[Blog] That's a very nice horse you have

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

[Blog] That's a very nice horse you have

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 16:27

*Bokt.nl
Blog

Afgelopen zaterdag waren wij te vinden op de Nationale Shire Show in Lunteren!
Met mijn twee nep-Shires ging ik er partycrashen in de 'Heavy Horse' klasse, die we dan maar hebben omgedoopt tot de Clydesdale klasse, bij gebrek aan andere paarden :+
Mijn blog gaat dus een soort van verslagje zijn van onze dag, de foto's zijn gemaakt door de beste vriendinnen die een mens kan hebben!

De voorbereidingen
Het begon allemaal vrijdagavond om 21u00. Ik moest nog werken, maar om 3u opstaan om nog paarden te gaan wassen zag ik niet helemaal zitten, dus toen de schemering viel mijn vriendinnen opgetrommeld en hup naar stal om de paarden te wassen.

Hun stalletjes had ik al klaar gemaakt, ze hadden een zacht bedje gekregen voor de nacht en zo konden we 's morgens fris en fruitig op pad.

Showdag
En toen was het zaterdag! Om 5u30 ging de wekker want ondanks dat we pas om 15u25 aan de beurt waren, wilde ik op tijd vertrekken zodat ik zelf ook nog wat van de show kon zien. Paarden op de trailer, koffer vol spullen die we waarschijnlijk niet nodig zouden hebben (maar: better safe than sorry!) en op naar Lunteren.

Aangekomen op manege De Nieuwe Heuvel kregen de paarden hun stalletje en konden wij even spullen uitladen. We hadden tijd genoeg dus we lieten de paarden even tot rust komen en gingen zelf naar de show kijken. Onze rug nog niet gedraaid, horen we een paar harde klappen... Nee, ik hoefde niet te kijken om te weten waar die vandaan kwamen: Duke was de boel weer aan het afbreken. De stallen hadden gesloten tussenwanden dus hij zag Dexter niet meer. DRA-MA !

Thuis nooit last van want daar zijn geen stallen om af te breken, nu wel extra vervelend.
De stalletjes waren 3x3, mijn paardenkonten zijn ongeveer dezelfde afmetingen maar we hebben toch Duke maar uit zijn stal gehaald en naast Dexter gezet. Plaats om hun dikke billen te draaien was er niet, dus ze moesten vast blijven staan.
Het was dit of 2 afgebroken stallen, dus we zijn maar voor de veilige optie gegaan.

Mooie paardjes gezien, leuke optredens en wat online-bekenden eens in het echt kunnen spreken. Na de middag kon ik op mijn gemak de paarden plaiten. Hiervoor hebben we ze toch maar uit de stal gehaald want ik paste er niet meer tussen :=

Afbeelding

Duke was strontvervelend, helemaal volgens verwachting dus! Maar gezien de omstandigheden mag ik absoluut niet klagen, hij heeft niks kapot gemaakt, is niet op mijn tenen gaan staan en andere mensen hadden geen last van hem. Dat laatste vind ik toch wel voornaam :) Staartjes gevlochten, wol in de manen: het begon al ergens op te lijken! De flights en sprigs lieten we voor het laatste moment, er waren ontzettend veel vliegen en het helpt niet als ze dan de hele tijd hun hoofd schudden.

Een half uurtje op voorhand kwamen ze ons zeggen dat we mochten afwerken. Dus die rare strikjes in de manen, rare antennes in de staart en whitening powder (lees: talkpoeder) in de sokken.

En toen werden we opgehaald om naar de ring te gaan!

S H O W T I M E
Ja jongens, dan maakt het niet uit dat je maar als enige twee paarden in de reeks staat, dan ben je gewoon zenuwachtig. Gaat Duke de jury trappen? Gaat Dexter blijven stilstaan? Ga ik over mijn eigen voeten struikelen? Allemaal niet onwaarschijnlijk! Een van mijn vriendinnen gechanteerd om zo'n leuk Engels pakje aan te trekken en de andere twee kregen de opdracht om gewoon zo veel mogelijk foto's te maken :+

Je komt dan binnen in die ring en je mag achter elkaar in rondjes stappen, de jury kijkt naar de bewegingen en maakt alvast een voorlopige rangschikking. Blijkbaar.
Ik had niet per sé door dat DAT de reden was dat Duke vooraan moest gaan staan en Dexter daarna, ik dacht dat het gewoon kwam omdat Duke een lager nummer had. :o?

Duke werd weer vervelend toen hij bij Dexter weg moest, maar dat maakte wel dat hij best een aardige show neerzette _O- Lekker draven, nek er op, oren vooruit, als je er dan zo uit ziet mag je van mij best een dag vervelend zijn :+

Afbeelding

En Dexter was 'gewoon' geweldig. Precies zoals hij is; braaf, rustig, gecontroleerd, geweldig.
Hij stapte en draafde lekker op zijn gemakje en hij zag er ook echt braaf uit.
Super leuk voor mij en ik ben onwijs trots op hem maar ik snap dat er voor zo'n jury dan weinig aan is :')
Maar ik ben toch zo gek van die knol <3

Afbeelding

Dan tilt de Engelse jury zijn bolhoed op en hoor je 'de uitslag is definitief' en het eerste gedacht is 'welke uitslag?'. >;)
En dan komt er een denkbeeldige man met een hamer, die slaat je voor je kop en dan is daar het besef: 'heeft Duke nu echt gewonnen?' _O- Die kleine, dikke, 3-jarige kleuter die 3 dagen eerder nog snel even zijn halve hals open had geschuurd aan een boom? HOE DAN?
Ik kon er niks aan doen en schoot in de lach, snel tegen mijn vriendin gezegd dat ze voorop moest gaan lopen want Duke had gewonnen!

