10 dingen die fout gaan met paarden in films

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: 10 dingen die fout gaan met paarden in films

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 08:39

Oh ja die schimmels zijn ook altijd spierwit en hun staarten ook.

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:47

Qimm schreef:
Haha ja, dat heeft iedereen bij zijn beroep. Ik word gek van alle echo apparaten die, zodra je ze gebruikt, een dopplersignaal laten horen :roll:


_O- Ja gestoord toch?

En wat die schimmels betreft, zelfs als ze door de MODDER galopperen... nog steeds spierwit. :=
Heb vorige week hetzelfde gedaan en die test is dus niet geslaagd. _O-

nerina_97
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:02

Oke, het is een oud topic, maar ik was dit topic even kwijt. :+

Even als eerst ik ben zelf geen menner, maar heb ervaren menners in mijn familie.
Wat mij mateloos irriteert, is hoe mennen gaat in films. Maakt niet uit welk genre film je pakt, waar een paard en wagen in te zien is is het volgende te zien:
Bijna iedereen die op de bok zit, laat de leidsels op de rug klappen/stuiteren en soms wordt daarbij iets van 'YEAH' geroepen, in plaats van '*klik geluid* voorwaarts stap/draf/galop'
Ik gok dat '*klik geluid* voorwaarts stap/draf/galop'' niet voorkomt omdat het waarschijnlijk niet 'cool om te zien'.

Ik wil weleens een film zien die wel iets meer weg heeft van de realiteit. :) Wie er een weet mag hem natuurlijk benoemen. :)

eyavg
Berichten: 42
Geregistreerd: 06-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 22:07

een paardeneigenaar met een stuk of 7 paarden :')
was ik maar zo rijk :j

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:06

nerina_97 schreef:
Oke, het is een oud topic, maar ik was dit topic even kwijt. :+

Even als eerst ik ben zelf geen menner, maar heb ervaren menners in mijn familie.
Wat mij mateloos irriteert, is hoe mennen gaat in films. Maakt niet uit welk genre film je pakt, waar een paard en wagen in te zien is is het volgende te zien:
Bijna iedereen die op de bok zit, laat de leidsels op de rug klappen/stuiteren en soms wordt daarbij iets van 'YEAH' geroepen, in plaats van '*klik geluid* voorwaarts stap/draf/galop'
Ik gok dat '*klik geluid* voorwaarts stap/draf/galop'' niet voorkomt omdat het waarschijnlijk niet 'cool om te zien'.

Ik wil weleens een film zien die wel iets meer weg heeft van de realiteit. :) Wie er een weet mag hem natuurlijk benoemen. :)

Dat valt mij heel erg op inderdaad als het hollywood films zijn. Kijk ik naar Britse historisch afspelende films zie ik dan weer niet. Misschien heeft dit ook te maken met een andere manier van mennen ginder. Al zouden ze wat mij betreft best wel eens in de leer mogen gaan bij hun topmenners in de USA.

nerina_97
Berichten: 294
Geregistreerd: 03-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:02

petraaken schreef:
nerina_97 schreef:
Oke, het is een oud topic, maar ik was dit topic even kwijt. :+

Even als eerst ik ben zelf geen menner, maar heb ervaren menners in mijn familie.
Wat mij mateloos irriteert, is hoe mennen gaat in films. Maakt niet uit welk genre film je pakt, waar een paard en wagen in te zien is is het volgende te zien:
Bijna iedereen die op de bok zit, laat de leidsels op de rug klappen/stuiteren en soms wordt daarbij iets van 'YEAH' geroepen, in plaats van '*klik geluid* voorwaarts stap/draf/galop'
Ik gok dat '*klik geluid* voorwaarts stap/draf/galop'' niet voorkomt omdat het waarschijnlijk niet 'cool om te zien'.

Ik wil weleens een film zien die wel iets meer weg heeft van de realiteit. :) Wie er een weet mag hem natuurlijk benoemen. :)

Dat valt mij heel erg op inderdaad als het hollywood films zijn. Kijk ik naar Britse historisch afspelende films zie ik dan weer niet. Misschien heeft dit ook te maken met een andere manier van mennen ginder. Al zouden ze wat mij betreft best wel eens in de leer mogen gaan bij hun topmenners in de USA.


