Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:19

anjali schreef:
Er is slechts van 1 persoon een melding dat die het paard over een omheining het natuurgebied heeft zien inspringen? Hoe betrouwbaar is die melding\persoon? Mogelijk zoeken ze nu op de verkeerde plek.

Hij heeft zelf gereageerd op de site van de 3 vijvers, maar idd, je zou gaan twijfelen met al die valse getuigenissen. Twee oudere mensen werden door die persoon gevraagd de poney tegen te houden, maar die durfden niet. Weet niet of die twee mensen ook een betrouwbare getuigenis afgelegd hebben.
In Tsjechië ging ik ook bijna wekelijks kuddes van 15 paarden op de berg zoeken die ontsnapt waren, heb soms ook echt uuuren moeten zoeken 's nachts omdat ze in afgezonderd hoekje onder de struiken zaten te eten. Ik heb 1 keer 's nachts een paardje meegenomen die normaal bij de kudde stond maar niet mee was gegaan, zij gaf mij wel feilloos de plek van haar vriendjes aan. Moest hij kudde maatje hebben is ook nog een idee.
Dus ja, dit gebied is gewoon gigantisch aan de Panne tot in Frankrijk, geloof wel dat het speld in hooiberg zoeken is. Als hij al niet in het water is gegaan. Las op internet dat dit vaak gebeurd. Paard is in paniek, zee werkt als een spiegel en paard blijft zwemmen. Helaas, dit zou vreselijk zijn.

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:57

Dat zou inderdaad afschuwelijk zijn, maar het zou voor de eigenaresse wel heel fijn zijn als ze duidelijkheid krijgt waar haar paard is/ wat ermee gebeurd is.

Top dat je mee helpt met zoeken Cambiar.

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:00

Rivendell schreef:
Een kadaver hond kan hem toch wel vinden als hij dood is?


nee een dood dier ruikt heel anders dan een dood mens... en een kadaver speurhond leren ze niet graag andere geuren aan, omdat dat hun werk alleen maar moeilijker maakt. want waar ga je dan naar graven? naar een dood persoon of een dood dier. Als de hond alleen getraind is op dode mensen dan weet je zeker dat ie goed zit.

tengeltje11
Berichten: 7161
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:03

ook in frankrijk zijn er volop opsporingsberichten.
wij wonen in w-vl,zo goed als op de grens,dus zowel belgische als franse vrienden en kennissen,en bij mijn franse fb-vrienden zie ik heel regelmatig berichten voorbijkomen,eerst dat hij vermist wordt,nu net nog,dat hij nog steeds niet gevonden is.

https://www.lavoixdunord.fr/594502/arti ... 1559823870

link van artikel in franse krant
Laatst bijgewerkt door tengeltje11 op 07-06-19 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:06

Maar met een beetje hond die paarden gewend is kan een oplossing zijn, het herkennen van iets bekends kan je lezen van de hond.

En eigenlijk zelfs te paard kan je, als je goed oplet aan je paard zien of er iets levends is in de omgeving. De mijne bv. schrikt zich een ongeluk als ie in een bos ineens een persoon eerst hoort en dan tegen komt, terwijl als ik in het dorp rij er allemaal personen zijn, dan reageert ie daar niet op.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:06

Een getrainde speurhond is wel iets anders dan gewone hond ...

Onali

Berichten: 18494
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:07

Maar speur- en kadaverhonden zijn ingesteld op mensen, of drugs.
Niet op andere diersoorten.

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 22:39

Een speurhond leert zichzelf ook geuren aan, zo is de thuisgeur natuurlijk het bekendst voor de speurhond. eigenlijk een pupje doet dit al, geurherkennen noemen we dat. Je hebt een pup en zijn favoriete speeltje, pup komt ergens waar ie nog nooit geweest is, maar even voordat je met de pup naar binnen gaat ben je binnen geweest en heb je zijn speeltje neergelegd (of iemand anders). Pup komt binnen en begint gelijk beetje rond te hobbelen en te snuffelen en komt ineens dat speeltje tegen dat naar hem en thuis ruikt, dan zie je hem eerst reageren (beetje schrikken) en dan ineens blij..... het is herkend zeggen we dan.

