Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Andreeaa

Berichten: 811
Geregistreerd: 04-03-10
Woonplaats: Hongarije

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:18

Wat een akelige plek met al die bunkers. Kan me voorstellen dat je je daar zo alleen niet op je gemak voelt. Ergens vrees ik ook dat die arme pony ergens vast is komen te zitten of in is gevallen...
Hij kan toch niet zomaar van de aardbodem zijn verdwenen zonder sporen van tuig of mest achter te laten?

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:19

Sando_789 schreef:
Cambiar,

Ik wil graag mee gaan zoeken, maar weet je of er nog gezocht wordt?
Op basis van welke aanwijzingen zijn ze dan bij leffrinkhoeke gaan zoeken?
En zijn ze er dan zeker van dat hij niet meer in het reservaat is?

Nee, kan het wel vragen aan Stefaan van de drie vijvers, maar we hoeven niet mee te zoeken met anderen, kan ook zelfstandig. Als ik nog ga zoeken wil ik speurhond mee, anders is het echt onbegonnen werk, helaas zijn alle sporen nu al uitgewist... Maar misschien kan een hond de poney wel ruiken mocht die nog in het gebied zijn... Ik ken iemand, zou haar nog eens bellen.
Nee hoor, normaal gezien zou pony in reservaat moeten zitten, maar omdat er geen enkel spoor te vinden is, vreest men dus dat er iets gebeurd is, zoals de vele speculaties bvb in water terecht gekomen, gestolen, enz...

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:23

Andreeaa schreef:
Wat een akelige plek met al die bunkers. Kan me voorstellen dat je je daar zo alleen niet op je gemak voelt. Ergens vrees ik ook dat die arme pony ergens vast is komen te zitten of in is gevallen...
Hij kan toch niet zomaar van de aardbodem zijn verdwenen zonder sporen van tuig of mest achter te laten?

Als poney er nog is in 1 van de drie reservaten zit, de Panne, Bray Dunes of Leffrinckhoeke, dan kunnen ze hem wel opsporen met speurhond... Maar probleem is dat er geen enkel spoor is. Daarom denkt men gestolen.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:30

Cambiar schreef:
Sando_789 schreef:
Cambiar,

Ik wil graag mee gaan zoeken, maar weet je of er nog gezocht wordt?
Op basis van welke aanwijzingen zijn ze dan bij leffrinkhoeke gaan zoeken?
En zijn ze er dan zeker van dat hij niet meer in het reservaat is?

Nee, kan het wel vragen aan Stefaan van de drie vijvers, maar we hoeven niet mee te zoeken met anderen, kan ook zelfstandig. Als ik nog ga zoeken wil ik speurhond mee, anders is het echt onbegonnen werk, helaas zijn alle sporen nu al uitgewist... Maar misschien kan een hond de poney wel ruiken mocht die nog in het gebied zijn... Ik ken iemand, zou haar nog eens bellen.
Nee hoor, normaal gezien zou pony in reservaat moeten zitten, maar omdat er geen enkel spoor te vinden is, vreest men dus dat er iets gebeurd is, zoals de vele speculaties bvb in water terecht gekomen, gestolen, enz...

Ik heb geinformeerd . Zit in de speurhonden. Maar die gaan in dit geval niks kunnen betekenen. Nog wel als ze snel er achter waren ingezet. Maar strandzand verwaaid de lucht.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 18:40

Ja klopt, maar in geval paardje ergens vastzit, denk ik dat ze ook wel sneller zullen weten welke richting. Was daaraan dat ik dacht

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:33

De Reddingshonden en speurhonden van SIGNI uit Nederland zijn erg goed.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 20:45

Die zijn getraind op andere gebeuren denk ik?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110789
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 21:18

Die zullen dit niet aanpakken denk ik.

YvonneV
Berichten: 8792
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:13

Nathalie w schreef:
De Reddingshonden en speurhonden van SIGNI uit Nederland zijn erg goed.


Ik heb ergens gelezen dat die alleen naar mensen zoeken

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:21

Een week alweer, toch? Ik zou niet weten wat er op dit moment door mij heen zou gaan.. Is pony dan echt gewoon weg? Meegenomen? Zat ie ergens in een bebost stuk vast? Leeft ie dan nog wel? Welke kant gaan je gedachten dan uit hé.. Waarschijnlijk wisselen alle opties zich voortdurend af. Ik leef mee met de baasjes van deze pony, echt een nachtmerrie.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:24

Cayenne schreef:
Die zullen dit niet aanpakken denk ik.

Ik kreeg ook net info van een kennis, hij doet dit niet helaas, zitten in Nederland...
Spoelen paarden terug aan land als ze in het water gestorven zijn? Ik las dat ergens...

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:27

Had even op de website gekeken maar is alleen op vermiste personen gericht.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:30

poes schreef:
Die zijn getraind op andere gebeuren denk ik?