Afbeelding

Daar sta je dan met je 12-jarige doodbrave, volwassen paard dat piekfijn in orde was en je moet kijken naar die kleine met zijn puberstreken die zo maar even eerste wordt. Ik zit hier weer met de slappe lach dit blogje te schrijven.

Het enige commentaar dat we kregen van de jury was:
"That's a very nice horse you have".

Afbeelding

Fier. Als. Een. Gieter. <3
Het had me ook echt niet uit gemaakt wie van de twee zou winnen, maar het is leuk om eens verrast te worden! Trots op Duke, voor een tweede keer weg van stal heeft hij het lang niet slecht gedaan en wij gaan lekker aan de slag met zijn 'verlatingsangst'.

Trots op Dexter, die voor de duizendste keer mijn rots in de branding was, het paard waar je op kunt bouwen en waarvan je met 1000% zekerheid kunt zeggen dat hij er staat als hij er moet staan. Ik ben zo blij dat hij zijn lieve, goede zelf bleef, ook wanneer Duke wéér eens met zijn kont tegen hem stond te duwen. Zo is er maar 1 en die heb ik!

En ik ben zo blij met de vriendinnen die mee waren. Ze hebben ons veilig heen gereden toen ik nog doordraaide van de zenuwen en terug gebracht toen ik moe was na alle hectiek. Ze hebben deze prachtige foto's (en nog 500 meer) gemaakt en me de hele dag geholpen, bedankt!

Ook bedankt aan bokker Nadiine__x die mijn paarden uit elkaar heeft gehaald :=
Dexter werd blijkbaar heel erg jaloers op Duke's rode lintje en toen we ze na afloop los in de stal hadden gezet, heeft hij Duke in een hoekje geduwd en getrapt! Wij dachten lekker nog even het kampioenschap te kijken maar zijn dan toch maar naar huis gegaan. Met Duke gaat alles overigens prima! Enkel een deuk in zijn ego :)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:10

Wat een leuk verslag!

Die foto waarop jij in de lach schiet is fantastisch! Super lieve Dexter in je handen, chagrijnige Duke op de achtergrond :D

Gefeliciteerd!

laraxXxemma

Re: [Blog] That's a very nice horse you have

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:31

Oooh heerlijke blog weer. Zo trots op jullie! <3

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:46

Mooi verhaal :)) Gefeliciteerd! Vooral met je paarden, maar ook met je lintje :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:52

De jury wist het zeker niet, maar het moet zijn: "That's two very nice horses you have".

Toppers zijn het.

Leuk verslag en foto's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:51

Aaaaaah Anoek wat ontzettend gaaf!!!!!!
Ik moet plaatsvervangend lachen als ik die lachfoto van jou zie :=
Super tof, gefeliciteerd!

shires2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 21:15

Gefeliciteerd met je eerste plaats. Snap wel dat je gewonnen hebt hoor!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 06:48

Tja grotepaarden zijn absoluut nice..... :):)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 16:53

Super gaaf , gefeliciteerd met je knappe jongens ,altijd leuk als je iets niet verwacht en het dan wel zo is *\o/*

matespony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 20:03

Wauw wat gaaf, gefeliciteerd!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:46

Bedankt, zit ik dan met een schaterlach op het werk.. :+

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:00

Renee1991 schreef:
Aaaaaah Anoek wat ontzettend gaaf!!!!!!
Ik moet plaatsvervangend lachen als ik die lachfoto van jou zie :=
Super tof, gefeliciteerd!

Vooral omdat Dexter gewoon lijkt te slapen. Die foto vat je hele blog samen haha!

Leuk stuk en nog leukere paarden! :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:50

Deze blog is genieten. Ik moet er zo om lachen. Goed gedaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:00

Jij schrijft altijd zo grappig _O- ,

Superleuke paarden zeg. Je bent terecht trots op allebei!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:31

Super leuk verslag :D het is altijd genieten om jouw blogs te lezen.
Je mag trots zijn op je paarden!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 16:40

Heerlijk verhaal!! De shire show is altijd zoooo leuk, baal enorm dat ik dit jaar niet kon gaan.
Gefeliciteerd met het resultaat, ze hebben duidelijk beide hun kwaliteiten.

Toevallig had ik in het voorjaar hetzelfde met mijn Tinkers, mijn doodbrave Barbie werd ook onder mijn stoute "arabische mustang in een verkeerd jasje" geplaatst. (Gelukkig maar, nu hoeft ze nooit meer :+ )