Eventing
Foto's en tekst door Cynn
Afgelopen weekend was het tijd voor de Military in Waregem, België. Op de zondag was het de dag van de cross waar diverse klasses werden verreden, waaronder de CCI2 *, de CCI3 * en de CCI4 *.
Ik heb er samen met mijn vriend een weekendje België van gemaakt waar wij op de zondag het grootste deel van de combinaties hebben kunnen vastleggen. De dag begon mooi zonnig maar eindigde helaas letterlijk in een enorme waterpartij. De eerste paar combinaties van de CCI3 *, die aan het einde van de dag aan de beurt waren, kwamen nog droog over maar de rest konden hun rijbroeken tot aan waarschijnlijk hun ondergoed toe uitknijpen.
Hieronder de foto's van deze dag:

In de CCI2 * kwam met startnummer 237, Lauren Eggermont uit België aan start met haar Every Chico Sun. Hier over de 2e hindernis van de cross.

Ook uit België kwam aan start Dirk Lison met Boy Tommy vd Hertenrode Z.

Het echte harde werk werd gedaan door de Fjord voor de ijscokar! De hele dag kinderen knuffelen en in de schaduw onder de boom staan terwijl je baasje ijsjes verkoopt.

De Belgen waren vanzelfsprekend goed vertegenwoordigd in eigen land. Hier komt met een sprintje uit het bos Laure Redele met Cheers 12.

Maar natuurlijk kwam Nederland ook aan start op dit prachtige evenement! Onder andere Merel Blom met Limited Edition kwam aan start in de CCI 4*. Hier trotseerden zij de smalletjes met gemak.

Uit Zweden scheurt Therese Viklund naar de finish met haar paard Viscera.

Uit Engeland gaat Adam Harvey met Picasso in galop naar beneden om nog een technisch lijntje naar een smalletje aan te rijden.

En ook Eddy Sans uit Frankrijk wist deze hindernis goed te doorstaan met zijn Tom du Cers.

In de CCI4 * kwam ook uit Frankrijk aan start Regis Prud Hon met Tarastro. Hier springt hij de eerste waterbak uit.

Vanuit India kwam Fouaad Mirza aan start met Touchingwood, hier aanrijdend op de watersprong.

Europees Kampioen van de Eventing, Ingrid Klimke uit Duitsland reed weer een fantastische rit met haar SAP Asha P.

Ook uit Duitsland komt hier aangereden Frank Ostholt met Luvis.

Tim Lips uit Nederland had zich met Lacoste Z net netjes hersteld op een hindernis waar het bijna misging, maar helaas struikelde zijn paard later in het parcours op de laatste waterhindernis en kon Tim niet in het zadel blijven. Hij raakte geblesseerd aan zijn arm en kon later op de dag niet meer aan start komen met zijn andere paard.

Eén van de eerst startende combinaties in de CCI 3* was de Fransman Romain Sans met Sahib Fontanel, die dus nog het geluk had om droog thuis bij de finish te komen.

Daarna was het helaas over met de pret en kwam het met plensbuien naar beneden. Het gezicht van Sanne de Jong uit Nederland spreekt boekdelen hier op het losrijterrein waar ik gelukkig onder de tent kon schuilen, al heeft de Jong later een uitstekende cross gereden met haar Hatary MBF.
Hier nog de top 3 per klasse aan het einde van de dressuur, springen & de cross:
CCI 2*
1. Ingrid Klimke (GER) met Scrabble totaal 31,0
2. Kai-Steffen Meier (GER) met Charming Ciaco totaal 34,6
3. Merel Blom (NED) met Crossborder Radar Love totaal 34,6
CCI 3*
1. Calvin Böckmann (GER) met Altair de la Cense totaal 38,1
2. Ingrid Klimke (GER) met Equistros Siena Just Do It totaal 39,0
3. Ann-Catrin Bierlein (GER) met Auf Geht's Fraeulein Hummel totaal 40,3
CCI 4*
1. Ingrid Klimke (GER) met SAP Asha P totaal 23,7
2. Karim Florent Laghouag (FRA) met Triton Fintaine totaal 29,0
3. Mollie Summerland (GBR) met Charly van ter Heiden totaal 30,00
Ongeacht het weer aan het einde van de dag waardoor ik niet alles heb kunnen vastleggen aangezien ik besloot om te gaan schuilen, heb ik genoten van dit mooie evenement en was het één van de mooiste crossen die ik tot nu heb mogen zien. Waregem staat zeker op mijn lijstje om vaker te gaan bezoeken en ik zou het jullie zeker ook aanraden