Een hond die bekend is met paarden zal in een gebied waar op dat moment zeer weinig paarden zijn best wel dat schrikreactietje geven als die pup toen ie zijn speeltje rook in die vreemde kamer. zaak is als geleider om dat schrikmomentje als zodanig te herkennen, dan weet je dat ie iets bekends in zijn geurbaan heeft. Daar hoef je geen getrainde speurhond voor te hebben, dit doen 80% van de honden instinctief.

de meeste drugs-, en zeker kadaver speurhonden komen ws zelden in aanmerking met paarden dus zullen daarop dan ook geen reactie geven als herkenning van geur.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:04

Hmm,schrikreactie bij geurherkenning?Zal mijn speurhonden dan maar aan de wilgenknopen.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:17

Ondertussen is het gebied waar het paard kan zijn ook al immens. Als hij eruit is geraakt kan hij zooooo ver zijn. Ook als hij dan dood is. Waar ga je nog zoeken... tenzij het reservaat nog niet voldoende is uitgekamd (ook rekening houdend met een kadaver, dus niet luisteren of je wat hoirt ritselen of ziet bewegen)

Rivendell

Berichten: 6842
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:30

Je moet er toch niet aan denken dat het baasje er nooit achter komt wat er gebeurt is.
Dan zou ik hem nog liever dood vinden, dan helemaal nooit meer

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:32

anjali schreef:
Er is slechts van 1 persoon een melding dat die het paard over een omheining het natuurgebied heeft zien inspringen? Hoe betrouwbaar is die melding\persoon? Mogelijk zoeken ze nu op de verkeerde plek.

Ik heb nog eens gekeken, je kan zijn profiel zien via de drie vijvers, ga die hier uit respect niet linken, ik denk wel betrouwbaar.
Pony is dus in het reservaat gesprongen.

Mijn vriend zijn honden zijn zot op wild, paarden gewoon en zouden wel opkijken mochten ze iets groot waarnemen. Ik heb alleen wat de hoop verloren om nog te gaan zoeken. Ik persoonlijk denk niet dat pony in reservaat nog is. Er zijn teveel mensen op zoek gegaan met vanalles.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 23:54

Tenzij hij dood is. Als hij ergens in water ligt, in een put gevallen, in struikgewas,... daar kijk je makkelijk over. Tenzij er al een lijkgeur waar te nemen is.

Ach ja. Hopelijk loopt hij nog ergens rond..

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 05:38

beatje schreef:
Hmm,schrikreactie bij geurherkenning?Zal mijn speurhonden dan maar aan de wilgenknopen.


Ik denk dat ze bedoelt dat hij tekent.(dit hoeft overigens geen herkenning te zijn. Maar vaak reageren ze op een afwijkende geur van de rest in de omgeving).

Inmiddels is het gebied ook erg besmet veel andere paarden (dieren) zijn er ook geweest, en is er veel slecht weer geweest en zijn er geen zichtmeldingen waardoor speuren met zelfs de beste hond weinig tot niks zal uithalen.

Zelf vermoed ik dat het paard te water is geraakt netzoals dat paard in Duitsland.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 08:43

Pfff hoop zo dat het paard nog gevonden gaat worden. Levend of dood... Dan heeft eigenaar iig wel zekerheid..