Ah dan ligt het ook een beetje aan het feit dat ik niet zoveel Brits historische films/series heb gezien met paarden erin. Ik ga er eens op letten. :)

eyavg
Berichten: 42
Geregistreerd: 06-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:12

dit is allemaal zooooo waar :j :j :j :j

speurneusc

Berichten: 5393
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:16

nerina_97 schreef:
Oke, het is een oud topic, maar ik was dit topic even kwijt. :+

Even als eerst ik ben zelf geen menner, maar heb ervaren menners in mijn familie.
Wat mij mateloos irriteert, is hoe mennen gaat in films. Maakt niet uit welk genre film je pakt, waar een paard en wagen in te zien is is het volgende te zien:
Bijna iedereen die op de bok zit, laat de leidsels op de rug klappen/stuiteren en soms wordt daarbij iets van 'YEAH' geroepen, in plaats van '*klik geluid* voorwaarts stap/draf/galop'
Ik gok dat '*klik geluid* voorwaarts stap/draf/galop'' niet voorkomt omdat het waarschijnlijk niet 'cool om te zien'.

Ik wil weleens een film zien die wel iets meer weg heeft van de realiteit. :) Wie er een weet mag hem natuurlijk benoemen. :)


wel eens bij wk marathonrijden gekeken en geluisterd hoe ze paarden aansporen op de bok, chardon en vroeger tjeerd veldstra hebben beiden een aardig stemmetje en dat gaat/ging niet zachtjes hoor, zeker niet als je vlak naast of achter staat bij ze.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: 10 dingen die fout gaan met paarden in films

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:05

daarvoor hoef je niet naar het wk hoor....gewoon een marathon van de plaatsellijke menvereniging is voldoende; hoor je ook genoeg geschreeuw en gejoel, zeker bij de deelnemers die al een aantal jaar fanatiek marathon rijden.

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 22:40

janouk schreef:
Dancyy schreef:
Met de teugels slaan als paard harder moet :))


Vooral bij koetsen als de paarden voorwaarts moeten.
Dit is heel hardnekkig onder ruiters ook namelijk. Teveel cowboy films gezien!

Ik heb zo vaak ruiters op de koets die een keer willen mennen. Prima, maar zodra ze " stap " zeggen, slaan ze bijna allemaal met de leidsels op de kont van het paard. ~~}>
Ik verbaas me er telkens weer over. Waarom doen ze dat? :o? Doe je onder het zadel toch ook niet.

Mijn paarden schrikken zich een ongeluk :# want ik probeer ze zo licht mogelijk in de mond te houden en slaan met de leidsels is geen menhulp. Nooit.
Ze reageren super op stemhulp


En over dat vele hinniken, die ergenis had ik vroeger ook. Maar sinds Meneer Anton bij ons woont, heb ik dat niet meer. Hahaha zodra hij me ziet of hoort, gaat hij hinniken, tot ik binnen aai afstand ben, dan begint hij te knorren. Nog nooit zo'n vocaal paard gehad. We dreigen ook altijd dat hij als stand-in naar de westernfilms gaat, als hij blijft hinniken. :j


Herkenbaar, dat hinniken als je binnen aaiafstand bent, ik heb een welsh merrie meegemaakt die ook iedere keer een laag hinnikje liet horen als ik bij haar in de buurt kwam. :D

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:29

Afbeelding

Dit jongetjes paard is drachtig :+

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 10 dingen die fout gaan met paarden in films

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:08

Ohhh welke film is dat?

Qimm

Berichten: 15177
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: 10 dingen die fout gaan met paarden in films

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:09

Serie, Anne met een E

Cowgirl

Berichten: 23749
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 17:51

Ik heb laatst naar The Mustang gekeken op Netflix.

Maar toen ze een wilde mustang gingen temmen en het daarbij uit de hand liep en het paard moesten verdoven, heb ik hem af gezet.

Tenen krommend die film ~~}>

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 10 dingen die fout gaan met paarden in films

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:09

In het eerste deel van the Godfather zie je dat het bloederige hoofd van een paard bij een filmproducent in zijn bed is gelegd om hem zo te bedreigen dat hij een filmrol aan een maffia-vriendje gaf. Weet iemand of dat een echt paardenhoofd was of nagemaakt? Ik hoop het laatste want ik vind dat voor een film geen dieren mishandeld of zelfs gedood mogen worden. Iets wat je helaas toch nogal eens ziet. Die film hoef ik dan meteen niet meer.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:14

anjali schreef:
In het eerste deel van the Godfather zie je dat het bloederige hoofd van een paard bij een filmproducent in zijn bed is gelegd om hem zo te bedreigen dat hij een filmrol aan een maffia-vriendje gaf. Weet iemand of dat een echt paardenhoofd was of nagemaakt? Ik hoop het laatste want ik vind dat voor een film geen dieren mishandeld of zelfs gedood mogen worden. Iets wat je helaas toch nogal eens ziet. Die film hoef ik dan meteen niet meer.


