Fuggedaboutit Peerd van Ome Loeks 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Fuggedaboutit Peerd van Ome Loeks 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-19 19:45

Doordraven
Draf- en Rensport
Ingezonden door Westernfreak

Afbeelding
De start van de gelegenheidskoers. Foto: Westernfreak

Zondag 20 oktober was de laatste meeting van dit seizoen op de drafbaan in het stadspark Groningen. Vier paarden maakten hier nog goede kans om het beste paard van 2019, ofwel 'Het peerd van Ome Loeks' te worden. Door middel van een puntentelling voor de eerste vier aankomende paarden is er een klassement opgemaakt door 'de doordravertjes'

De 10-jarige Cashflow, de 7-jarige Fuggedaboutit en de 5-jarige Harenne F Boko hadden alle drie 15 punten en maakten hiermee de beste kans op de titel.

Cashflow, gereden door jockey Sytske de Vries heeft zich het afgelopen jaar ontwikkeld tot een zeer succesvol montépaard. De combinatie had echter een starthandicap van 20 meter die ze goed moest maken. Uiteindelijk wist in een spannende koers de 11-jarige montédebutant Benji Boy de favorieten nipt voor te blijven.

De montékoers:

Harenne F Boko en Fuggedaboutit wisten beiden hun koers vrij makkelijk te winnen. Met een gelijk aantal punten, maar één overwinning meer op de Groningse drafbaan is Fuggedaboutit daarmee het Peerd van Ome Loeks 2019.

Verder werd er ook een koers verreden voor gelegenheidsrijders die geen licentie hebben. Deze koers werd gewonnen door Linda Hamming met de 6-jarige Gonda Beuckenswijk.

WendyBZ

Re: Fuggedaboutit Peerd van Ome Loeks 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 20:53

Ik sta op de foto :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:02

WendyBZ schreef:
Ik sta op de foto :D

Dat was ik vergeten te vermelden! :oo

ruitje

Re: Fuggedaboutit Peerd van Ome Loeks 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 21:32