Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
poes schreef:Sneu voor hem ja. Maar bij 30 graden en meer wel toevallig altijd met dezelfde tinker in de brandende zon staan. Dat is vast een momentopname maar niettemin was het vorige zomer met dat enorm extreem weer gewoon niet meer leuk om naar te kijken. En Gent heeft gelijk: op termijn past dit gewoon niet meer in het straatbeeld.
Edit: en dat het in Brugge wel past: deze steden zijn absoluut niet te vergelijken. Brugge die een feeeriek sprookje is, maar net als Disneyland gewoon gerund wordt. Gent is een levende stad die meegaat met zijn tijd. Beide hebben hun charmes maar zullen gewoon anders evolueren.
Jenara schreef:poes schreef:Sneu voor hem ja. Maar bij 30 graden en meer wel toevallig altijd met dezelfde tinker in de brandende zon staan. Dat is vast een momentopname maar niettemin was het vorige zomer met dat enorm extreem weer gewoon niet meer leuk om naar te kijken. En Gent heeft gelijk: op termijn past dit gewoon niet meer in het straatbeeld.
Edit: en dat het in Brugge wel past: deze steden zijn absoluut niet te vergelijken. Brugge die een feeeriek sprookje is, maar net als Disneyland gewoon gerund wordt. Gent is een levende stad die meegaat met zijn tijd. Beide hebben hun charmes maar zullen gewoon anders evolueren.
Sorry, maar dat kan niet. Ik ben zelf koetsier in Gent en zodra er 30graden of meer voorspeld wordt nog maar, rijden we niet uit. De paarden werken ook maar maximum 2 dagen na elkaar en 4 dagen per week en we geven hen bij elke rit eten eten en drinken en koelen ze af als ze zweten. Daarbij staan we in de zomer onder stadshal in de schaduw.
En vervelend? Dat is nog heel zacht uitgedrukt ...
Mijn werk verdwijnt straks, zonder gegronde reden, mijn baas, Luc Claeys verliest zijn inkomen, zijn investeringen en zijn paarden, want die gaat hij niet meer kunnen blijven onderhouden. Ik verlies mijn opvangnet tijdens vakantieperiodes (ben zelfstandige, dus vakantie = geen inkomen, daarom klus ik in de het weekend en vakanties bij als koetsier)
De paarden krijgen nu een enkel ticketje slacht vrees ik zo ... want Luc betaalde met zijn inkomsten wel hun huisvesting en verzorging ...
Die dieren doen hun werk zo ongelooflijk graag, elke morgen als we vertrekken staan ze te trippelen van ongeduld en lopen altijd zo gezellig rond te kijken naar alles in de stad.
Vind het vreselijk dat er zo zonder overleg of kennis van zaken een éénzijdige beslissing wordt genomen die de job kost van tientallen mensen en 8 paarden ...
Gent is een authentieke, middeleeuwse stad, laat ons toch een paar tradities in ere houden, zeker als ze niets of niemand kwaad doen ... die paarden kennen een luxeleven en worden tip, top verzorgd.
Jenara schreef:Anjali, het stadscentrum van Gent is ondertussen ook autovrij, dus de enige uitlaatgassen zijn de taxi's nog. Eén van onze paarden is in de 20 en nog één van de fitste van allemaal, Luc, onze baas, zegt ook dat als we hem op pensioen op de weide zouden zetten, dan zou hij pas beginnen aftakelen, nu werkt hij nog af en toe en dat houdt hem levendig en fit. Dat paard trekt die koets nog met gemak voort, zelfs met volledig dicht getrapte rem gaat hij gewoon door als hij even geen zin heeft om stil te staan :p
Schemerdier schreef:Ik denk dat die paarden juist heel goed verkoopbaar zijn: brave menpaarden die volledig bomproof zijn.
Persoonlijk ben ik ook blij met deze beslissing, is inderdaad niet meer van deze tijd.
Jenara schreef:Sorry, maar dat kan niet. Ik ben zelf koetsier in Gent en zodra er 30graden of meer voorspeld wordt nog maar, rijden we niet uit. De paarden werken ook maar maximum 2 dagen na elkaar en 4 dagen per week en we geven hen bij elke rit eten eten en drinken en koelen ze af als ze zweten. Daarbij staan we in de zomer onder stadshal in de schaduw.
En vervelend? Dat is nog heel zacht uitgedrukt ...
Mijn werk verdwijnt straks, zonder gegronde reden, mijn baas, Luc Claeys verliest zijn inkomen, zijn investeringen en zijn paarden, want die gaat hij niet meer kunnen blijven onderhouden. Ik verlies mijn opvangnet tijdens vakantieperiodes (ben zelfstandige, dus vakantie = geen inkomen, daarom klus ik in de het weekend en vakanties bij als koetsier)
De paarden krijgen nu een enkel ticketje slacht vrees ik zo ... want Luc betaalde met zijn inkomsten wel hun huisvesting en verzorging ...
Die dieren doen hun werk zo ongelooflijk graag, elke morgen als we vertrekken staan ze te trippelen van ongeduld en lopen altijd zo gezellig rond te kijken naar alles in de stad.
Vind het vreselijk dat er zo zonder overleg of kennis van zaken een éénzijdige beslissing wordt genomen die de job kost van tientallen mensen en 8 paarden ...
Gent is een authentieke, middeleeuwse stad, laat ons toch een paar tradities in ere houden, zeker als ze niets of niemand kwaad doen ... die paarden kennen een luxeleven en worden tip, top verzorgd.
En de paarden verkopen, de kans is groot dat ze minder terecht komen, zeker die van 20 jaar. Ik zie hier nergens een voordeel in. Noch voor de toeristen, noch voor de paarden. T is gewoon weer bijna verkiezingen en er moeten tere hartjes gezalfd worden. Elisa2 schreef:Hm ik vind het wel terecht dat er getwijfeld word aan waar de grens getrokken moet worden? als een paard niet meer inzetbaar is voor wat dan ook, dan sterft het uit. Paarden hebben overleefd door zich aan te passen aan de mens.
Wat uiteraard geen reden mag zijn om het dier slecht te verzorgen/ slecht mee om te gaan. Dat zou prioriteit nr 1 moeten zijn.
Ik denk ook dat veel mensen de focus verkeerd leggen en ik vind dat zorgwekkend.
Wat ik dan weer niet snap is waarom deze paarden naar de slacht zouden gaan als dit verbod er door komt? is de stalhouder echt zo iniatiefloos om niet te bedenken of hij zijn bedrijf ergens anders voort kan zetten? Bijv. ritjes in de natuur om de stad?