Hof ziet Ceylan Avinal als rechthebbende Zygrande le Coupied

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Hof ziet Ceylan Avinal als rechthebbende Zygrande le Coupied

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-19 17:15

horses
Juridisch

Goed nieuws voor de Turks-Nederlandse Ceylan Avinal. Het Hof ziet haar, en niet haar voormalig stiefvader Theo Verboort, als vermoedelijk rechthebbende van het Grand Prix-paard Zygrande le Coupied. Nu zijn de rollen dus omgedraaid en is het aan Verboort om te bewijzen dat de vijftienjarige ruin van hem is.

In de zaak Zygrande de Copied, die vanaf 2015 loopt, gebeurde al van alles. Volgens Ceylan Avinal heeft zij de Krack-zoon Zygrande le Coupied in 2009 gekregen van Theo Verboort, die toen nog haar stiefvader was.

Lees het volledige artikel op de site van Horses.nl.

anjali

Re: Hof ziet Ceylan Avinal als rechthebbende Zygrande le Coupied

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:44

Drama in relationele sfeer.Ik vraag me af hoe zij met het paard naar Turkije heeft kunnen vluchten? Waar ik haar wel gelijk in geef,zou ik ook proberen! En de Turkse rechter wijst het paard dus aan haar toe en niet aan haar Nederlandse stiefvader.Ook weer te verwachten!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 17:52

Was geen Turkse rechter maar Nederlands hof.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:25

Wanneer je zegt eigenaar van een paard te zijn moet je dat kunnen bewijzen, ex pa kan dat dus niet. Ook de ex stiefdochter niet . Maar ik denk wel dat dit een juiste beslissing is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:20

Zij heeft hem opgeleid. Maar wie heeft de stalling en kosten betaald.
Daar lijkt de rechter normaal toch na te kijken.

Lastig verhaal met een stiefvader en dochter die niet meer samen door een deur gaan

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:31

anjali schreef:
Drama in relationele sfeer.Ik vraag me af hoe zij met het paard naar Turkije heeft kunnen vluchten? Waar ik haar wel gelijk in geef,zou ik ook proberen! En de Turkse rechter wijst het paard dus aan haar toe en niet aan haar Nederlandse stiefvader.Ook weer te verwachten!

Hij wijst hem niet aan haar toe. De stiefvader moet bewijs leveren dat het paard van hem is.

Recht is niet altijd recht in Nederland. Ze heeft in de eerdere rechtszaak gezegd dat ze het paard van hem gekocht heeft en nu zegt ze dat ze hem gekregen heeft. Snap niet dat zo’n rechter meegaat in die leugen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 09:21

Kan me wel voorstellen dat dat meisje er alles aan doet om het paard te houden. Relatie pa en ma over, pa failliet en dan maakt hij de fout om het paard miet als bezitting op te geven bij de curator. Wanneer hij dat wel had gedaan was er gewoon beslag op het dier gelegd dus nu komt zij er mee weg.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 10:12

bigone schreef:
Kan me wel voorstellen dat dat meisje er alles aan doet om het paard te houden. Relatie pa en ma over, pa failliet en dan maakt hij de fout om het paard miet als bezitting op te geven bij de curator. Wanneer hij dat wel had gedaan was er gewoon beslag op het dier gelegd dus nu komt zij er mee weg.

Als hij dat paard indertijd aan zijn stiefdochter gegeven heeft,is het dan haar eigendom geworden? Als je (stief)vader failliet gaat,vallen jouw bezittingen dan ook onder zijn faillissement?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 12:50

janderegelaa schreef:
Hij wijst hem niet aan haar toe. De stiefvader moet bewijs leveren dat het paard van hem is.

Recht is niet altijd recht in Nederland. Ze heeft in de eerdere rechtszaak gezegd dat ze het paard van hem gekocht heeft en nu zegt ze dat ze hem gekregen heeft. Snap niet dat zo’n rechter meegaat in die leugen.

Eh jawel, er staat letterlijk dat de bezitter als rechthebbende gezien wordt. Dan is ie toch aan haar toegewezen tenzij stiefpa met meer bewijs kan komen.

Ik heb een gelijkaardig conflict gehad met mijn vorige stiefvader dat gelukkig nooit tot het gerecht gekomen is (ik ben ook niet het land uit gevlucht maar heb MIJN paarden wel verplaatst waar hij er niet meer aan kon.) en er zijn nog steeds heel veel mensen die beweren dat ik die paarden gestolen heb van hem... Niet zo snel oordelen dat recht niet altijd recht is. Tenzij je beide partijen irl kent en dus ook beide verhalen?
Wat het ís, is veel verdriet, dikke stress en je vergeet het nooit meer, en de mensen rondom je ook niet, niet als ze aan jouw kant staan en ook niet als ze aan de kant van de andere partij staan. Zelfs niet als de ene partij kan bewijzen dat ie in z'n recht is en de andere niet..