Hoofd fokkerij bij Blue Hors stapt op

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Hoofd fokkerij bij Blue Hors stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 18:54

equnews
Overige
Ingezonden door Ketaki

Esben Møller, hoofd fokkerij bij de Deense stoeterij Blue Hors, houdt ermee op. Møller vierde eind vorig jaar nog zijn 25-jarig jubileum bij Blue Hors. Møller was één van de grondleggers van de moderne fokkerij bij Blue Hors.

Directeur Ole Magnus Petersen: “Esben Møller is belangrijk geweest bij de positieve ontwikkeling van onze stoeterij. Het spijt ons daarom dat hij afscheid neemt.”

Esben gaat nu aan de slag bij Helgstrand dressage.

Janine1990

Re: Hoofd fokkerij bij Blue Hors stapt op

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:01

Ik weet niet goed wat ik van de ontwikkeling van het Helgstrand imperium moet vinden... :o

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:42

Janine1990 schreef:
Ik weet niet goed wat ik van de ontwikkeling van het Helgstrand imperium moet vinden... :o

Daar hoeven we niks van te vinden toch?? Zo zijn er heel veel meer, Schockemohle , Glock en ga zo maar door.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:48

bigone schreef:
Janine1990 schreef:

Daar hoeven we niks van te vinden toch?? Zo zijn er heel veel meer, Schockemohle , Glock en ga zo maar door.

Nou Glock valt natuurlijk in het niet bij Helgstrand Dressage...
Schockemohle is groot, maar niet zó groot... Als ik zie wat Helgstrand het afgelopen jaar heeft opgekocht en aan kennis heeft ingewonnen... vraag ik mij af wat dit voor de markt gaat betekenen.
Kardieno kostte in NL maar 850 euro, is nu 1200...

Helgstrand Holland gaat sperma van Schockemohle verdelen....

Een nieuwe, naar mijn idee, ongekende opzet. Business wise briljant... ik vraag me af of het voor de consument zo goed zal zijn...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:49

Schockemohle is op dit moment nog veel groter dan helgstrand, je vergeet denk ik de enorme hoeveelheid fokmerries van schockemohle en het springpaarden gedeelte.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:51

Benzz schreef:
Schockemohle is op dit moment nog veel groter dan helgstrand, je vergeet denk ik de enorme hoeveelheid fokmerries van schockemohle en het springpaarden gedeelte.

Fokkerij-technisch misschien... maar daar doet Helgstrand helemaal niets aan... Sperma verkopen en paarden verhandelen...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:55

Janine1990 schreef:

En iedereen kwijlt er achteraan dus het zal niet minder worden.

Zakelijk gezien is Helgstrand natuurlijk enorm goed bezig. Voor zichzelf.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 20:58

Janine1990 schreef:
Benzz schreef:

Fokkerij-technisch misschien... maar daar doet Helgstrand helemaal niets aan... Sperma verkopen en paarden verhandelen...

Heb je gelijk in maar dan niet zeggen dat Hegstrand de grootste is, Paul heeft op gestut Lewitz 4000 merries, 700 veulens minimaal per jaar, 200 man in dienst waaronder alleen al 12 dierenartsen. En dan hebben we het over de hengsten nog niet gehad. Ongetwijfeld zal Helgstrand hem op hengstengebied bijna de baas zijn maar toch.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 21:05

bigone schreef:
Heb je gelijk in maar dan niet zeggen dat Hegstrand de grootste is, Paul heeft op gestut Lewitz 4000 merries, 700 veulens minimaal per jaar, 200 man in dienst waaronder alleen al 12 dierenartsen. En dan hebben we het over de hengsten nog niet gehad. Ongetwijfeld zal Helgstrand hem op hengstengebied bijna de baas zijn maar toch.

Twee totaal verschillende bedrijven kan je niet als gelijken zien.

Ik kijk ook niet naar personele aantallen, vind ik niet relevant. Zeker omdat het gaat om compleet verschillend opgezette bedrijven. Het een is Schockemohle's fokkerij, wat zeker indrukwekkend is... Maar een bedrijf binnen Duitsland is. Het ander gaat om Helgstrand Dressage, een bedrijf dat voornemens is zich in elk relevant land te vestigen middels een rechtspersoon. In Nederland is dit Helgstrand Holland, geleid door Eugene Reesink.
In geen enkel opzicht te vergelijken.

En daarmee acht ik Helgstrand Dressage en het hengsten/handelsimperium het grootste op dit moment.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:12

als ik me niet vergis heeft helgstrand toch ook in Amerika een deel neer gezet.

is daar dan ook een stukje fokkerij of alleen verkoop en trainingspaarden?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:50

Volgens mij is qua paardenhandel en sperma verkopen, schockemohle ook nog steeds groter. Qua omzetcijfers is schockemohle zeker groter. Maar helgstrand profileert zich in dressuur meer waardoor deze bekender lijkt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 22:51

Psi veiling bijvoorbeeld, daar zit schockemohle voor 50% in.