Sportcarrière Glock's Dream Boy krijgt voorrang

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Sportcarrière Glock's Dream Boy krijgt voorrang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 20:08

*Equnews
Dressuur

Afbeelding
Foto door Aniek1985

GLOCK's Dream Boy N.O.P. stopt dit seizoen met dekken. Glock Horse Performance Center heeft te kennen gegeven dat ze zich gaan focussen op Dream Boy’s sportcarrière.

“Natuurlijk is het Nederlands team nog niet gekozen, maar als Hans Peter en GLOCK's Dream Boy bij de selectie zitten, dan willen we daar een topprestatie neerzetten!” Zo luidt het bericht op de Facebookpagina Glock Horse Performance Center. “Dekken en dressuurwedstrijden kosten hem teveel energie.” Na de winst van het Nederlandse team op de FEI Nations Cup in Geesteren zei Minderhoud al dat Dream Boy niet helemaal de vorm had die hij gehoopt had. De maanden voorafgaand aan die wedstrijd scoorden de ruiter en hengst regelmatig scores van boven de 75 procent. In Geesteren bleef de score van Minderhoud en Dream Boy N.O.P. steken op de 73 procent.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Sportcarrière Glock's Dream Boy krijgt voorrang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:03

Lekker voor de mensen die er nu al mee aan het dekken zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:12

Ja dat hadden ze beter in het begin van het jaar kunnen bedenken.
Nu nog een switch is wel heel vervelend.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:14

Er zullen toch vast rietjes beschikbaar zijn en daarnaast zitten we al redelijk ver in het seizoen.

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 08:30

Ik vind het juist goed. Ben blij dat ze naar het paard kijken en zien dat hij dit niet aan kan samen. En dan de beslissing nemen om hem uit het dekken te halen.

Het is ook nooit goed op bokt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:24

Doutz16 schreef:
Ik vind het juist goed. Ben blij dat ze naar het paard kijken en zien dat hij dit niet aan kan samen. En dan de beslissing nemen om hem uit het dekken te halen.

Denk je eens in dat je na maanden overpeinzen hebt besloten met hem te gaan dekken en je dan EIND JUNI nog eens mag gaan switchen omdat het de eerste (twee) keer niet heeft gepakt...
Nee, leuk is dat!!!

Daarbij vraag ik me af in hoeverre dit echt in het belang van het paard is, op basis van 1 wedstrijd met een lagere score. Ze wisten echt wel dat het EK er aan zat te komen, dat wist men in Januari ook al wel...
En hij loopt al een jaar GP, dus hij heeft al een dekseizoen in de sport gelopen...
https://data.fei.org/Horse/Performance. ... 092F8C9F5A

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 10:54

Niet fijn voor de fokkers!

Ik snap wel dat ze wat proberen, terwijl alle randvoorwaarden zo goed voor elkaar zijn blijven de monsterscores bij het GHPC toch wat uit....

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:03

Het is verstandig om als fokker altijd een tweede keus te hebben mocht de eerste keuze onverhoopt niet mogelijk zijn. Er zijn zoveel verschillende redenen dat er een keer geen dekking mogelijk is, daarop anticiperen is geen overbodige luxe.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:30

Janine1990 schreef:
Doutz16 schreef:

Denk je eens in dat je na maanden overpeinzen hebt besloten met hem te gaan dekken en je dan EIND JUNI nog eens mag gaan switchen omdat het de eerste (twee) keer niet heeft gepakt...
Nee, leuk is dat!!!

Daarbij vraag ik me af in hoeverre dit echt in het belang van het paard is, op basis van 1 wedstrijd met een lagere score. Ze wisten echt wel dat het EK er aan zat te komen, dat wist men in Januari ook al wel...
En hij loopt al een jaar GP, dus hij heeft al een dekseizoen in de sport gelopen...
https://data.fei.org/Horse/Performance. ... 092F8C9F5A

En hij is ook nog niet geselecteerd. Zal wel wat met hem aan de hand zijn dat hij niet dekt.