Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:En het zijn juist de (wedstrijd)ruiters en fokkers die naar buitenlandse wedstrijden/keuringen gaan die alle zaken altijd keurig op orde hebben.
Citaat:Het zal je nog verbazen hoevaak er toch ook bij die paarden dingen misgaan
Mirranda schreef:@nine1987: Jij komt geregeld met je paard in het buitenland (lees: Keuringsplichtige landen) voor een recreatieve rit begrijp ik (legaal, dus NVWA gekeurd)?
Maar het gaat niet om het wel of niet professioneel zijn hoor (lees ook:En het zijn juist de (wedstrijd)ruiters en fokkers ). Het gaat erom dat ruiters/menners/fokkers tegen behoorlijke procedures en kosten aanlopen en hierdoor de motivatie verliezen om toch vooral mooie evenementen te bezoeken met paard. Het wordt je dus onmogelijk gemaakt en ja (aanname, maar toch) denk ik dat er bijzonder weinig recreatieve ruiters zijn die voor een leuk ritje zo'n keuring laten doen. Die gaan niet (te duur en logisch) of die gaan illegaal (dus zonder keuring en riskeren een hoge boete).
Ik sla hier niemand over toch??
Ilja_1997 schreef:Ik ga ook gewoon zonder gezondheidsverklaring de grens over. Ik moet circa 15 kilometer Duitsland doorkruisen over de A12 en vervolgens weer NL in.
Waar wordt het überhaupt gecontroleerd? Ben bij de grensovergang nog nooit aan de kant gehaald.
kamsel schreef:Ilja_1997 schreef:Ik ga ook gewoon zonder gezondheidsverklaring de grens over. Ik moet circa 15 kilometer Duitsland doorkruisen over de A12 en vervolgens weer NL in.
Waar wordt het überhaupt gecontroleerd? Ben bij de grensovergang nog nooit aan de kant gehaald.
Ik reed er amper 2 km (Beek/Elten) en heb van de NVWA een officiële waarschuwing gekregen toen ik NL weer binnen reed..
Bekeuringen zijn economische delicten dus niet mals..
kamsel schreef:Dat klopt Ilja, die papieren zijn >150 euro en dan moet je binnen 48u vertrekken en binnen 10 dagen weer terug zijn. Dat is niet te doen als je regelmatig door Dld komt.
Ik heb pech gehad dat de nvwa bij de grens stond. Rest doet niet moeilijk met controle.
Maar geen senioren wedstrijden meer in Dld voor mij..