Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik zie bij veel bedrijven (maar ook bij het gemiddelde hobbypaard) dat de psychische belasting van een dier vaak flink onderschat wordt of helemaal niet gezien wordt. Arabesk schreef:Dierencao ja prima we beginnen bij de bioindustrie!
pillow schreef:Arabesk schreef:Dierencao ja prima we beginnen bij de bioindustrie!
En met deze opmerking wordt deze discussie weer om zeep geholpen
Arabesk schreef:Dierencao ja prima we beginnen bij de bioindustrie!
beatje schreef:Door dat iedereen maar vind overal recht op te hebben word dierenwelzijn vaak maar vergeten.
xyzutu2 schreef:Zolang het in hulpverlenersland nog steeds normaal gevonden wordt om autistische kinderen aan hun hulphonden vast te binden of de hond vragen om bij een agressief kind te gaan liggen zodat het kind de hond slaat en daarop afkoelt in plaats van de omgeving sloopt vind ik het hele idee van hulpdieren vrij zorgelijk.
Shadow0 schreef:xyzutu2 schreef:Zolang het in hulpverlenersland nog steeds normaal gevonden wordt om autistische kinderen aan hun hulphonden vast te binden of de hond vragen om bij een agressief kind te gaan liggen zodat het kind de hond slaat en daarop afkoelt in plaats van de omgeving sloopt vind ik het hele idee van hulpdieren vrij zorgelijk.
Ik vraag me af in welk hulpverlenersland je dat zoveel bent tegengekomen eigenlijk. Ik heb niet echt het idee dat dat een gangbare procedure is.
beatje schreef:Tivoli schreef:Hoe zit het dan met manegepaarden?
Zijn dat hulphonden of therapie paarden dan?
xyzutu2 schreef:In de VS is dat wel gebruikelijk, maar daar is ook al kritiek op gekomen. In Nederland is hier nog helemaal geen debat over, dus in feite mag iedereen een hulphond laten doen wat ze willen. Goed dus dat dat debat er gaan komen zodat we Amerikaanse taferelen kunnen voorkomen.
Shadow0 schreef:En, het is gemakkelijk om anderen te verbieden paard te rijden omdat het zielig is, terwijl je zelf nog even buiten schot blijft. Ik heb eeen beetje het idee dat er ingezoomd wordt op therapie- en manegepaarden, en niet op bijvoorbeeld sportpaarden, omdat de sporters zich verweren, terwijl manege- en therapieruiters niet zoveel zeggenskracht hebben. (En een beetje flauw is dat wel.)
foxy80 schreef:beatje schreef:Door dat iedereen maar vind overal recht op te hebben word dierenwelzijn vaak maar vergeten.
Het verbod op paardensport in het algemeen komt dichter en dichter...
Ik vind dat deze regelgeving overdreven. Mensen met een hulpdier kijken al aardig uit volgens mij, want als het dier van de kook raakt, zijn ze zelf de pineut.
Sunnda schreef:Precies dat!
Dit soort dingen zijn het begin van het eind.
Mensen snappen niet dat meer regels niet gelijk minder 'wangebruik' van dieren betekent. Want aan de belachelijk lage straffen wordt dan weer niets gedaan.
En al die 'psychische' belasting van paarden met coachen. De helft zit imo tussen de oren van mensen..
. Mishandeling van een dier is al strafbaar. Een hond slaan, een paard "overladen" qua gewicht (zoals dat misselijke filmpje van die dikke tante op die shet tijdje terug): dat valt daar allemaal al onder. Alleen gebeurt daar weinig tot niks mee als er melding van wordt gemaakt. Kunnen ze daar misschien geen studie aan wijden?