Manege moet wijken voor huisvesting arbeidsmigranten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Manege moet wijken voor huisvesting arbeidsmigranten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 19:31

Equnews
Overige
Ingezonden door Daihyo

De manege van Woubrugge wordt momenteel bewoond en gerund door Harry Puts en zijn ruim 150 paarden. Maar daar komt verandering in want er zijn plannen om 200 appartementen van 32 vierkante meter te bouwen op dezelfde locatie. De manege moet dus plaats maken voor de huisvesting van tijdelijke arbeidsmigranten.

Puts huurt de manege momenteel en het contract loopt tot 2020. Thans is het nog niet zo ver, want het bestemmingsplan moet nog gewijzigd worden en de gemeenteraad moet ook nog instemmen met de plannen om de manege te slopen en er appartementen te bouwen.

Aan Studio Kaag en Braassem laat Puts weten dat hij graag een vervangende manege krijgt aangeboden door de initiatiefnemer Flexwonen.nu.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:37

Huh, dat is toch die dressuurstal/westernmanege?

Dat is toch een schitterend complex?
Heb er nog wel eens wedstrijd gereden..eeuwig zonde zeg!

Maflinger_S

Re: Manege moet wijken voor huisvesting arbeidsmigranten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:42

Ik stel voor om in plaats van een in gebruik zijnde manege in de polder te sluiten om daar miniwoningen te bouwen voor arbeidsmigranten daarvoor een leegstaand kantoorgebouw in de stad te verbouwen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:45

Bijzonder nieuws. Ik snap niet waarom juist daar op die locatie zo veel migranten woningen zouden moeten komen: middenin de polder, beperkt tot geen OV... En de nieuwe eigenaar van het complex / terrein denkt mee voor de herlokalisering van het manege bedrijf? Zeer vreemd... Maar idd wel het verhaal wat Goldenway zelf ook op Facebook heeft gezet.

Bizar, het is een prachtig complex...

Overigens loopt het contract tot eind 2020, belangrijke nuancering in de OP. :)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:46

Maflinger_S schreef:
Ik stel voor om in plaats van een in gebruik zijnde manege in de polder te sluiten om daar miniwoningen te bouwen voor arbeidsmigranten daarvoor een leegstaand kantoorgebouw in de stad te verbouwen.

Idd! welke flapdrollen verzinnen toch dit soort idiote plannen. Er is zoveel leegstand al. Vul dat lekker op.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:48

Wellicht wil de gemeente zo overlast voorkomen. Een klant van mijn pa heeft woningen in woonwijken opgekocht waar meerdere arbeiders wonen per woning (veelal Polen), maar de gemeente daar wil ze juist naar het buitengebied hebben ivm (parkeer)overlast etc

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:51

capopjekop schreef:
Wellicht wil de gemeente zo overlast voorkomen. Een klant van mijn pa heeft woningen in woonwijken opgekocht waar meerdere arbeiders wonen per woning (veelal Polen), maar de gemeente daar wil ze juist naar het buitengebied hebben ivm (parkeer)overlast etc

Dat is helemaal naar ja!

Een kennis van mij woont in een koopappartement in een normale buurt. Appartement naast haar zitten nu officieel 4 polen in, maar zijn er vaak veel meer.
Drank/drugs, politie over de vloer herrie, ruzies...zit je dan met je goede gedrag.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:55

Er is daar wel OV, er stoppen verschillende bussen alle kanten op vlakbij,
Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, zowel voor de eigenaren van de paarden als voor de omgeving...

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:59

Ik kan me best voorstellen dat ze de arbeidsmigranten naar het buitengebied willen. Maar om daar nu zo’n mooie locatie voor te slopen slaat natuurlijk nergens op. Is er dan helemaal nergens een enigszins vervallen boerderij te koop in de randstad?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:02

Oh die bushaltes heb ik dan niet opgeslagen :)) my bad..

Pfoe nou ik vind het idd nogal wat. Een complex met zoveel boxen, 3 binnenbakken, buitenbak en andere faciliteiten. Heftig ook voor de pensionklanten, wordt een onzekere tijd.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:07

Heel jammer.. prachtige locatie.
Andere kant, het complex staat al een hele poos te koop en daarnaast loopt het huurcontract af eind 2020. Heel onverwachts komt dit dan toch niet, het was redelijk bekend in de omgeving dat dit het geval was. dat eigenaar nu om een nieuw complex 'vraagt', tjah... vind ik enigzins bijzonder. Dat het nu een migrantencomplex wordt tja..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:11

Leo schreef:
Bijzonder nieuws. Ik snap niet waarom juist daar op die locatie zo veel migranten woningen zouden moeten komen: middenin de polder, beperkt tot geen OV...

