoordelijk voor de onderdelen Het Doorgeefstokje en de Virtuele Bloemetjes. Je kan je vast voorstellen dat ik een hele volle PB box heb gekregen sinds dien :)).

Elke keer is het weer een leuke opgave om de stukjes in elkaar te knutselen. Het Doorgeefstokje komt 2 keer per maand online, dat betekent dus 24 doorgeefstokjes in een jaar! In 2019 kon je de doorgeefstokjes lezen van Babeth, Tenno7, Fokfanaat, Mavantos, Peetje82, xxWienekexx, Lau, Sheehan, Bubblewrap, Tica_81, Spatter, Calice, loez, kiwiwitje, KarmaChansy, Kabayo, Nynkster, Fotografie91, Kimm4, SaraViavia, LukieBradley, Bellatrix en 8nnemiek!
Voor de oplettende lezer; het zijn er inderdaad maar 23. Wij zijn ook maar mensen en stiekem een keer eentje vergeten :D

En dan de Virtuele Bloemetjes. Één van de mooiste onderdelen van bokt. Niet omdat ik hem mag maken, maar omdat het voor en door bokkers gegeven wordt. Keer op keer laten de bloemetjes weer blijken dat, hoe groot de discussies soms ook mogen zijn, bokkers er voor elkaar zijn als het nodig is. En wat is er nou mooier dan dat!
Wil je de Virtuele Bloemetjes van dit jaar nog eens doorlezen? Ik heb ze voor je op een rijtje gezet :)

[VN] Virtuele bloemetjes: midori, Jess1989, Chasey96 en Rebecca
[VN] Virtuele bloemetjes: Joolien en Danseresje
[VN] Virtuele bloemetjes: amyz en mirjamalvaro
[VN] Virtuele bloemetjes: Saab 99, Em_ en RoosvanBlue.
[VN] Virtuele bloemetjes: Fireheart, jansje73, daiswees en sevke
[VN] Virtuele bloemetjes: 6 genomineerde bokkers!
[VN] Virtuele bloemetjes: Fair, xMayo en Angeliquee18
[VN] Virtuele Bloemetjes: Fashionstyle, LoesVDB, Calice
[VN] Virtuele bloemetjes
[VN] Virtuele bloemetjes: k_m, Fleuribelle, Melissa1996
[VN] Virtueel bloemetje:AstridJ, Kristy1998x, Oscar, mirjamalvaro
[VN] Virtuele bloemetjes: 5 genomineerden.
[VN] Virtuele bloemetjes
[VN] Virtuele bloemetjes: 5 bloemetjes
[VN] Bloemetjes: jobamara, Chantall199, Beauty26, alicelover
[VN] Virtuele bloemetjes: JPitty, AnnexUdith, Vulina & Amanda.
[VN] Virtueel bloemetjes: 4 genomineerden
[VN] Virtueel bloemetjes: 8 genomineerden.
[VN] Virtuele bloemetjes: Quera, Marleen_Usar en tengeltje11
[VN] Virtuele bloemetjes: 4 genomineerden.
[VN] Virtuele bloemetjes: 7 genomineerden
[VN] Virtuele bloemetjes: 6 genomineerde bokkers!

Myrsky: Forums uitgelicht, Bokkers leggen uit
Afbeelding
The unknown. Afbeelding: Nayomie


Hoi allemaal!
Ik ben Myrsky. Ik ben inmiddels alweer bijna zeven jaar lid op bokt en nu sinds ruim een jaar ook correspondent (jemig, wat vliegt de tijd!).
Ik ben verantwoordelijk voor het onderdeel Bokkers leggen uit, en sinds kort ook voor Forum Uitgelicht. Het mooie van Bokkers leggen uit vind ik de diversiteit aan onderwerpen die ik tegenkom en de bereidwilligheid van zoveel mensen om mee te werken en wat over hun onderwerp te willen vertellen. Van elk artikel leer ik zelf ook weer een beetje bij.

