[Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

[Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-19 09:29

*Bokt.nl
Blog


Introductie
Eind oktober heeft mijn wederhelft, Mike, groen licht gekregen om mee te doen met de Mongol Derby 2019. Een race van 1000 kilometer dwars door Mongolië. In deze blog zal ik elke maand, zo rond de 15e, een verslag doen van zijn (onze) voorbereidingen.


Wij hebben twee paarden. Wij gaan zeker eens per week met ze naar het strand, vaak rijden we alleen, maar we gaan ook wel samen. Als we samen gaan dan komt het voor dat ze op het strand continue naar elkaar lopen te gluren en vervolgens elke kleine aangelegenheid aangrijpen om er in volle galop vandoor te knallen. Als we de zaak dan weer onder controle hebben dan beginnen we meestal eerst met elkaar de schuld te geven ‘Jij hebt geen controle over jouw paard’, ‘jouw paard misdraagt zich altijd’, ‘je moet die van jou beter opvoeden’. Daarna gaan we over op het maken van excuses voor onze paarden ‘het was koud/winderig’ of ‘lang niet op het strand geweest’ of ‘fris/jong/enthousiast/niet zoveel gedaan deze week’ of ‘schrok van vlieger/golf/zeemeeuw/kinderen/hond/jouw paard’ etc.etc.etc..
Afbeelding
Mike op trainingsrit met Valkan van Karimmh op tweede Paasdag

De paarden, na een dergelijke uitbarsting, lopen over het algemeen als twee engeltjes met gespitste oren en brede grijns op het gelaat blij weer richting huis. Nu, met nog maar iets meer dan 3 maanden voor de Mongol Derby, zeggen we na een dergelijke episode alleen maar tegen elkaar ‘Good Mongol Derby Training’ en laten het daarbij.

Zo is het tegenwoordig ook ‘Good Mongol Derby Training’ als Mike met een zeker pijntje in zijn rechterkuit toch zijn hardloopsessies op het strand afwerkt. Kreupel en al. Immers: het gaat ook pijn doen tijdens de Mongol Derby. Hetzelfde met toch een goede buitenrit maken na een slechte nacht slaap of met een lichte koorts of met een stevige verkoudheid. Good Mongol Derby Training. Drie keer in dezelfde week van je eigen (!) paard afvallen: Good Mongol Derby Training.

Langzaam maar zeker wordt er ook meer bekend gemaakt via de organisatie. De namen van de deelnemers zijn bekend. Zo doen er maar liefst 5 Nederlanders mee, een absoluut record. Dit is nog zonder Mike aangezien Mike als Brits genoteerd staat. Van deze 5 deelnemers blijkt er zowaar een een voormalig student van Mike te zijn. En natuurlijk Team Yellow en Team Orange die al mee zijn geweest naar Wales. Daarnaast 15 Amerikanen, 5 Britten (waaronder Mike), 7 Australiërs, 1 deelnemer uit Qatar, 1 Hongaarse, 2 Belgen, 2 Nieuw-Zeelanders, iemand uit India, 1 Spanjaard, 1 Duitse, 2 uit Andorra en 2 uit Zuid-Afrika. Van deze 40 deelnemers is ongeveer een derde man en de rest vrouw.

Met nog maar 3 maanden te gaan tot de Derby komt het erg dichtbij. Was het eerst een gevoel van ‘duurt nog eeuwen’, zo komt nu het gevoel van ‘dit is wel erg snel’ opkruipen. De training ligt in elk geval op schema, met als gevolg dat Mike op dit moment 75kg weegt. De vlucht naar Mongolië is geboekt. Ook dit was nog een uitzoekklusje. Elk jaar zijn er verhalen van deelnemers die hun uitrusting kwijt raken tijdens transfers van vlucht dus het was zoeken naar een directe vlucht naar Ulaanbaatar. Mike vliegt nu vanaf Frankfurt en gaat met de internationale trein naar het vliegveld om het risico zo klein mogelijk te houden. Het hotel is geboekt, meeste van de uitrusting is compleet. Nu nog het visum, de inentingen en alle kleine zaken er omheen en Mike is er klaar voor!

