Vrouw breekt arm na schop van paard op de A7 bij Wognum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Vrouw breekt arm na schop van paard op de A7 bij Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 12:05

noordhollands dagblad
Overige

Afbeelding

Een vrouw is woensdagavond gewond geraakt nadat zij een omgevallen paard wilde helpen op de A7 bij Wognum. Het paard was even daarvoor over de kop gegaan in de paardentrailer.

Toen de bestuurder van de auto merkte dat het paard was omgevallen heeft zij haar auto op de vluchtstrook gezet, waarna zij bij het paard is gaan kijken. Toen ze het dier wilde helpen werd ze geschopt en brak daarbij haar arm.

Lees het volledige artikel op de site van het Noordhollands Dagblad.

Anoniem

Re: Vrouw breekt arm na schop van paard op de A7 bij Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:14

Ik moest stiekem een beetje lachen om het 'omgevallen' in de trailer, als beelddenker.. :+
Maar je schrikt je natuurlijk helemaal kapot als je je paard zo aantreft en dan zijn ze idioot sterk (en lomp..)
Beterschap voor de bestuurder :(:)

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 12:39

Relaxed schreef:
Ik moest stiekem een beetje lachen om het 'omgevallen' in de trailer, als beelddenker.. :+
Maar je schrikt je natuurlijk helemaal kapot als je je paard zo aantreft en dan zijn ze idioot sterk (en lomp..)
Beterschap voor de bestuurder :(:)

Ik had die van mij laatst in de trailer met 2 benen over de stang in de voerbak staan.
Op het moment dat ik het zag moest ik iets maar achteraf had ik echt wel een engeltje op mijn schouder want voor het zelfde geld was ze bovenop me gesprongen. Krassen stonden tot boven de raampjes.

Gebroken arm heb je dus zo te pakken met dit soort fratsen.
Gelukkig zijn ze verder in orde.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:54

Maar hoe kan een paard over de kop gaan?Er is daarvoor toch geen ruimte voor in de trailer?

annelies01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:55

Stiekem ook een beetje gelachen, aan de andere kant heel sneu natuurlijk. Voor het paard en voor de vrouw.
hoop dat het paard geen trauma er aan overgehouden heeft :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:57

Vraag ik mij af of het niet handiger had geweest om niet langs de snelweg de trailer in te gaan, maar een afslag naar een boerenlandweggetje te nemen. Het enige wat ze had kunnen/hoeven doen was de paniekhaak losmaken en dan rustig een afslag zoeken + om hulp vragen. Ze had de brandweer om hulp kunnen vragen, aangezien die wel voor hetere vuren hebben gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 13:58

Shenavallie schreef:
Vraag ik mij af of het niet handiger had geweest om niet langs de snelweg de trailer in te gaan, maar een afslag naar een boerenlandweggetje te nemen. Het enige wat ze had kunnen/hoeven doen was de paniekhaak losmaken en dan rustig een afslag zoeken + om hulp vragen. Ze had de brandweer om hulp kunnen vragen, aangezien die wel voor hetere vuren hebben gestaan.

Tja, had gekund.. Heeft ze niet gedaan en iedereen beslist anders in een dergelijke situatie. Achteraf.........

Joolsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:26

Britta31 schreef:
Maar hoe kan een paard over de kop gaan?Er is daarvoor toch geen ruimte voor in de trailer?

Ik vermoed dat het gewoon een beetje raar beschreven is :=

Anyway. Vervelend ongeluk. Ik kan mij voorstellen dat je schrikt als je je paard zo in de trailer ziet liggen en direct probeert te helpen. Gelukkig "slechts" een gebroken arm
Hopelijk hersteld ze snel.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 14:46

nou mijn idee, maar hopelijk was ze wel met meer mensen op stap want als je daar staat met je gebroken arm als bestuurder zijnde ben je wel mooi de pineut (dus mensen, nooit alleen op pad)

Maar iedereen kent natuurlijk wel verhalen van mensen die op andere plaatsen gewond zijn geraakt (bijv je hoofd) en er vervolgens nog veel ernstiger aan toe zijn

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 15:38

Shenavallie schreef:

Nou dat dacht ik ook een afslag veder is de macdonalds namelijk dat is nog geen 5 min rijden

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:10

Ik vermoed dat de vrouw gewoon uit paniek heeft gehandeld. Ze hoorde dat haar paard was omgevallen is zich waarschijnlijk rot geschrokken en heeft daarna gehandeld.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 18:21

purny schreef:
Ik vermoed dat de vrouw gewoon uit paniek heeft gehandeld. Ze hoorde dat haar paard was omgevallen is zich waarschijnlijk rot geschrokken en heeft daarna gehandeld.