Het afgelopen jaar hebben zoveel mensen willen helpen om Bokkers leggen uit neer te zetten en zo divers mogelijk te maken <3 ik wil hen dan ook stuk voor stuk bedanken voor hun inzet.
Ik heb ze voor jullie even op een rijtje gezet :)
[VN] Bokkers leggen uit: Jousting met rider
[VN] Bokkers leggen uit: Rensport met kyrkelover
[VN] Bokkers leggen uit: Paardenstoma met Mirjamalvaro
[VN] Bokkers leggen uit: B-proef met MerelV
[VN] Bokkers leggen uit: L-proef met MerelV
[VN] Bokkers leggen uit: M-proef met Nimber
[VN] Bokkers leggen uit: Z-proef met Nimber
[VN] Bokkers leggen uit: ZZL-proef met Hoipiepeloii
[VN] Bokkers leggen uit: Sassy4barrel
[VN] Bokkers leggen uit: Buzkashi met JoSav
[VN] Bokkers leggen uit: Horse and Dog Trail met Sassy4barrel
[VN] Bokkers leggen uit: Wedstrijdsecretariaat met ponyparadijs
En mocht je zelf een onderwerp hebben waarvan je denkt 'deze mag echt niet ontbreken' of 'hier vertel ik graag over' laat het me dan ook vooral weten :D dan maken we komende jaar net zo interessant als afgelopen jaar!

Zoals ik al zei is mijn tweede onderdeel Forum Uitgelicht. Bij dit onderdeel proberen we elke maand een deel van het forum onder de aandacht te brengen. Ook dit onderdeel vind ik erg leuk om te maken, vooral door de artistieke vrijheid in het schrijven die dit met zich meebrengt :D
Het afgelopen jaar zijn er heel wat forumonderdelen uitgelicht geweest. Ook deze heb ik voor jullie op een rijtje gezet :)
[VN] Forums uitgelicht: [VSW] Verzorging, Stalling en Weide
[VN] Forums uitgelicht: [EV]Hippische evenementen
[VN] Forums uitgelicht: Mens en Maatschappij
[VN] Forums uitgelicht: [AP]Aangepast paardrijden
[VN] Forums uitgelicht: [HAR]Harnachement
[VN] Forums uitgelicht: [VVDD]Verslag van de Dag
[VN] Forums uitgelicht: [SV]Seizoensvragen
[VN] Forum uitgelicht: [OPG] Omgang en Paardengedrag
[VN] Forum uitgelicht: [SMP] Shetlanders en MiniPaarden
[VN] Forum uitgelicht: [OV] Opsporing verzocht
[VN] Forum uitgelicht: [PF] Prettige Feestdagen
[VN] Forum uitgelicht: [BEU] Bokt Erop Uit

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26537
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 19:56

Interessant topic om te lezen! Komt bij mij nog wel een vraag naar boven voor Bellatrix, n.a.v. haar stukje. Jij doet de topics van de maand, maar hoe kies je die eigenlijk? Zijn er bepaalde eisen waar de topics aan moeten voldoen bijvoorbeeld?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102021
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:25

Ik krijg suggesties via pb of achter de schermen van collega's. Maar ik ga zelf ook op zoek. Ik probeer interessante topics te zoeken waar meerdere mensen wat aan kunnen hebben. Of topics waarvan ik vind dat ze meer aandacht nodig hebben. Het stukje wordt altijd nagekeken door collega's en als een topic niet voldoet hoor ik dat.

Anoniem

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:39

Super leuk stuk! Ik wil de correspondenten allemaal onwijs bedanken voor de elke keer geweldige stukken die geplaatst worden! :D Dank jullie wel allemaal! *\o/*

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26537
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:56

Bedankt voor de uitleg Bellatrix!

P.S. je kunt nog een PB van mij tegemoet zien! :PB :list:

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102021
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 20:57

Is goed, kom maar op! 8-)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132179
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 22:47

Wat een indrukwekkend overzicht over het afgelopen jaar!
Dank aan iedereen die er aan mee heeft geholpen!

prugelpiet

Berichten: 12586
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Jaaroverzicht Bokt Community 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 23:10

Lieve collega corries en bloggers, bedankt voor het gezellige jaar, bedankt voor alle keren dat jullie met een ander mee denken, helpen, bijspringen waar nodig en tips geven op stukjes.

Op naar nog zo'n leuk jaar! :D