Volg ons ook vooral op Facebook @mikesmongolderby

De eerdere blogs:

[VN] [Blog] Apple: Mike's reis naar de Mongol Derby
[VN] [BLOG]Apple: Mike's reis naar de Mongol Derby 2: Training
[VN] [Blog] Apple: Mike's reis naar de Mongol Derby 3: Uitrusting
[VN] [BLOG]Apple: Mike's reis naar de Mongol Derby 4: Winter
[VN] [BLOG]Apple: Mike's reis naar de Mongol Derby 5: Wales


Selka

Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 21:02

Zo leuk deze blogs! Ik verheug mij al op de race.

Inmiddels heb ik zelfs vriend enthousiast. Ook hij heeft bewondering voor Mike zijn zware training. Hopelijk plukt hij de vruchten daarvan in Mongolië.

Selma, Ca$h Cow, e pluribus unum

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-19 21:36

Wat leuk dat je vriend ook helemaal enthousiast is geworden :D

joey2010

Berichten: 4344
Geregistreerd: 08-09-11
Woonplaats: limburg

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 06:15

Ik volg elk jaar de mongol derby.

Prachtige pure race.

Knappe prestatie vind ik het van de deelnemers.

AfricanLady

Berichten: 7998
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 10:54

Leuk !

Santos_05

Berichten: 3056
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 08:50

Wat een spannende tijd! Ontzettend leuk om te volgen, maar ik hoop dat Mike met niet teveel pijn de Derby begint :D

Insta: EBR_samen_sterk/ FB:EBR https://www.tiktok.com/@hbh_teamebr?_t=8csqHkwEQOo&_r=1
Boomslepen, ploegen, horseboarden, horseball met onze paarden - 1e Equifair Neckrope 2023

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30179
Geregistreerd: 08-10-05

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 09:12

Ik hoop dat-ie niet gesloopt terugkomt := Heb je nog een afbouwschema voor na de derby?

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Fitzroy

Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 22:11

Leuk om de vorderingen te lezen.

Ga jij niet mee die kant op?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 15:37

Ik ben al een tijdje een stille meelezer, maar nu vallen er wat stukjes op zijn plaats. Volgens mij is Mike mijn docent in Leiden van vorig jaar. Super tof dat die mee gaat doen!

.

Storm

Berichten: 20816
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:28

Nog maar 3 maanden! :=

Is het al lente?

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 17:44

wat een heerlijke blog! :j _/-\o_
Wel bijzonder sociaal paard, dat ie Mike zo goed helpt voorbereiden op eventuele rodeo's... :+

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

_Carien

Berichten: 1790
Geregistreerd: 13-05-08

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 19:36

Gaaf Apple! Dadelijk is mike een bekende hier in de buurt :D

Keep shining, keep smiling...

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 20:42

Leuk zoveel nl en Belgische deelnemers dit jaar... Leuke bloc

Apple

Berichten: 76180
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: [Blog] Apple: Mikes Blog 6: Good Mongol Derby Training!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 12:29

@Santos_05 de bedoeling is om te trainen om fit te worden, niet om geblesseerd te raken := :)) Mike let daar ook wel op, dat hij bijvoorbeeld niet meer dan twee dagen achter elkaar gaat hardlopen en ook niet meer doet als dat hij nu doet. Vooral ook, met hardlopen, dat hij niet tijdens het rennen uiterst competitief nog net even die jogger in gaat halen die een stukje voor hem rent :+

@Prrrr, we hebben niet zozeer een afbouwschema, maar Mike is wel van plan te blijven rennen :-)

@elinedeau95, zou best kunnen :D :D Mike heeft best veel lectures voor de eerste en tweedejaars archeologie studenten :j Dan ben je hem vrijwel zeker tegen gekomen :-)

@Juut, Mike's paard is inderdaad een heel lief, vriendelijk en meedenkend paard :j . Hij hoorde Mike praten over 'Chip is te groot als oefenpaard' en 'andere paarden rijden' etc. etc. dus hij heeft daar aardig op ge-anticipeert :j . Rodeo doet Chip niet (meer), maar Mike en Chip zijn weer wel net begonnen met springen na een half jaar geen balk gezien te hebben :+

@_Carien, Mike eindigt inderdaad nog als locale bekendheid :)) .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnoukS_, Balou_k, Freekfuchs, hagelslag, maava, nano, pluisje88, XladyX en 14 bezoekers