Forums uitgelicht: [HAR]Harnachement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88046
Geregistreerd: 01-06-01

Forums uitgelicht: [HAR]Harnachement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-19 10:20

*Bokt.nl
Bokt community

Afbeelding
Een Camargue met een traditioneel hoofdstel, foto door Amanda.

Wanneer een paard door mensen gebruikt wordt, onder het zadel, aan de hand of in een aanspanning, wordt er altijd gebruikgemaakt van een bepaald type tuig. Tuigage, naar het Frans ook 'harnachement' genoemd, is er in vele vormen. Naast het hoofdstel, kun je hierbij ook denken aan een zadel, hulpteugels, halsters of bescherming.

Ben jij op zoek naar informatie over het ideale zadel voor jouw paard? Wil je echt dé ultieme, kleurrijkste, mooiste blingbling frontriem vinden? Of ga je juist voor een sober naturel bitloos hoofdstel? Op het forum [HAR]Harnachement kun je terecht met al je vragen rondom het tuig en toebehoren op je paard.

Denk hierbij aan de werking van de diverse bitten, de theoretische werking van hulpteugels, de zoektocht naar een goed anatomisch hoofdstel of ervaringen met een bepaald merk. Ook voor vragen over ervaringen met bepaalde artikelen als veiligheidsbeugels of peeskappen kun je terecht op [HAR]Harnachement. Daarnaast kun je hier je vragen stellen over de kwaliteit of ervaring met bepaalde winterdekens, zweetdekens of vliegendekens. Kortom, alle vragen met betrekking tot waar je je paard mee kunt aankleden.

Let wel, bokkers zijn geen tuigpassers. Dit forum is dan ook bedoeld voor het ophalen van adviezen en ervaringen, maar niet om tuig te passen. Daarvoor kun je terecht bij zadelpassers, bitfitters, enz..

iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:46

dit vind ik een goeie zaak, hier ga ik wat leren denk ik !