Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ibbel schreef:Tja, boeren zijn geen paardenhouders. Weinig zinvol zo'n onderzoek te houden onder akkerbouwers en melkveehouders, die hun koeien of sowieso altijd binnen hebben staan, óf net aan het melken zijn als de balonnen varen en landen (schemering 's avonds of juist 's morgensvroeg).
Waarbij koeien de neiging hebben om minder snel in paniek te raken, en jongvee sowieso een ballon prachtig vindt en er het liefst met de lompe poten op gaat staan. Dus ballonvaarders vermijden koeien vanwege de schade die ze zelf ervan krijgen al.
NatasjavE schreef:Ik ken heel wat melkveehouders en die hebben allemaal een hekel aan balonvaarders.
Ibbel schreef:NatasjavE schreef:Ik ken heel wat melkveehouders en die hebben allemaal een hekel aan balonvaarders.
Volgens deze enquete zou dat dus maar 10% zijn.
Maar mijn punt is dat het weinig zinvol is om koeienboeren te vragen naar hun mening over balonnen en specifiek over een schadevergoeding voor een paardenhouder.
Caesar schreef:Ze weten precies waar ze wel en niet mogen landen.
Ibbel schreef:Tja, boeren zijn geen paardenhouders. Weinig zinvol zo'n onderzoek te houden onder akkerbouwers en melkveehouders, die hun koeien of sowieso altijd binnen hebben staan, óf net aan het melken zijn als de balonnen varen en landen (schemering 's avonds of juist 's morgensvroeg).
Waarbij koeien de neiging hebben om minder snel in paniek te raken, en jongvee sowieso een ballon prachtig vindt en er het liefst met de lompe poten op gaat staan. Dus ballonvaarders vermijden koeien vanwege de schade die ze zelf ervan krijgen al.