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 10:14

beatje schreef:
Hmm,schrikreactie bij geurherkenning?Zal mijn speurhonden dan maar aan de wilgenknopen.


je krijgt een reactie nietwaar? omschreven als een schrikreactie (als herkenning voor de leek) mijn hond deed dan zijn oren in zijn nek en ging beetje sluipen.. dat was mijn herkenning dat ie geur had. jouw hond zal ook eerst iets doen, bek likken, of oor draaien, of juist allerter gaan kijken... maar hij doet wel iets... en dat noem ik bij de ongetrainde geleider en hond een kleine schrikreactie, niet dat is zich bijna een hartaanval schrikt of zo.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 23:16

gewoon nog niets :?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110789
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 05:21

Het blijft idd wel angstvallig stil :\

Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 08:32

Verschrikkelijk blijft het. De onzekerheid. Niet weten of hij gestolen is of is overleden. Dat blijft altijd door je hoofd gaan, dat raak je nooit meer kwijt. Arm meisje en arm paard. KL... dit.

Besje

Berichten: 835
Geregistreerd: 23-02-08
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:20

Net een update van de drie vijvers


Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8683
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:23

Heftig zeg. Heel veel sterkte ook gewenst voor de 3 vijvers. Alhoewel het niet hun paard is, is het voor hun ook heel naar.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:47

Voor iedereen die iets met dieren heeft is het gewoon een rot idee dat het dier daar ergens loopt of heeft gelopen en dat er nu zoveel onzekerheid is.

Ik vind het idee hartverscheurend dat dat meisje en haar ouders met een lege trailer huiswaarts moesten, dat er nu een lege stal is en een lege plek in de zadelkamer.

Zo onwerkelijk, als je paard dood gaat of verkocht is, dan kijk je ook tegen een lege stal aan of een weiland waar er eentje mist, maar dan weet je tenminste wat er gebeurd is.
Dit moet zo ontzettend knagen, alle mogelijkheden al 100x door je hoofd.

Iedere dierenliefhebber die wel eens te maken heeft gehad met een vermist dier, weet dat je zelfs jaren later nog bij het zien van een gelijkend dier denkt dat je die van jou ziet.
Het is een wond die nooit helemaal heelt.

Ik hoop nog steeds op een wonder, dat hij ongedeerd weer opduikt, maar het wordt wel lastig om na zo'n lange tijd positief te blijven.

emilyslaluna

Berichten: 3812
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:59

LBLGypsyCobs schreef:
Voor iedereen die iets met dieren heeft is het gewoon een rot idee dat het dier daar ergens loopt of heeft gelopen en dat er nu zoveel onzekerheid is.

Ik vind het idee hartverscheurend dat dat meisje en haar ouders met een lege trailer huiswaarts moesten, dat er nu een lege stal is en een lege plek in de zadelkamer.

Zo onwerkelijk, als je paard dood gaat of verkocht is, dan kijk je ook tegen een lege stal aan of een weiland waar er eentje mist, maar dan weet je tenminste wat er gebeurd is.
Dit moet zo ontzettend knagen, alle mogelijkheden al 100x door je hoofd.

Iedere dierenliefhebber die wel eens te maken heeft gehad met een vermist dier, weet dat je zelfs jaren later nog bij het zien van een gelijkend dier denkt dat je die van jou ziet.
Het is een wond die nooit helemaal heelt.

Ik hoop nog steeds op een wonder, dat hij ongedeerd weer opduikt, maar het wordt wel lastig om na zo'n lange tijd positief te blijven.


Heel goed verwoord. Zonder antwoorden kun je het ook niet verwerken. En zonder verwerking kan je ook nooit denken aan misschien een nieuw paard bijvoorbeeld. Iedereen die een huisdier/paard moet laten inslapen koopt ergens in de toekomst na het verwerken een nieuw maatje. Maar dat lukt je niet als je steeds denkt 'wat als die toch terug komt?'. Je gaat altijd blijven denken aan hoe het met hem is als die toch nog zou leven.

Kaetibangsi
Berichten: 53
Geregistreerd: 06-06-19

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 13:06

Wat is dit toch een naar verhaal, helemaal omdat er nog steeds niets bekend is...
Ik wens vooral de eigenaars heel veel sterkte!

cam
Berichten: 3019
Geregistreerd: 09-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 15:43

Wat vreselijk dat er nu nog geen duidelijkheid is.