Paard in België al sinds 30/5 vermist na val van amazone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:04

Esther_r20 schreef:
Niet te nadele van de pony, maar het is niet een type pony die het risico van stelen/meenemen en doorverkopen waard zal zijn.....

Een D-pony, sporttype, blijkbaar gesprongen op redelijk niveau. Daar kan een niet zo eerlijk iemand toch wel iets aan verdienen.

denisewinter

Berichten: 305
Geregistreerd: 20-03-13
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:05

Jeetje wat heftig allemaal. Denk hij is onder tussen wel terecht maar toch niet. Ben bang dat het niet allemaal goed zit. Waar volgen jullie het recente nieuws ?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:18

Op de pagina van de drie vijvers zelf. Al komen daar niet zoveel updates, maar goed blijven herhalen dat er geen nieuws is, helpt ook weinig. Ze lezen hier ook mee trouwens.

Ik vrees net als bulck dat áls het dier in het gebied is, dat er dan een reële kans is dat hij niet meer leeft. Het was hier tropisch warm in het weekend, tenzij ie drinken gevonden heeft schat ik zijn kansen niet hoog ik. Ik weet niet hoeveel ‘drink plaatsen’ er zijn in dat gebied maar als ze daar wild camera’s zouden zetten... als ie nog leeft zal ie toch water gaan zoeken lijkt me.. als je ‘m op camera krijgt weet je iig dat ie er rond hangt. En je verstoort het gebied minimaal.

Mij is ook niet heel duidelijk wie hem het gebied in heeft zien gaan, indien dat niet de eigenaar is moet men misschien beginnen overwegen van daar te beginnen zoeken.... zeker een paard dat stress heeft zou toch mesten...

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:21

Ik vind het wel apart dat deze pony over een omheining gesprongen zou zijn. Want paarden springen uit zichzelf niet vaak ergens overheen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:24

anjali schreef:
Ik vind het wel apart dat deze pony over een omheining gesprongen zou zijn. Want paarden springen uit zichzelf niet vaak ergens overheen.

Ik heb altijd dressuur paarden gehad en die hebben toch echt al meermaals het tegendeel bewezen. :?

En deze zou jumping gelopen hebben dus die zal daar helemaal geen graten in zien.

peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:06

Bossen zijn koeler en ook onze gedomesticeerde paarden zijn best in staat vocht en voedsel te vinden in een bos. Daar zou ik me dan geen zorgen om maken. Als het hoofdstel van leer is breekt het waarschijnlijk onder voldoende druk. Ik heb en hou goede hoop. Ze lijken zo afhankelijk van ons maar ze kunnen zich doorgaans beter redden dan we denken.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:24

anjali schreef:
Ik vind het wel apart dat deze pony over een omheining gesprongen zou zijn. Want paarden springen uit zichzelf niet vaak ergens overheen.

Ik zou zeggen , leen de mijne. Geen springpaard wel springgefokt. Gaat zo over 1.60 als ze aan de andere kant van een draad wil zijn. Springt ook zo uit stal. Deze pony is een leuke springpony dus als ze wil kan die daar aardig weg.
En wat hitte betreft. Het ligt aan de zee , buiten dat het daar koeler was heeft het ook geregent. Als je foto's ziet van het natuurgebied zie je aardig wat poelen. De koniks en runderen moeten toch ook drinken ?
Ik zou de hoop nog niet opgeven dat ze levend te voorschijn komt. En met dat rare staartje is het toch een vrij herkenbare pony.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:27

anjali schreef:
Ik vind het wel apart dat deze pony over een omheining gesprongen zou zijn. Want paarden springen uit zichzelf niet vaak ergens overheen.


Mijn vorige paard, dressuurgefokt, 22 jaar oud, vond het ook leuk om over een omheining van 1,50 te springen :j

bulck

Berichten: 4230
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:43

Maar dit gaat een paardje in paniek zijn geweest en dan zijn de reacties niet te vergelijken met bvb een paard dat zich verveeld op een wei of überhaupt de juiste techniek of bouw heeft.

Allicht is die een een soort tunnelvisie gevlucht en dan ofwel ergens opgepikt of ja zichzelf dusdanig in de problemen gewerkt. Opgetuigd is ook geen lachertjes qua voedselopname en kunnen doordrinken, maar evengoed om overal doorheen te komen ( teugels, beugels die vastgeraken, eventueel martingaal, te hard gesingeld of dichtgesnoerd etc etc)

Zonder ongeluk had de pony allang uit dat gebied moeten zijn en ergens gespot (het is gewoon de Belgische kust, dus geen wildernis, maar gewoon veel wegen, bebouwing en open vlaktes)

Uiteraard hopen we allemaal op een goede afloop, maar eerlijk, dat wordt met de dag kleiner...

Ayasha
Blogger

Berichten: 58019
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:01

Denk niet dat er veel bebouwing en wegen zullen zijn in het natuur reservaat.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:14

plutolover schreef:
stel dat het wel is gelukt... kunnen ze daar toch ook gaan zoeken.

