Veel minder leden voor KNHS

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:55

Ik heb de enquête ook kritisch ingevuld.

Op zich vind ik wel dat er dingen verbeterd zijn. Startkaart aanvragen en wedstrijden opgeven is veel minder omslachtig. En dat je niet apart startcoupons per combinatie hoeft aan te schaffen en op te sturen is ook prettig en bespaart tijd en geld. De IT structuur is nu mooi voor elkaar.

Maar hoe ze regeren over d hoofden van de gewone leden heen alsof ze alles zelf kunnen bepalen met hun vrienden bestuurs-en ledenraad kliekje, en hoe ze de financiële tekorten steeds verschuiven naar de leden ipv te snijden in hun administratieve-, management en overheadkosten... Dat kan ook echt niet. Topruiters en kinderen van, met sponsoren en rijke ouders, worden nog meer gesponsord. En de monopoliepositie wordt gebruikt als chantage middel en dictatuur qua regelgeving en verbieden van rijden en jureren van "wilde" wedstrijden. Zelfs bij de eigen verenigingen. Dat is vooral een geldkwestie.

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met de uitslagen van de enquête.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:39

DeniseES schreef:
Ik denk dat ze een hoop leden verloren hebben nadat de overeenkomst met het SRR voor het ruiterbewijs ontbonden is. Ik was alleen lid voor het ruiterbewijs, maar sinds dat eenmalig €30,- kostte en vervolgens voor altijd geldig is heb ik vorig jaar direct mijn lidmaatschap bij de KNHS opgezegd. Ik zal vast niet de enige geweest zijn.

Precies dat inderdaad, daarna heb ik mijn lidmaatschap ook opgezegd; het had voor mij verder geen toegevoegde waarde (meer).

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78511
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:41

De daling heeft inderdaad ook veel te maken met de dubbele lidmaatschappen. Als ik al binnen onze eigen vereniging kijk was meer dan 10% dubbel lid, ikzelf ook.

Individuele lidmaatschappen worden ook gebruikt voor officials (juryleden, parcoursbouwers, federatievertegenwoordigers, zij moeten lid zijn van de KNHS maar hebben niet echt een vereniging nodig. Die zijn dus goedkoper af met een individueel lidmaatschap als lid worden van een vereniging waar ook nog contributie voor betaald moet worden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:30

ik heb de enquete ook ingevuld en ja niet heel positief zeg maar...

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:20

Arabesk schreef:
ik heb de enquete ook ingevuld en ja niet heel positief zeg maar...

Maar hoe vaak maak je gebruik van de knhs?

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 00:35

Ik had ooit 3 lidmaatschappen bij de Knhs.. Een via de plaatselijke rijvereniging, een van de Knhs endurancevereniging en via het ruiterbewijs. Betaalde voor de drie lidmaatschappen twee keer afdracht.. -O-

Het ruitergewicht zit tegenwoordig automatisch bij de je lidmaatschap van de Knhs maar je dient het wel eerst op te zeggen anders betaal je dubbel..

Heb de enquête ook ingevuld en ook niet erg positief. Vraag mij af wanneer de Knhs weer echt iets voor de leden gaat doen en ook naar ze gaat luisteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:24

fransje23 schreef:
Het ruitergewicht zit tegenwoordig automatisch bij de je lidmaatschap van de Knhs maar je dient het wel eerst op te zeggen anders betaal je dubbel.


Het zou voor sommigen onder ons wel een uitkomst zijn als je je ruitergewicht op kon zeggen. :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 08:40

joyce B schreef:
Ik heb de enquête ook kritisch ingevuld.

Op zich vind ik wel dat er dingen verbeterd zijn. Startkaart aanvragen en wedstrijden opgeven is veel minder omslachtig. En dat je niet apart startcoupons per combinatie hoeft aan te schaffen en op te sturen is ook prettig en bespaart tijd en geld. De IT structuur is nu mooi voor elkaar.

Maar hoe ze regeren over d hoofden van de gewone leden heen alsof ze alles zelf kunnen bepalen met hun vrienden bestuurs-en ledenraad kliekje, en hoe ze de financiële tekorten steeds verschuiven naar de leden ipv te snijden in hun administratieve-, management en overheadkosten... Dat kan ook echt niet. Topruiters en kinderen van, met sponsoren en rijke ouders, worden nog meer gesponsord. En de monopoliepositie wordt gebruikt als chantage middel en dictatuur qua regelgeving en verbieden van rijden en jureren van "wilde" wedstrijden. Zelfs bij de eigen verenigingen. Dat is vooral een geldkwestie.

