De prins op het witte paard? Noord-Korea wil in ieder geval de indruk wekken dat de hoogste leider, Kim Jong-un, een majestueuze positie heeft. Met foto’s van Kim op een wit paard.
De beelden van Kim te paard zijn verspreid door staatsmediabedrijf KCNA. Kim is hierop te zien tijdens een rit door bossen en vlakten in de buurt van de berg Paektusan (de ‘witkoppige berg’). Dat is de hoogste berg van Noord-Korea. Deze plek geldt als het ‘spirituele thuisland’ van de familiedynastie van de leiders van Noord-Korea.
“De tocht van Kim naar Paektusan is een grote gebeurtenis in de geschiedenis van de Koreaanse revolutie”, meldt KCNA in een verklaring waaruit persbureau Reuters citeert.
De propagandabeelden van Kim zijn naar buiten gebracht kort nadat het regime van Kim de Amerikaanse regering van Donald Trump beschuldigde van ‘misleiding’ over gesprekken rond denuclearisatie van Noord-Korea. Pyongyang heeft gewaarschuwd dat de huidige toenadering tussen de VS en Noord-Korea per direct kan worden stopgezet.
De beelden van Kim doen ook enigszins denken aan foto’s die de Russische president Vladimir Poetin zo’n tien jaar geleden liet verspreiden. Daar was een stoere Poetin te paard te zien, met ontbloot bovenlijf. Dat laatste heeft Kim Jong-un kennelijk niet aangedurfd.
Lees het volledige bericht op de site van business insider.
Geplaatst: 16-10-19 13:40
Dus.. Propaganda, maar hij zit op een paard dus bokt nieuws? Er is verder niks significant aan het feit dat hij daar op een paard zit, het gaat om het feit dat hij daar is, niet omdat hij daar te paard is
Paard ziet er ook stukken beter/gezonder uit dan de gemiddelde inwoner van Noord-Korea
Anoniem
Geplaatst: 16-10-19 15:21
Oei, hij draagt geen cap!
Ayasha
Blogger
Geplaatst: 16-10-19 15:35
[***] schreef:
Oei, hij draagt geen cap!
Als het de echte zou zijn zou er wereldwijd feest gevierd worden als ie de kop in viel gok ik.
JoT
Geplaatst: 16-10-19 16:04
Zou dat paard in zijn bezit zijn? Je zal toch maar de eigenaar van dat paard zijn en het dier bokt de grote leider er af. Dan heb je toch wel een klein probleempje denk ik zo
We hebben een Kim Jong-un supporter in ons midden?
Sunnda
Geplaatst: 16-10-19 16:47
Blussem schreef:
Gaaf Groot gelijk dat hij dit doet. Genieten. Ik wil ook wel zo gaaf hoofdstel.
Iemand is nog niet helemaal wakker.
Het is toch ook idioot dat dit bestaat, de grote leider op zijn spirituele zware tocht. Het zou een leuke comedie moeten zijn, helaas voor de mensen daar bittere werkelijkheid.
ClauH
Geplaatst: 16-10-19 16:50
Citaat:
photoshop
Zou hij er in zijn geheel niet op gephotoshopt zijn...
Ik vind het vreemde foto's
anjali
Geplaatst: 16-10-19 17:06
Blussem schreef:
Ik vind het ook showen! Mooi paard ook. En daarom past het op bokt.En Putin op zijn paard vond ik ook leuk.
Whale
Geplaatst: 16-10-19 17:10
anjali schreef:
Blussem schreef:
Ik vind het ook showen! Mooi paard ook. En daarom past het op bokt.En Putin op zijn paard vond ik ook leuk.
Nee zo'n persoon hoort niet op de voorpagina van bokt
Je moet die man niet verheerlijken maar juist de absurditeit van dit soort dingen vind ik wel dat je dat moet laten zien? Het regime daar doodzwijgen is ook niets natuurlijk. Nu zijn er vast mensen die weer wat erover gaan inlezen.
Mwah, dan kunnen we elk persoon op de voorpagina gaan zetten die op een paard zit, maakt niet uit of het een moordenaar, verkrachter, enz. is, als het paard maar mooi is.