Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
Nieuwsredactie schreef:Gisteren was de race spannender dan ooit en ging de overwinning voor de eerste keer in de geschiedenis naar een Australisch gefokt paard.
Zunzuncito schreef:Undefined schreef:Ik vroeg me al af waarom er eentje zo achteraan liep. En ook gewoon doorrennen met zo'n fractuurHelaas heeft het paard wat laatste kwam een fractuur in zijn bekken opgelopen dus dat helpt ook niet mee.
Zunzuncito schreef:Undefined schreef:Ik vroeg me al af waarom er eentje zo achteraan liep. En ook gewoon doorrennen met zo'n fractuurHelaas heeft het paard wat laatste kwam een fractuur in zijn bekken opgelopen dus dat helpt ook niet mee.
Waikiki schreef:Deze fractuur zal volledig hersteld worden en het paard is in zeer goede en liefdevolle handen. Dit paard krijgt meer zorg en aandacht dan jullie denken. Of kunnen veroorloven
Waikiki schreef:Nee trek hem op de noodrem met 60km per uur.
Deze fractuur zal volledig hersteld worden en het paard is in zeer goede en liefdevolle handen. Dit paard krijgt meer zorg en aandacht dan jullie denken. Of kunnen veroorloven
Pantykous schreef:Waikiki schreef:Deze fractuur zal volledig hersteld worden en het paard is in zeer goede en liefdevolle handen. Dit paard krijgt meer zorg en aandacht dan jullie denken. Of kunnen veroorloven
En tot welke leeftijd dan? Want die docu over renpaarden die en masse geslacht worden in Australië loog er niet op.
Nou heb ik niks tegen de rensport, vind het juist prachtig, en ook niks tegen slachten. Maar dat is wel een hele duistere keerzijde van de medaille.
Elisa2 schreef:Ik kan dit soort nieuwsberichten ook niet meer lezen zonder direct de docu over het slachten weer in m'n hoofd te krijgen. Ik hoop dat deze winnaar een beter lot heeft.
Ik heb overigens ook niets tegen de rensport, wilde "vroeger" graag jockey worden.
Mkango schreef:Ik heb de reportage inderdaad gezien, en het overgrote merendeel van de paarden die ze bij naam noemen, valt in de categorie die ik aanhaalde en zijn verre van kampioenen, met uitzondering van twee (hoewel die ook bij lange na geen Melbourne Cup materiaal waren): Tahitian Black en War Ends. Prijzengeld, waar zij sterk de nadruk op leggen, zegt imo niet zoveel over de kwaliteit van het paard, want het prijzengeld in Australië is één van de hoogste ter wereld; rating en klasse waarin ze racen zegt meer over het kaliber, en dus ook het kaliber paard dat het meest bij de slacht eindigt.Het is goed dat men zich bekommert om het lot van deze dieren, maar mijns inziens zijn de Melbourne Cup contenders niet de paarden die het grooste risico lopen in de rij bij de slacht te eindigen, deels dus ook omdat ze zich bewegen voor het oog van de hele wereld en de pers.
Gebruikers op dit forum: Enzo_Ollie, LDRD en 7 bezoekers