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met de uitslagen van de enquête.

Mee eens! Ik vind die talenten plannen zo'n onzin. Ken een meisje die niet door mocht omdat haar pony niet goed genoeg was.. Gaat dus echt z'n doel voorbij en alleen de kinderen wiens ouders een goede pony kunnen en willen betalen zien we er terug.

Als ik geen €12,50 per proef hoefde te betalen had ik mijn startkaart waarschijnlijk al wel weer aangevraagd. Nu wacht ik daar nog even mee.

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 12:01

De KNHS is vooral bezig met Top sport. En trucjes dressuur.
En de huis tuin en keuken sporter moet dat ophoesten.
Een log ´apparaat´ dat lijkt op de europese unie. Daar vergelijk ik t mee.
Blij dat ik er niets meer mee te maken heb.

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:41

Ik ben ook blij dat ik geen lid meer ben. Ik vond starten altijd wel leuk, maar de kosten van lidmaatschap en dan 3 of 4 keer per jaar op wedstrijd gaan was niet meer te doen.
Als ik dan toch met de trailer wegga, dan maar gewoon voor een buitenrit. Dan geniet ik ook.

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:47

Belker schreef:
Ik ben ook blij dat ik geen lid meer ben. Ik vond starten altijd wel leuk, maar de kosten van lidmaatschap en dan 3 of 4 keer per jaar op wedstrijd gaan was niet meer te doen.
Als ik dan toch met de trailer wegga, dan maar gewoon voor een buitenrit. Dan geniet ik ook.


Ondanks de dagpas blijft het inderdaad een dure bezigheid.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:53

Nieuwsredactie schreef:
KNHS / Horses De KNHS verklaart de daling zelf als volgt: "Het aantal KNHS-lidmaatschappen is sinds 2016 gedaald. Dit komt voornamelijk doordat in het verleden KNHS-leden meerdere lidmaatschappen konden hebben. Vanaf 2016 zijn we deze lidmaatschappen gaan samenvoegen, waardoor per 1 januari 2019 elk KNHS-lid nog maar 1 lidmaatschap heeft."
r.[/url]


Ik denk niet dat dit de reden is dat zoveel mensen afhaken O:)

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:30

safina schreef:
fransje23 schreef:
Het ruitergewicht zit tegenwoordig automatisch bij de je lidmaatschap van de Knhs maar je dient het wel eerst op te zeggen anders betaal je dubbel.


Het zou voor sommigen onder ons wel een uitkomst zijn als je je ruitergewicht op kon zeggen. :D

Ruiterbewijs... :') -O- :o :+

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:56

joyce B schreef:
Ik heb de enquête ook kritisch ingevuld.

Op zich vind ik wel dat er dingen verbeterd zijn. Startkaart aanvragen en wedstrijden opgeven is veel minder omslachtig. En dat je niet apart startcoupons per combinatie hoeft aan te schaffen en op te sturen is ook prettig en bespaart tijd en geld. De IT structuur is nu mooi voor elkaar.

Maar hoe ze regeren over d hoofden van de gewone leden heen alsof ze alles zelf kunnen bepalen met hun vrienden bestuurs-en ledenraad kliekje, en hoe ze de financiële tekorten steeds verschuiven naar de leden ipv te snijden in hun administratieve-, management en overheadkosten... Dat kan ook echt niet. Topruiters en kinderen van, met sponsoren en rijke ouders, worden nog meer gesponsord. En de monopoliepositie wordt gebruikt als chantage middel en dictatuur qua regelgeving en verbieden van rijden en jureren van "wilde" wedstrijden. Zelfs bij de eigen verenigingen. Dat is vooral een geldkwestie.

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen met de uitslagen van de enquête.

De afschaffing van de startcoupons en de huidige IT structuur (die echt een vermogen heeft gekost) zou tot tot gevolg hebben dat de kosten op dit gebied omlaag zouden gaan. Niets is minder waar: de kosten voor de startpassen zijn vanaf de invoering in 2012 met gemiddeld ruim 50% gestegen. Daar zijn ze de inflatie ruimschoots mee voorgebleven

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:02

ik bestond een keer of 5 en nu nog maar 2x :') het is ieder jaar weer een gevecht om een van de beide facturen te laten verdwijnen, ieder jaar beloven ze verbetering maar helaas.

denk dat er ook veel rijden o pl de vrije wedstrijden hier op de peelbergen, die vallen niet onder de knhs geloof ik en dat loopt echt gruwelijk.

