Vraag het teamlid: Ods

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Vraag het teamlid: Ods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-19 18:03

* Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Ods en Gironde. Foto door Ruud de Rooy.

Moderator Ods is deze maand aan het woord voor "Vraag het teamlid". Wil je weten of ze wel eens geblunderd heeft, welke gebeurtenis op Bokt het meest is bijgebleven, en wil je meer over haar paarden weten? Lees dan snel verder.

* Hoe lang ben je al teamlid?
Ze hebben mij op 8 februari 2010 begroent en sinds 11 mei 2011 HoofdMod van Algemeen2 en Markt.

* Wat is het leukst aan teamlidzijn?
Het met elkaar overleggen naar een fijne oplossing.

* Wat is je grootste blunder?
Die is er geweest, in de eerste weken. Was iets met een verplaatsing die ik kwijtraakte maar een collega weer terug kon vinden. Nu kan ik er hartelijk om lachen maar toen vond ik het verschrikkelijk! :D

* Kan je omschrijven hoe een dag als moderator eruit ziet?
Mijn dag als moderator, die is geen dag het zelfde. Ben erg slecht in routine houden maar start wel altijd als eerste bij de overleggen met de andere Hoofdmods, op die manier houden we elkaar in beweging. Achter de schermen lees ik bij en spring ik in waar hulp nodig is. Mijn geluk is dat het team waar ik in zit fijn samenwerkt en het eigenlijk altijd wel lekker door loopt. Mijn geluk want de afgelopen 2 jaar was voor mij persoonlijk een pittige periode, heb toen ook een tijd thuis gezeten van mijn betaalde baan en had ook de energie niet voor Bokt. Flink compliment dus voor het team waar ik een onderdeeltje van ben, het liep gewoon lekker door, THANKS 'GUYS'! :* En voor nu hobbel wat van het een in de ander of blijf ergens hangen waar hulp nodig is of wat te leuk is om niet te lezen.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ohh nee, ik neus graag op Bokt, moet wel eerlijk zeggen dat ik veel minder Bok dan in het begin. Toen was het enorm druk op Western, waar ik heel graag kwam. Maar tegenwoordig is mijn interesse veranderd en babbel ik zo nu en dan nog wel in een Huiskamer. Maar ik ben altijd meer een meelezer geweest op Bokt dan een heel actieve gebruiker.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Wat veel indruk heeft gemaakt en wat altijd is bijgebleven is Dorine, haar ziekte en overlijden en waar Bokt veel voor haar, en zij voor ons, heeft betekend. Door de jaren heen zijn er meer van deze waardevolle Bokkers voorbij gekomen die zo’n indruk hebben achter gelaten, niets meer of minder, voor mij was dat Dorine….

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Heb sinds 1990 eigen paarden. Begonnen met Haflingers, kocht mijn Haflingermerrie drachtig dus al snel een tweede en die was zo leuk dat we haar opnieuw hebben laten dekken en daarna was het hek van de dam :) Mijn huidige kudde bestaat uit Mama Doc, een 24 jarige Quarter en haar twee zonen Morris en Denzl, een Haflinger ruin Uno en mijn merrie de Comtois Gironde.

* In je profiel staat dat je een Comtois hebt. Wat is je reden om voor dit ras te kiezen? Kan je meer over dit ras (en dan meteen over je eigen paard) vertellen? Merk je verschil in karakter (raseigenschappen?) tussen de Comtois en je Haflinger en de Quarters?
Onze Quarters zijn heel relaxed en dat valt pas goed op wanneer je ook andere rassen erbij hebt. Ze zijn beslist niet ‘dood’ maar minder snel hysterisch oid, maar als het vertrekt zijn ze niet voor niets de snelste van alle rassen, en dan heb ik het over de spurt :)) ;) Maar ook in de omgang lekker no nonsens. Heb niet speciaal voor de Comtois gekozen. Na het overlijden van mijn vorige Haflinger wilde ik heel graag weer zo’n maatje. Hij was een grote en stevige knul en die vind je niet zo maar weer. De hele sportieve types val ik niet zo voor en daarbij ben ik zelf ook van het ‘ouderwetse type’ :+ De advertentie van Gironde had ik al een paar keer gezien en elke keer weggeklikt omdat ik het nog te vroeg vond voor een ander paard, dit vooral omdat ik midden in een burnout zat en mijn energie enorm laag was. Maar ze bleef mij zo trekken dat mijn man mij aangezet had het gewoon te doen. Ze is heel anders dan mijn Haflinger, daar kon ik in elke gemoedstoestand meenemen, hij zou mij altijd beschermen. Bij Gironde moet ik heel goed opletten hoe ik mij voel, zij is super gevoelig en reageert enorm op mijn gevoel. Heel mooi om te ervaren maar soms ook wel moeilijk omdat ik niet altijd krijg wat ik wil ;) Maar ik ben haar zo dankbaar voor deze spiegel en leer elke dag weer van haar! Maar hoe gevoelig ze is, zo beresterk is wanneer ze niet wil, zo’n trekpaard hou je echt niet tegen :oo

* In je profiel staan ook "bijzondere" geiten, een hond, varkentjes en katten. Wat is de reden dat je voor hun rassen hebt gekozen?
Het zou een te lang verhaal worden als ik alles ga uitleggen :D Maar ben van bepaalde rassen gewoon erg fan. Nubische geiten om hun bijzondere voorkomen, Kunekune varkentjes zijn gewoon de leukste met hun harige lijf <3 Onze hond is een Australian Kelpie, ben dol op Herdershonden, zo slim en leergierig, staan altijd voor je klaar. En qua katten wil ik niets anders meer dan Oosterlingen, heel lastig uitleggen wat het verschil is omdat alle katten wel mauwen en apporteren maar een Oosterling geeft zoveel meer dan dat maar dat moet je vooral ervaren!