Veel te hoog. Lopen ook koeien bij. Daar gaat ie zeker niet in.
Dat een Spring pony over een houten slagboom gaat van 1 metertje hoog, dat is te begrijpen, daar ging zelfs mijn 5 maand oude veulen makkelijk over over houten afsluiting van 1m20. Over hoge prikkeldraad gaat hij honderd procent niet over.
Daar heb ik ook goed genoeg gezocht, was de bedoeling om rond de graasgebieden te zoeken vanuit de wei.
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 04-06-19 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:14

Als de pony dood is, gaan ze hem ook niet zien op een warmtecamera of in paniek zien weglopen van een helikopter. Dan is het gewoon een lijk in een groot gebied dat geen verdere sporen na laat. En zoek dan maar eens formaatje paard in 350ha.

Cambiar

Berichten: 3825
Geregistreerd: 08-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:17

beatje schreef:
anjali schreef:
Ik vind het wel apart dat deze pony over een omheining gesprongen zou zijn. Want paarden springen uit zichzelf niet vaak ergens overheen.

Ik zou zeggen , leen de mijne. Geen springpaard wel springgefokt. Gaat zo over 1.60 als ze aan de andere kant van een draad wil zijn. Springt ook zo uit stal. Deze pony is een leuke springpony dus als ze wil kan die daar aardig weg.
En wat hitte betreft. Het ligt aan de zee , buiten dat het daar koeler was heeft het ook geregent. Als je foto's ziet van het natuurgebied zie je aardig wat poelen. De koniks en runderen moeten toch ook drinken ?
Ik zou de hoop nog niet opgeven dat ze levend te voorschijn komt. En met dat rare staartje is het toch een vrij herkenbare pony.

Zaterdag en zondag was het in de duinen bloedheet.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:19

Knolselder schreef:
Als de pony dood is, gaan ze hem ook niet zien op een warmtecamera of in paniek zien weglopen van een helikopter. Dan is het gewoon een lijk in een groot gebied dat geen verdere sporen na laat. En zoek dan maar eens formaatje paard in 350ha.

Met de warmtecamera hebben ze gezocht de dag nadat de pony verdwenen was. Zonder erg ongeluk kan een paard toch gemakkeljk een dag (en ook veel langer) overleven.

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:26

Een paard kan evengoed dezelfde dag nog sterven door verdrinking of verwonding.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:29

Dat kan, maar het is weinig waarschijnlijk. In een dergelijke situatie is het verkeer het grootste risico en dat was hiet niet aan de orde.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:32

Sclimpre schreef:
Dat kan, maar het is weinig waarschijnlijk. In een dergelijke situatie is het verkeer het grootste risico en dat was hiet niet aan de orde.


Waarom weinig waarschijnlijk? Voor t zelfde geld is het paard in paniek een sloot of ander soort water ingevlogen of ergens door een omheining geklapt.

Jolliegirl

Berichten: 32996
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:38

Wat een gespeculeer hier..
Dit is niet leuk als de eigenaresse evt meeleest..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:44

Jolliegirl schreef:
Wat een gespeculeer hier..
Dit is niet leuk als de eigenaresse evt meeleest..

Het schijnt een Franstalige te zijn, die kunnen doorgaans geen woord Nederlands.

J0anieke

Berichten: 4926
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:45

elnienjo schreef:
Jolliegirl schreef:
Wat een gespeculeer hier..
Dit is niet leuk als de eigenaresse evt meeleest..

Het schijnt een Franstalige te zijn, die kunnen doorgaans geen woord Nederlands.

Ooit van google translate gehoord?

Hoe dan ook ben ik inmiddels ook aardig bang aan het worden voor een minder goed einde... :(

fransje23

Berichten: 15417
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:52

elnienjo schreef:
Jolliegirl schreef:
Wat een gespeculeer hier..
Dit is niet leuk als de eigenaresse evt meeleest..

Het schijnt een Franstalige te zijn, die kunnen doorgaans geen woord Nederlands.


Dan nog! :roll:

Verplaats je even in de situatie!

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 17:56

fransje23 schreef:
Dan nog! :roll:

Verplaats je even in de situatie!

Ik ga er vanuit dat op Franstalige sites net zo hard gespeculeerd wordt onder paardenmensen. Dat is nu eenmaal wat mensen doen als er iemand (mens of dier) vermist is.

Jolliegirl

Berichten: 32996
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:03

Jeetje...M'n mond slaat open van verbazing..

Knolselder

Berichten: 4332
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Paard in België al sinds gisteren vermist na val van amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 18:17

Het is toch normaal dat je daar ook rekening mee houdt? Natuurlijk mag en moet je hopen op een goede afloop als het dier nog niet terecht is. Maar je moet ook in je achterhoofd houden dat het anders kan aflopen. Een zwaar gewond of uitgeput paard of dood paard ligt doodstil, laat geen sporen na en in het laatste geval straalt het geen warmte af. Het kan ook in verdere paniek ergens het reservaat terug zijn uitgesprongen en ergens anders rondloopt maar dan zou die toch gespot zijn denk je dan.

Spat

Berichten: 155
Geregistreerd: 24-01-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:31