Klopt,speurhonden worden getraind in bepaalde discipline's. je hebt mantrailhonden ,rescue honden. Drugshonden enz. Je kan een hond wel een ander spoor laten volgen ,een goede mantrailer kan dit wel,maar zeker bij een paard waar eigenlijk geen hond op getraind word zou je kort na het verdwijnen moeten kunnen laten zoeken en dan moet je nog een gunstige bodem hebben en klimaat omstandig heden.Door een drukke stad een spoorzoeken is makkelijker als op een los strandzand.

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:44

Wat een vreselijke onmacht beleef je dan.. In dit geval kun je beter hopen dat ze in geval van ongeval nog iets van het dier terugvinden.. Dan kun je voor jezelf proberen het een plekje te geven. Maar nu zoveel vragen en onwetendheid.. Waar moet je beginnen? Je blijft dan altijd aan iets vasthouden en hoop houden.. Dat je hem misschien op een verkoopsite ziet staan, ik zie mezelf al alles afzoeken elke dag..

Wat een nachtmerrie. Hopelijk komt er dus snel nieuws, in welke vorm dan ook..

Kabayo

Berichten: 14088
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:12

Pff gewoon nog niet terug :(

Daihyo

Berichten: 88091
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:56


hwn
Berichten: 4770
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:10

Amanda schreef:
Cambiar, je hebt een bloemetje gekregen van bokkers: [VN] Virtuele bloemetjes


zoekt de *vind ik leuk* knop

speurneusc

Berichten: 5418
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:27

je kan in dit geval ook geen speurhond gebruiken die op spoor zoekt, reddingshonden zoeken vrij en vangen geur op en dat werken ze uit, ze hebben ook geen spoor om te volgen, maar herkennen de geur in de lucht en zoeken dan de sterkste concentratie uit.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 09:52

maar in dat laatste geval moet je dus wel weten waar de pony zich ong zou moeten bevinden...en als het dier nog leeft ( en niet vastzit), dan kan die ondertussen overal wel zijn.

Met in het achterhoofd dat van de ponies die de laatste tijd zonder spoor verdwenen en later dood in het water werden gevonden, vrees ik onderhand dat het dier niet meer leeft. Gewoon omdat er geen sporen te vinden zijn en niemand het dier sinds die eerste dag weer gezien heeft.
Tuurllijk kan iemand het dier gevangen hebben en heel vals besloten hebben het dier zelf te houden of te verkopen, maar die kans is vrij klein.

Uiteraard hoop ik voor zowel pony als eigenaren dat het dier gezond en wel terug gevonden wordt, maar ik vrees zo onderhand wel het ergste eigenlijk, vooral omdat het dier nu niet bepaald kalm was toen die er vandoor ging. Een paard in paniek doet rare dingen, dingen die ze nog wel eens het leven wil kosten helaas.

Rivendell

Berichten: 6842
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:17

Een kadaver hond kan hem toch wel vinden als hij dood is?

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:37

tuurlijk, maar wie zegt dat het dier in dat natuurgebied is overleden....als die dood is natuurlijk....er is nog steeds een kans natuurlijk dat er niks aan de hand is wat dat betreft.....Je moet toch in elk geval redelijk in de buurt zijn voor de hond om het te ruiken......als een kadaver zeg 30 km verderop ligt ( pony in paniek kan flinke afstanden afleggen zolang hij/zij niet ergens tegen op knalt) kun je het vergeten natuurlijk.
Want, gezien het gebrek aan sporen, houd ik persoonlijk nog de optie open dat het dier nooit in dat natuurgebied is geweest en dat die tip dus een misselijke grap is geweest. Op zn minst hadden er sporen moeten zijn waar de tipgever zegt dat het dier erin is gegaan...en de directe omgeving ervan...maar blijkbaar helemaal niks, aangezien er gesproken wordt dat er 0,0 sporen gevonden zijn. Dat hoofdstel bv; in het natuurgebied zou hij die al snel kwijt zijn geraakt, maar ook niks van gevonden.
Dus tja; waar ga je zoeken met een kadaverhond?

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 10:52

Er is slechts van 1 persoon een melding dat die het paard over een omheining het natuurgebied heeft zien inspringen? Hoe betrouwbaar is die melding\persoon? Mogelijk zoeken ze nu op de verkeerde plek.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:08

Amanda schreef:
Cambiar, je hebt een bloemetje gekregen van bokkers: [VN] Virtuele bloemetjes

Thx is lief, hoop dat poney terug gevonden wordt...
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 07-06-19 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:09

Ik vind het nu niet abnormaal dat je een hoofdstel niet vindt in een heel natuurgebied. Als hij het al verloren is. Ik was vroeger soms ook dagen aan het zoeken naar een halstertje in de wei. Weet ook niet wat voor zand en paden en dergelijke er zijn. Maar in zijn paniek kan hij er ook ingesprongen zijn en ergens anders en weer uit ofzo.
Of hij ligt daar ergens. Maar dat mocht ik 3 dagen geleden niet opperen.

Escamilla

Berichten: 680
Geregistreerd: 10-03-15

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 11:16

Maar er werd toch ergens gezegd dat er mensen waren die hem niet durfde te stoppen? Dat zijn er dan meer dan 1. Waarom hoor je daar niks over? Hebben zij niks gezien dan?