Dat denk ik ook. Of ze heeft geprobeerd het halster los te krijgen met het idee daarna verder te rijden.
Maar ook als daar niet bekend bent snap ik dat je op de vluchtstrook gaat staan.

Ik hoop dat het verder meevalt en ze over een paar weken weer hersteld is.
Uiteindelijk is het toch goed afgelopen ondanks een gebroken arm.

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 23:00

Ze heeft inderdaad uit paniek gehandeld. Met een beetje geluk wordt ze morgen geopereerd.. zowel spaakbeen als ellepijp zijn doormidden..

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 06:42

Zo dat is een flinke klap geweest dan :(:)
Beterschap voor haar.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 06:47

Heftig.. Dit is wel de reden waarom er geadviseerd wordt om door te rijden naar de plaats van bestemming ondanks dat het paard op zijn rug ligt. Voor het zelfde geldt loopt het paard op de snelweg en vallen er meer gewonden. Maarja de beste stuurlui staan aan wal :Y) uit paniek doe je toch anders handelen

Des ondanks heel veel sterkte Y;(

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:00

In paniek situaties handel je anders dan je van te voren of achteraf had kunnen bedenken

Ik heb het gehad met een van mijn paarden die gewend was enkel op de vrachtwagen te staan en toen ik een keer de 1,5 paards meenam en 10 min van huis was hoorde ik een enorm kabaal.
Gestopt bij een onbemand tankstation langs n 80 weg gaan kijken.
Meneer zat dwars in de trailer op zn kont...
Zonder na te denken heb ik hem los gemaakt stangen eruit en gemotiveerd om op te staan (wel de trailer dicht gelaten) gelukkig was dit een enorm easy going paard anders had het best wel eens naar kunnen aflopen...

Achteraf gezien hartstikke gevaarlijk natuurlijk maar op het moment zelf handel je door je adrenaline denk ik anders

Heel veel beterschap gewenst met de operatie en het herstel

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 10:13

Oh bah akelig. Hopelijk was ze niet alleen en kon iemand het stuur overnemen.

Die van mij is ook eens met zijn 900kg onderuit gegaan, wij waren gelukkig al op de bestemming en hij hoorde zijn vriendjes. Was toch blij dat die van mij als een idioot bleef liggen, totaal niet handig op dat moment want met geen mogelijkheid uit die trailer te krijgen, maar toch liever zo dan eentje die in paniek geraakt. Ongeluk is snel gebeurd!
Veel beterschap voor de bestuurder

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 17:00

Ze was inderdaad niet alleen. Haar stalgenoot bestuurde de wagen met trailer en de vrouw van de gebroken arm, is eigenaar van het dier..

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:13

Oh ergens toch een opluchting hé

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 18:42

Tja ongeluk het is achter af zo, je kan je van alles zeggen maar het is gebeurd nu hopen dat ze snel weer hersteld en geen blijvende klachten eraan over houd .

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:53

Dit is ons ooit ook overkomen.
Alleen raakte het paard dusdanig in paniek dat hij door de zijwand raakte tijdens het trappen. Dus ja, in blinde paniek zijn ze bizar sterk.

Ons paard heeft het overigens niet overleeft, hij had een slagaderlijke bloeding in zijn been...

De trailer was trouwens 2 weken oud, dus ook dat zegt niks.
Zoiets gebeurd nog eenmaal, en je doet er vrij weinig aan. Hoop dat mevrouw snel hersteld en haar paard er weinig aan heeft over gehouden.