* Wat betekent kerst voor jou? En hoe ga je het (wel of niet) vieren?
Persoonlijk heb ik niet veel met Kerst en omdat ik er nauwelijks iets aan doe ben ik op mijn betaalde baan meestal degene die aan het werk blijft zodat mijn collega's hun verlofdagen kunnen gebruiken om Kerst te vieren met hun gezin. Werken in deze tijden ervaar ik meestal als prettig, doorgaans vanuit huis met de Top2000 op de achtergrond... en soms KEIHARD en meezingen natuurlijk! :D Vanuit huis omdat ik dan graag bij de dieren blijf ivm vuurwerk en het carbid schieten in de buurt. Gun ieder hun invulling tijdens deze dagen maar voor mij mag het snel genoeg weer halverwege januari zijn... of maart, nog beter :D

* Wil je nog wat kwijt aan de Bokkers?
Niets bijzonders maar fijn dat we elkaar hier hebben en dat we met elkaar zoveel ervaring kunnen uitwisselen. Als ik vragen heb ik altijd eerst even op Bokt.nl neus want daar is een antwoord of oplossing altijd wel te vinden!

Oscar
Forumcoördinator

Re: Vraag het teamlid: Ods

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:02

Wat een leuk stuk is het geworden!
Nog anderhalve maand en dan is het Groot Feest!!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 19:52

:o :):) :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 20:36

Super leuk stuk <3 Ook heel erg blij dat ik samen met jou mag werken in het A2 team (en Markt team!)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 21:45

Leuk stukje zeg. Meteen even in je profiel gespiekt want ik was nu wel benieuwd naar de rest van je veestapel. Leuke dieren heb je zeg.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 09:49

Ahhh Miran <3 ik ook :)

Dank je wel Mala26! Mijn profiel is verouderd, mijn twee Oosterlingen zijn helaas vorig en afgelopen jaar overleden, zo ook een van mijn Nubben. Heb nieuwe rakkertjes erbij, leuk altijd om die toe te voegen maar ik hik er altijd zo tegenop om ze te 'verwijderen' uit mijn profiel...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:07

Leuk stuk! Ik had je al een beetje gemist, maar begrijp nu waarom. Fijn dat het beter gaat!

Je hoeft ze toch niet te verwijderen als je de nieuwe beestjes toevoegt? Je kan ook een overlijdensdatum ofzo toevoegen, dan kunnen ze lekker blijven staan. Kan me voorstellen dat je ze niet wilt verwijderen, ik heb ook nog altijd mijn twee zwarte monsters als beeldschermachtergrond op mijn telefoon, ondanks dat ze komend voorjaar al 5 jaar er niet meer zijn en ik nu Jamie heb :j

Ik ben wel erg benieuwd naar je nieuwste aanwinsten! <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:22

Leuk stuk Ods! Gelukkig dat het nu weer beter met je gaat.
Wat heb je toch een mooie dierenstapel <3

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 10:37

Wat een leuk stukje Ods :wave:

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:30

Dank jullie wel!!

Je hebt gelijk Lalidan, zou best een goeie oplossing zijn. Vind alleen het kijken ernaar ook alweer een dingetje. Ben gewoon een softie hoor :)) Heb mijn paarden er wel in laten staan maar dat was het meer voor omdat het hier toch Bokt is.

Heb gewoon een schop onder de billen nodig, wat leuke foto's zoeken en plaatsen! Ze zijn namelijk zo <3

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:39

*schop* Ik schop met alle lieVde hoor :)) :(:)

Fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 07:46

Wat een mooi geschreven stuk. Ik heb zelf ook oosterlingen en het is het meest geweldige ras katten en inderdaad moeilijk uit te leggen ☺️

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 09:32

AUW! #) :)) Lali :)) Ik heb er eentje die zo <3 is, moet ik echt even opzoeken....

De prachtige ogen van Joy <3
Afbeelding

En hier alle drie in het mandje op kantoor, de linker is Chip, zij heeft dezelfde papa als Flan, Flan ligt bovenop en is de dochter van Joy.

Afbeelding

Ahhh wat leuk Fataal! Voor jou ook herkenbaar? Hoe vaak ik niet hoor van mensen 'mijn kat is een halve Siamees, miauwt ook altijd' :)) Zag geen katjes in je profiel, nu ben ik wel nieuwsgierig :o

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 20:22

Leuk stuk enne <3 <3 voor je lieve woorden. We hebben een erg fijn team (hele team trouwens)