AM01
Berichten: 140
Geregistreerd: 25-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:03

De opmerking over talenten zonder goede pony, die niet geselecteerd worden onderschrijf ik volledig. Mij is het al jaren bijvoorbeeld een doorn in het oog dat kinderen die op volledig geautomatiseerde pony's de B rondjes springen hoge stijlpunten krijgen. Terwijl kinderen die moeten werken om hun mindere pony een rondje B te laten springen en er dus iets minder gestileerd opzitten geen tot 1 winstpunt krijgen. Mits ze foutloos springen. Het werkt demotiverend, terwijl deze kinderen vaak beter rijden. Zo duurt een klasse B wel heel lang. Kassa voor de KNHS.

Oehlala
Berichten: 4307
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:07

ja dat is ook nog zo'n ding ja. stijlpunten met een ander ras of minder getalenteerde pony kun je echt vergeten ookal zit je er als Marcus Ehning op. werkt demotiverend denk ik.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:12

Ik vind stijlpunten sowieso niet erg rechtvaardig. Ik zie dat meer als meer geld hebben = meer punten.

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 20:19

Het is alleen aan de startlijsten te zien dat er veel minder starts waren. 8 a 10 jaar geleden toen ik startte waren er op grote concoursen 6 B ringen (3 groepen) van 30 combinaties. Nou kunnen dezelfde wedstrijden krap 10 combinaties krijgen in dezelfde klasse.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:15

aadburg schreef:
De afschaffing van de startcoupons en de huidige IT structuur (die echt een vermogen heeft gekost) zou tot tot gevolg hebben dat de kosten op dit gebied omlaag zouden gaan. Niets is minder waar: de kosten voor de startpassen zijn vanaf de invoering in 2012 met gemiddeld ruim 50% gestegen. Daar zijn ze de inflatie ruimschoots mee voorgebleven


Huh? Waar haal jij die 50% vandaan?
Vergeet je niet dat het hele startpassenverhaal ook is aangepast? Of ben ik nu in de war?

Ik ben gemiddeld genomen nog niet meer gaan betalen volgens mij :o

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind dat een hobby geld mag kosten dus kijk ik er ook niet heel kritisch naar.
Ik vind het rampzaliger dat de paprika's bij de Poeisz 1.70 kosten en bij de AH 30 cent minder, zeg maar...

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:16

Wat bedoelen jullie met ruitergewicht?

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:14

Janine1990 schreef:
aadburg schreef:
De afschaffing van de startcoupons en de huidige IT structuur (die echt een vermogen heeft gekost) zou tot tot gevolg hebben dat de kosten op dit gebied omlaag zouden gaan. Niets is minder waar: de kosten voor de startpassen zijn vanaf de invoering in 2012 met gemiddeld ruim 50% gestegen. Daar zijn ze de inflatie ruimschoots mee voorgebleven


Huh? Waar haal jij die 50% vandaan?
Vergeet je niet dat het hele startpassenverhaal ook is aangepast? Of ben ik nu in de war?

Ik ben gemiddeld genomen nog niet meer gaan betalen volgens mij :o

Maar eerlijk is eerlijk, ik vind dat een hobby geld mag kosten dus kijk ik er ook niet heel kritisch naar.
Ik vind het rampzaliger dat de paprika's bij de Poeisz 1.70 kosten en bij de AH 30 cent minder, zeg maar...

Startpas paard van € 75,50 naar € 114,75, pony's van €55,50 naar € 90,00 terwijl het goedkoper zou worden, althans zo is het in 2012 aan de leden verkocht...

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:38

Ja maar inmiddels zit in die 115 euro toch de knhs contributie en nog wat?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 00:14

Nee, de contributie van de KNHS zit bij je clublidmaatschap.

Startkaart is echt flink duurder geworden de afgelopen jaren.
In de oude situatie had je nog startcoupons nodig die per wedstrijd extra kosten gaf en per voorgedrukt boekje van 10 werden verkocht dus als je niet alles opmaakte was je je geld kwijt.

Je kunt nu voor die €115,- per jaar onbeperkt starten. (Nou ja, max 4 starts per dag geloof ik) dus voor mensen die vaak starten kan dat schelen. Voor diegenen die maar een paar keer per jaar gaan voor de gezelligheid is het een erg dure hobby...

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Veel minder leden voor KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 08:14

Vind ik dan met de mogelijkheid voor een dagpas wel weer meevallen. 19 euro moest ik betalen om mijn oudje voor de lol nog een keer in te schrijven voor een wedstrijd. Dat vind ik een nette prijs tov de 115wat die een normale startpas kost.