Aangespannen rijden
Door Cynn
18 t/m 21 april waren de dagen dat je de aarde kon horen beven op het terrein van Kronenberg in Limburg. Enkelspan, tweespan, vierspan... ze kwamen allemaal in volle galop voorbij op dit prachtige evenement waarbij de zon volop scheen.
Zaterdag 20 april was ik er weer bij. Na een mooi eerste jaar in 2018 had ik al gauw besloten dat dit één van de vaste evenementen in mijn agenda hoort te zijn, wauw. Wat een spanning en sensatie tijdens de marathon die dag! Het publiek leefde ook volop mee bij de onderdelen en de deelnemers werden luid aangemoedigd.
Een fantastische sfeer bij een prachtig evenement. Een mooie voorbereiding op het WK in Drebkau voor de tweespanrijders en volgend jaar, van 2 tot en met 6 september 2020 is het tijd voor het WK vierspannen bij Kronenberg! Ook dit belooft een fantastisch spektakel te worden waarbij ik hoop bij aanwezig te kunnen zijn.
. In de middag was er ook de vaardigheid, maar hier heb ik zelf geen foto's van gemaakt. Toen was ik heerlijk in de zon aan het nagenieten van dit evenement met een ijsje.

Nr 1917, NED Bas de Koning met Atleet. Kwam op een score van 70,19 na het marathon onderdeel.
Foto genomen bij onderdeel nummer 3, het 1e water onderdeel van de 2.

Nr 1907, NED Eline Houterman met Ayco kwam op een score van 71,58 uit.

En bij het laatste onderdeel, nummer 7 kwam ik nogmaals voor NED Eline Houterman tegen

Het deelnemersveld was erg groot, over de 100 deelnemers uit diverse landen waren afgereisd naar Nederland om aan dit evenement mee te doen. Hier nr 326 uit SWE, Karin Söderqvist met een score van 83,83 na de marathon.

Nr 1125, NED Rudolf Pestman met zijn mooie bonte Diesel.

Nr 116, NED Edwin van der Graaf met zijn 4 zwarte krachtpatsers kwam op een totaal van 96,77.

Nr 373, AUT Andreas Ruschitzka

Niet te missen in het oranje, nr 94 voor NED Hans Heus.

Nr 389, GER Andreas Wintgens kwam op 121,77 na de marathon.

Nr 375, BEL Dries Degrieck

Nr 385, GER Rene Poensgen

Dit Friese geweld maakte ook veel indruk toen ze onderdeel 7 kwamen binnenstormen. Ik lag gestrekt op de grond toen ze aankwamen en van alle combinaties, denderde dit het hardst

Nr 378 FRA Benjamin Aillaud kwam op een score van 104,11

Natuurlijk kan familie Chardon hier niet ontbreken! Voor Ned nr 1667 Bram Chardon die luid werd aangemoedigd door het publiek met een totaal van 89,92 na de marathon, kwam boven zijn vader uit.

Ijsbrand Chardon maakte ook veel indruk op het publiek en haalde een score van 90,47.

Maar er kan natuurlijk maar 1 de beste zijn van de dag bij de vierspannen, en dat was met een score van 84,93 toch echt nr 372, AUS Boyd Exell!