Tja, zo mogen Nederlanders graag hun arbeidsmigranten huisvesten.
Mind: vlak bij het werk.
Ik herinner mij uitgebreide velden met spruitjes....

Balen van de manege!!

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 21:31

Wat zonde zeg van een - zo te lezen - prachtig complex..

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:19

Meneer Puts had ook een deel van het complex kunnen kopen dan was een deel opgelost. Dit staat al jaren te koop en kon ook in delen worden gekocht.
Zo in de polder zal er niet heel veel overlast zijn maar waar je 400 mensen op een betrekkelijk klein oppervlak plaats kan er makkelijk vlam in de pan slaan. Voorwaarde is wel dat deze arbeidsmigranten allen in de gemeente Kaag en Braasem gaan werken. In Roelofarendsveen is ook arbeidsmigranten woonruimte alleen niet zo groot als deze gaat worden. In ter Aar is een soort camping met huisjes waar ook veel arbeidsmigranten wonen en ja daar is ook wel eens iets aan de hand.
Was laatst bij Golden Way maar moet zeggen dat het er al niet meer heel netjes is begint al wat verval te komen. Maar het blijft zonde maar ja paar miljoen heb ik ok niet liggen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:20

Sunnda schreef:
capopjekop schreef:

Dat is helemaal naar ja!

Een kennis van mij woont in een koopappartement in een normale buurt. Appartement naast haar zitten nu officieel 4 polen in, maar zijn er vaak veel meer.
Drank/drugs, politie over de vloer herrie, ruzies...zit je dan met je goede gedrag.

Achter mijn ouders wonen al denk ik 10 jaar meer dan honderd polen en daar hebben we zelden tot nooit last van. :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:23

Ik ben in 2005 uit Woubrugge verhuisd, toen zat er nergens een manege. Waar is dit precies? Is het echt een manege of meer een grote pensionstal?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:26

Wat ontzettend zonde! Kunnen de pensionklanten daar niets tegen beginnen?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:28

har166 schreef:
Ik ben in 2005 uit Woubrugge verhuisd, toen zat er nergens een manege. Waar is dit precies? Is het echt een manege of meer een grote pensionstal?

Grote pensionstal..

Denise_Storm

Het terrein staat al jaren te koop zonder dat iemand het wil kopen. Dat er nu dus een koper is, is vrij uniek. Geeft ook meteen aan dat het bijna onmogelijk is om het als manege te verkopen. Én door met deze potentiële koper in zee te gaan lost ook een deel van de problemen van de gemeente op.

Daarmee zeg ik niet dat ik het ermee eens ben. Zonde van zo’n mooie locatie. Na veel veranderingen van eigenaren leek het nu een stabiele basis te zijn en was het ook een mooie en prettige wedstrijdlocatie.

Denise_Storm

har166 schreef:

Het is de plek waar vroeger de bereden politie een stal had. Vlak tegen Alphen aan.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:31

Denise_Storm schreef:
har166 schreef:

Het is de plek waar vroeger de bereden politie een stal had. Vlak tegen Alphen aan.

Oooh daar! Daar ben ik weleens op een open dag geweest. Maar mooie locatie daar qua faciliteiten volgens mij.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:46

elnienjo schreef:

Ik denk het niet.
De manege huurt het nu van de huidige eigenaar en die wilt het verkopen.
Zodra het huurcontract afloopt mag de eigenaar zeggen: weg met de manege.

Ik snap als eigenaar dat als hij het niet als manege kan verkopen en iemand anders wilt er wat anders bouwen hij het wel aan diegene verkoopt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:50

Oh wat jammer zeg!! Ik ga er volgende maand rijden met een stel andere Bokkers. Als het bevalt wil ik vaker maar dat kan dus misschien niet lang meer. :\

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 22:54

Brainless schreef:
elnienjo schreef:

Ik denk het niet.
De manege huurt het nu van de huidige eigenaar en die wilt het verkopen.
Zodra het huurcontract afloopt mag de eigenaar zeggen: weg met de manege.

Ik snap als eigenaar dat als hij het niet als manege kan verkopen en iemand anders wilt er wat anders bouwen hij het wel aan diegene verkoopt.

Dit dus. En dan blijft het jammer van al die faciliteiten, maar als niemand het wil hebben en de eigenaar wil/moet (?) ervan af.....there ya go. Wie of wat daarvoor in de plaats komt is dan eigenlijk niet relevant.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 23:48

Wat een nare, suggestieve titel en tendens van dit bericht.
Manege complex staat te koop; nieuwe eigenaar gaat daar woningen bouwen.
End of story...