Google zegt

Citaat:
It's true that the horse's head in The Godfather was genuine, but untrue that the animal it came from was killed specifically for that scene:

The studio had encouraged Francis Ford Coppola to use a fake horse head, but he didn’t like the mock-up. His scouts found a horse ready for slaughter at a dog-food plant in New Jersey. The art director picked one that looked like the horse in the film and said, “When that one is slaughtered, send us the head.” Coppola later remembered, “One day, a crate with dry ice came with this horse’s head in it.”


Het is een film uit 1972, vergeet dat ook niet. Toen was de techniek minder ver met namaken. Maar het antwoord is dus dat het hoofd echt was, maar wel van een paard dat toch al naar de slacht ging. Er is dus geen paard voor gedood.

eilleen333

Berichten: 12844
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:25

Cowgirl schreef:
Ik heb laatst naar The Mustang gekeken op Netflix.

Maar toen ze een wilde mustang gingen temmen en het daarbij uit de hand liep en het paard moesten verdoven, heb ik hem af gezet.

Tenen krommend die film ~~}>


Ja. Beest is blijkbaar niet aan te raken, maar de dierenarts heeft wel ketamine IV weten te spuiten? Interessant.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:30

@Beert, bedankt voor de informatie. Ik vind het toch onprettig en had liever gezien dat het een namaakhoofd was geweest wat de studio dus ook wou.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 10 dingen die fout gaan met paarden in films

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:32

Ik dacht trouwens dat in de U.S.A. geen paarden geslacht mogen worden?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:39

nerina_97 schreef:
Oke, het is een oud topic, maar ik was dit topic even kwijt. :+

Even als eerst ik ben zelf geen menner, maar heb ervaren menners in mijn familie.
Wat mij mateloos irriteert, is hoe mennen gaat in films. Maakt niet uit welk genre film je pakt, waar een paard en wagen in te zien is is het volgende te zien:
Bijna iedereen die op de bok zit, laat de leidsels op de rug klappen/stuiteren en soms wordt daarbij iets van 'YEAH' geroepen, in plaats van '*klik geluid* voorwaarts stap/draf/galop'
Ik gok dat '*klik geluid* voorwaarts stap/draf/galop'' niet voorkomt omdat het waarschijnlijk niet 'cool om te zien'.

Ik wil weleens een film zien die wel iets meer weg heeft van de realiteit. :) Wie er een weet mag hem natuurlijk benoemen. :)


Dit inderdaad. Onze normale commandos werden gedubt in een voiceover :+

Gelukkig hebben de "gestressde" oorlogspaarden wel een relaxed leven on set, het is vooral veel werk om ze over te halen om wakker te worden :O

Afbeelding

En alles wordt gedeeld :')
Afbeelding

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:41

anjali schreef:
Ik dacht trouwens dat in de U.S.A. geen paarden geslacht mogen worden?

De film gaat over de Italiaanse maffia en is ook in Italië opgenomen :-)

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Re: 10 dingen die fout gaan met paarden in films

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 18:55

@Beert: Volgens je eigen gegevens kwam het paardenhoofd toch van een slachterij (voor hondenvoer) in New Jersey? Dat is in de U.S.A. en het grootste deel van de Godfatherfilms spelen ook in de U.S.A o.a. New York. Waar de Italiaanse Maffia immers voet aan de grond had gekregen. Verder inderdaad ook wel in Italie, voornamelijk Sicilie en zelfs in het Vaticaan. Ik vind die films fantastisch, alleen jammer van dat dode paard.

beert
Berichten: 2434
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-23 19:22

anjali schreef:
@Beert: Volgens je eigen gegevens kwam het paardenhoofd toch van een slachterij (voor hondenvoer) in New Jersey? Dat is in de U.S.A. en het grootste deel van de Godfatherfilms spelen ook in de U.S.A o.a. New York. Waar de Italiaanse Maffia immers voet aan de grond had gekregen. Verder inderdaad ook wel in Italie, voornamelijk Sicilie en zelfs in het Vaticaan. Ik vind die films fantastisch, alleen jammer van dat dode paard.

Verrek je hebt gelijk. Kwartje was nog niet gevallen. Maar als ik zo snel zoek, is het daar sinds 2012 verboden om paarden te slachten. De film is van 1972.