Jan Tops in de clinch met gemeente Valkenswaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Jan Tops in de clinch met gemeente Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 10:11

horses
Overige

Jan Tops heeft het aan de stok met gemeente Valkenswaard, dat brengt het Eindhovens Dagblad vandaag naar buiten. Aanleiding voor de ruzie zijn boompjes en struiken. Jan Tops kreeg in 2013 toestemming zijn bestaande stal met tien hectare uit te breiden, zo kon hij zijn 'Tops International Arena' openen. Bij die toestemming hoorden wel een aantal voorwaarden, waaronder de opdracht 150 bomen en 12.500 haagplanten en struiken te planten op zijn terrein. Aan die voorwaarde heeft hij volgens de gemeente nog niet voldaan.

Lees het volledige artikel op de site van Horses.nl.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:13

Citaat:
Tops claimt op zijn beurt 200.000 euro van de gemeente en het waterschap, die hij aansprakelijk stelt voor geleden schade aan zijn beplanting. Daarvoor zou de vele regenval in 2016 de schuldige zijn geweest.

Huh? :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:39

Er word gewoon een bestuurlijk spelletje gespeeld . Tops zet er veel neer, dat verzuipt door slechte maatregelen van waterschap en gemeente eist aanplanting. Ze zullen het wel op een akkoord gooien, betere afwatering door het waterschap, tops betaald de bomen en struiken en de gemeente zet ze er in. Iedereen tevreden.

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:45

Qimm schreef:
Citaat:
Tops claimt op zijn beurt 200.000 euro van de gemeente en het waterschap, die hij aansprakelijk stelt voor geleden schade aan zijn beplanting. Daarvoor zou de vele regenval in 2016 de schuldige zijn geweest.

Niet zo vreemd als het lijkt hoor. Als de gemeente bijvoorbeeld heeft besloten dat hij bepaalde soorten bomen en hagen neer moest zetten (en ik lees dat hij idd hagen moest vervangen door inheemse soorten), en die hagen en bomen blijken niet tegen een hoge grondwaterstand te kunnen, waterstand waarvoor het waterschap/gemeente verantwoordelijk voor is, dan kun je blijven planten maar zal alles blijven verzuipen.

Anoniem

Re: Jan Tops in de clinch met gemeente Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:50

Ach ja Gemeente ambtenaren zijn uit hun huiskamerstoel getrokken burgers en het HH is alleen maar bezig met het aankleden van hun dure kantoren(sarcasm)
Laat dit soort zaken over aan mensen met een Groen achtergrond dus Bosbouw of Hovenier oude stijl.
En niet een stel ambtenaren. Bah

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:51

Supertje schreef:
Qimm schreef:

Niet zo vreemd als het lijkt hoor. Als de gemeente bijvoorbeeld heeft besloten dat hij bepaalde soorten bomen en hagen neer moest zetten (en ik lees dat hij idd hagen moest vervangen door inheemse soorten), en die hagen en bomen blijken niet tegen een hoge grondwaterstand te kunnen, waterstand waarvoor het waterschap/gemeente verantwoordelijk voor is, dan kun je blijven planten maar zal alles blijven verzuipen.

Dat klinkt logischer inderdaad. Ik denk 'huh, de gemeente kan het toch ook niet helpen dat het regent' :')

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 19:52

Morganlefay schreef:
Ach ja Gemeente ambtenaren zijn uit hun huiskamerstoel getrokken burgers en het HH is alleen maar bezig met het aankleden van hun dure kantoren(sarcasm)
Laat dit soort zaken over aan mensen met een Groen achtergrond dus Bosbouw of Hovenier oude stijl.
En niet een stel ambtenaren. Bah

huh? licht toe.

hoe ik het lees heeft tops ivm uitbreiding de verplichting gekregen om groen aan te planten. dat heeft tops ook gedeeltelijk gedaan en gedeeltelijk niet. dat deel wat wel geplant is daarvan zijn de wortels weggerot door de vele regen. hoe het waterschap daar een rol i n speelt is mij nog niet helemaal duidelijk, maar ik schat in dat ze te laat de stuwen open gezet hebben.

dus wat nu jouw commentaar op ambtenaren is, ontgaat mij volledig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:15

Wat ik schrijf is dacht ik heel simpel. Gemeente heeft geen inhoudelijke kennis wat betreft groen en het HH wil alleen maar de boeren te vriend houden.( Boeren betalen maar 15% van de gelden die het HH int voor onderhoud dijken, watergangen en opp water, de Burger 85%.)
https://www.waterforum.net/awp-wil-eerl ... belasting/

Oehlala

Re: Jan Tops in de clinch met gemeente Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 07:48

maar de gemeente probeert hier toch helemaal geen inhoudelijke kennis over groen te verspreiden?

tops krijgt een boete of hoe je het wilt noemen omdat hij de datum van de vergoening niet gehaald heeft.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 08:01

Morganlefay schreef:
Wat ik schrijf is dacht ik heel simpel. Gemeente heeft geen inhoudelijke kennis wat betreft groen en het HH wil alleen maar de boeren te vriend houden.( Boeren betalen maar 15% van de gelden die het HH int voor onderhoud dijken, watergangen en opp water, de Burger 85%.)
https://www.waterforum.net/awp-wil-eerl ... belasting/

Ik weet niet hoe groot de gemeente Valkenswaard is, maar de meeste gemeentes hebben echt wel vakmensen in huis hoor, met een opleiding in landschapsonrichting of bos/natuurbeheer. Daarnaast worden dit soort inrichtingplannen vaak nog uitbesteed aan groenbedrijven/ontwerpbureau’s. Een ‘ouderwetse hovenier’ wil juist nog wel eens met exoten komen aanzetten, wat helemaal niet gewenst is tegenwoordig.