Twee personen naar ziekenhuis na val door dak van manege

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Twee personen naar ziekenhuis na val door dak van manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-19 13:34

rtv oost
Ongeval
ingezonden door JPitty
Afbeelding

Twee mannen in Den Ham zijn vanochtend gewond geraakt, nadat ze door het dak zakten. Een van hen is zwaargewond. De twee waren bezig met het plaatsen van zonnepanelen op het dak.

De personen vielen door het dak van manege De Ruiterhoek aan het Ruiterpad. Twee ambulances zijn ter plaatse. De traumahelikopter werd opgeroepen, maar is inmiddels geannuleerd.

De Inspectie SZW gaat onderzoek doen naar de oorzaak van het ongeluk. Volgens buurtbewoners was het personeel zonder beveiliging op het dak aan het werk.

tengeltje11

Re: Twee personen naar ziekenhuis na val door dak in Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:36

en wat is de link met paarden?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:37

tengeltje11 schreef:
en wat is de link met paarden?

Het was op een manege

Wiske2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:05

Hopelijk zijn de zonnepanelen dan ook niet te zwaar voor de constructie van het dak.
Je zal eronder rijden met je paard.
Hopelijk vallen de verwondingen mee.

MonkeyMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:10

Dit was ook zeker niet de eerste keer dat men zonder de nodige attributen door het dak van een binnenbak is gevallen(niet specifiek die van het nieuwsbericht!). Zo heb ik een vergelijkbaar iets een paar jaar geleden nog een van dichtbij gezien. Betreffende man was via een ladder het dak opgegaan zonder enige bescherming. Hij ging het dak op om het te herstellen/verstevigen, want het dak was ondeugdelijk... Meneer heeft blijvend letsel opgelopen.

Ik vind het niet onverstandig dat dit in het nieuws komt(was toen der tijd niet het geval). Lijkt me niet onverstandig om mensen goed na te laten denken voordat ze op een dak kruipen. Al helemaal een dak waar je zo ontzettend ver naar beneden valt, ipv "maar" een paar meter zoals bij een woonhuis.

Wiske2, ik gok dat dat wel het geval gaat zijn. Ik denk dat ze het hele dak moeten vernieuwen eer ze er veilig zonnepanelen op kunnen installeren.

Suzanne F.

Re: Twee personen naar ziekenhuis na val door dak van manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:24

Je kan inderdaad vrij makkelijk door die platen vallen, zeker door de lichtkoepels. Die panelen zijn best zwaar, ben benieuwd of er niet een ander dak op moet.

robbie88

Re: Twee personen naar ziekenhuis na val door dak van manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 15:33

vanmorgen de ambulances en politieauto's gehoord, altijd schrikken. is de manege waar ik sinds kort lid ben. Hopelijk valt het letsel mee :(

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 19:52

Suzanne F. schreef:
Je kan inderdaad vrij makkelijk door die platen vallen, zeker door de lichtkoepels. Die panelen zijn best zwaar, ben benieuwd of er niet een ander dak op moet.

De meeste van dit soort ongevallen wordt vaak veroorzaakt door misstappen. Bij boeren gebeurd het eigenlijk het meest, ze stappen op de plaat naast de draagbalken en het is foute boel. Die zonnepanelen worden ook vastgemaakt aan de draagbalken nádat er gekeken is of de constructie het aan kan.

Ik kan alleen maar hopen dat beide mannen er snel weer bovenop zijn en dat ze met de schrik wegkomen